Strepen in beeld effecten..

janheijnis schreef op 13.05.2017 om 23:19 uur

Onlangs viel het mij op - ook vóór de laatste upgrade van Pro X - dat, wanneer ik beeldeffecten aan een videoclip toevoeg, er strepen in de videoclip optreden, echter mét "Proxy/resolutie verminderen" AAN.

Ik moet de clip renderen OF "Proxy/resolutie verminderen" uitzetten dan pas wordt het beeldeffect wél goed weergegeven..

Dit treedt op op 2 apparaten, zowel laptop alswel desktop.

Herkent iemand dit? Ik kan het me vanuit pro X 7 niet herinneren..

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 14.05.2017 om 10:22 uur

Hallo Jan,

Zelf gebruik ik nooit Proxy. Maar kan je aangeven welk beeldeffect je aan je videoclip toevoegt, die deze strepen veroorzaken, dan kan ik e.a. voor je testen.

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 14.05.2017 om 10:48 uur

Voor zover ik nu even ben tegengekomen, alle NewBlue/Magic Bullet effecten, Rob. Soms worden de effecten wel direct goed weergegeven maar vaak moet ik "resolutie verminderen" uitvinken of het gedeelte renderen voor goede weergave.

Alvast dank voor de bijdrage weer!

Voormalige gebruiker schreef op 14.05.2017 om 13:38 uur

Hallo Jan,

Ik kan NewBlue / Magic Bullet effecten niet op mijn PC terugvinden. Volgens mij is niet meegeleverd met Pro X maar via een ander VDL programma op je PC geïnstalleerd, maar ja welk??

Dit is dan ook de rede dat ik geen test voor je kan doen. Ik wil wel een onderbouwd antwoord kunnen geven, dan een antwoord waar je niets aan heeft.

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 14.05.2017 om 19:49 uur

Magic Bullet werd meegeleverd met Pro X(6).

Wat doet 'n NewBlue Filter als "Gradiënt Tint/Orange Horizon", Rob..?

Voormalige gebruiker schreef op 15.05.2017 om 16:04 uur

Hallo Jan,

Ik heb een test gedaan met NewBlue Filter als "Gradiënt Tint/Orange Horizon" en zie geen streepjes in het beeld.

Ik heb het ook niet kunnen reproduceren.

Persoonlijk, gebruik ik nooit Proxy. Ik vind, dit een vervuiling van mijn harde schijf / SSD schijf, om dat er voor één videoclip, naast het originele bestand nog eens vijf extra bestanden worden aangemaakt.

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 15.05.2017 om 22:10 uur

Okee.. Dank voor de moeite! Wel typisch. Omdat het me op 2 recente, krachtige apparaten overkomt..

Voormalige gebruiker schreef op 15.05.2017 om 22:26 uur

Misschien een foutje in de update 15.0.4.163?

janheijnis schreef op 16.05.2017 om 08:35 uur

Neenee, het was me hier en daar vóór de laatste upgrade al opgevallen, maar ik kon het me van Pro X 7 niet herinneren, vandaar de vraag. Maar er is 'n work around voor me dus geen issue verder.

Dank.

Voormalige gebruiker schreef op 16.05.2017 om 10:16 uur

Hallo Jan,

Oké, ik houd het in de gaten, mocht ik iets gelijksoortig zien / meemaken dan meld ik me weer.

Groet,

Rob