stotterende beelden

Papa-Luizie schreef op 29.06.2014 om 14:35 uur

Werkende met Windows 7 Professional  en Magix Video de Luxe MX Premium versie 11.0.0.42 heb ik al een aantal jaren zonder problemen gewerkt.

Op mijn laptop kreeg ik hetvolgende probleem: Ingeladen opnames van mijn Sony camera HDR-TD10 zijn zonder problemen af te spelen. Als ik echter in een opname knip of die bewerk wordt de film daarna schokkend (beelden) weergegeven.

Ook een evt uitvoer als avi bijv. geeft daarna schokkerige beelden.

Thuis heb ik op mijn montage-computer nu hetzelfde effect. Dit is voorheen nooit gebeurd.

Is er mogelijk een update geweest van Magix  of  Windows  waardoor dit gebeurd ??

Een update naar Magix versie 11.0.6.4 gaf geen verandering, 1 knip in een fragment en het afspelen verloopt stotterend (beeld).

Reacties

mi-bo schreef op 30.06.2014 om 10:02 uur

Beste,
Windows heeft regelmatig  een update, en word dan meestal door MAGIX op gereageerd, zodat Uw product goed blijft werken
heeft U al geprobeerd om via systeem herstel Uw Pc terug te zetten naar de datum toen het wel goed werkte.
Ook is er een mogelijkheid om naar bestand te gaan, instellingen, en dan aanklikken terug zetten naar standaard waarde
gr
mido

Papa-Luizie schreef op 30.06.2014 om 10:53 uur

Ik heb de computer naar een eerder herstelpunt teruggebracht, dat heeft niet geholpen. Op Adobe Premiere Pro, dat ook op de montage pc staat, lijkt er geen probleem te zijn met dezelfde videobeelden. Ik zal dat nog verder testen.

Ook het terugzetten op standaardwaarden in Magix lijkt geen verbetering te geven. 

Groeten uit Jubbega, Louis

mi-bo schreef op 30.06.2014 om 10:58 uur

Is de Adobe Pro versie waar U mee werkt een 64 bits versie, zo ja, MAGIX vdl MX premium is wel gebaseerd voor 64 bits maar er wordt maar  32 bits gebruikt.
DE ProX 6 versie van MAGIX werkt wel onder 64 Bits en is geheel in het Nederlands sinds 2014.
Een optie zet het project op de tijdlijn, activeer het geheel en dan frametable aanmaken, dit is ook een optie.
Vergeet niet dat Uw laptop met een 5400 toeren schijf draait en een Pc met 7200 toeren schijven, dan is de Grafische kaart van een laptop vaker van een mindere kwaliteit dan van een Pc, mits de laptop ook een 7200 toeren schijf heeft met een goede grafische kaart.
gr
mido

Papa-Luizie schreef op 30.06.2014 om 21:54 uur

Adobe Premiere Pro CS4 is nog een 32-bits versie.
De laptop is van BTO en speciaal voor videomontage samengesteld, incl. 7200 rpm HD.  
Ik zou de ProX 6 versie mogelijk als tryout kunnen installeren om te kijken of dat verschil maakt.

Inmiddels heb ik dat gedaan op de laptop, een ingeladen fragment speelt vlekkeloos af, tot ik een simpele knip in het bestand aanbreng. Daarna gaat hetzelfde fragment bij het afspelen ook stotteren.

De optie van het aanmaken van een frametable lijkt bij ProX 6 in eerste instantie wel tot een goed resultaat te leiden, ik heb geen idee wat dat doet en waarom dat wel werkt, morgen maar eens verder testen.
En bedankt alvast voor de hulp.
Groeten van Louis.

Papa-Luizie schreef op 21.07.2014 om 10:09 uur

Hoewel Pro X6 in eerste instantie goed lijkt te werken, kan ik door de bekerkte mogelijkheden van de testversie dit niet goed uittesten. Zo worden diverse audio-formaten niet ondersteund, en is de 3 minutengrens erg krap.

Om zoveel geld uit te geven met de onzekerheid of het programma daarna (64 bits) wel goed werkt  is me te riskant. Ik heb veel programma's van Magix gekocht en was er altijd tevreden over. Waarschijnlijk is het niet mogelijk een volledige versie uit te testen op mijn beide pc's ? 

Ik heb Video de Luxe verwijderd en opnieuw geinstalleerd, helaas zonder verbetering.

Ben evt telefonisch te bereiken. 

Groet Louis Vosmeijer

phobbel schreef op 22.08.2014 om 22:47 uur

ik heb het zelfde probleem gehad bij mij werkte het door het bewerkte filmpje te activeren dan rechter muisknop en frametable nieuw aan maken antwoord staat bij klaperende beelden