stotterend afspelen

Reacties

golfie schreef op 17.09.2018 om 22:48 uur

Beste Ted

heb ik “vroeger “ wel zo gebruikt maar kans op verschuiven was groot . Maar misschien moet je ze koppel aan op die plek geknipte film Ga ik uit proberen dank

gr ploon

golfie schreef op 18.09.2018 om 21:09 uur

Hoi Ted

volgens mij is er nog iets aan dehand met dat project venster.

Het is volgens mij onscherp . Mijn bronvenster is scherper dan mijn projectvenster. ik zei toch al in een van de voorgaande mails dat andere videoprogrammas scherpere beelden hebben . Zit ik te monteren moet ik de clip elke keer verscherpen . Heb ik nooit gemoeten . Heel raar. Is dat bij jou ook zo?

Gr ploon

Bol schreef op 19.09.2018 om 16:53 uur

Hallo Ted en Golfie,

Ik heb jullie probleem kunnen reproduren.

Dit moet volgens mij wel een bug zijn in Video Pro X10. Ik verwacht, dat Magix dit in een volgende patch / update repareert.

@golfie Wat betreft je onscherpe beelden, heb je dat ook, nadat je een project hebt geëxporteerd, zonder de beelden te verscherpen?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

golfie schreef op 19.09.2018 om 18:18 uur

hoi Bol,

Ik heb die onscherpte niet na het exporteren.

gr ploon

Bol schreef op 19.09.2018 om 18:55 uur

Hallo Ploon,

Als het bliksemschichtje is geactiveerd en ook resolutie reduceren is aangevinkt, dan zal het beeld onscherp worden. Dit beïnvloed niet de exportkwaliteit, wel op schermresolutie

Als je het scherm op volledig zet (sneltoets Alt+Enter), deactiveer en activeer het bliksemschichtje eens. Je zal dan zien, dat het beeld scherp en onscherp wordt, als de resolutie reduceren aangevinkt is.

Zelf haal ik het vinkje bij resolutie reduceren weg, zo blijft het beeld scherp.

Groet,

Rob,

Laatst gewijzigd door Bol op 19.09.2018, 19:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

golfie schreef op 21.09.2018 om 19:49 uur

Hoi Rob,

Dat was hem.De scherpte van de monitoren is na reductie uitzetten weer gelijk.Een vraag ,als ik alle vinkjes uitzet maakt het dan nog wat uit of de bliksemschicht blauw is of zwart?

Groet Ploon.

Bol schreef op 22.09.2018 om 00:14 uur

Hallo Ploon,

Wanneer je alle vinkjes uitzet, dan maakt het niet uit of het bliksemschichtje al dan niet is geactiveerd.

In het handboek.pdf wordt de previewkwaliteitsschakelaar (bliksemschicht) als volgt omschreven:

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

Ted-vanHoof schreef op 25.09.2018 om 09:39 uur

Ik heb bericht gekregen van Magix hoe dit mogelijk op te lossen is. Bij mij werkte het. Ze schreven:

Bij de upgrade/update is een bepaalde instelling gewijzigd die op sommige systemen een negatief effect heeft op de performance.
Ga in Video Pro X naar de Programmainstellingen via toets Y of via menu Bestand / Instellingen / Programma...

Tabblad Weergave, en daar linksboven zet u het audiostuurprogramma op Wave in plaats van Directsound.

Nu geen haperingen meer en de opnamen worden tot het einde afgespeeld. OPGELOST.

Bol schreef op 25.09.2018 om 10:40 uur

Hallo Ted,

Ik heb net als jij bij programma-instellingen op het tabblad Weergave / Audioweergave het stuurprogramma op Wave-stuurprogramma gezet. De hapering op het einde in het bronvenster is hiermee, bij mij, ook verholpen.

Bedankt voor terugkoppeling en dat je dit op het forum hebt gezet.

Groet,

Rob

aanvulling 25-09-2018 om 11:30uur

Nu begrijp ik, waarom ik in Video Pro X(9) versie 15.0.5.211 geen hapering heb waargenomen, hier stond mijn audiostuurprogramma reeds ingesteld op het Wave-stuurprogramma.

Laatst gewijzigd door Bol op 25.09.2018, 11:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 25.09.2018 om 14:19 uur

@Ted-vanHoof

Ted,

een goed bericht te lezen dat na Uw probleem stotterend afspelen ook gelijk Uw probleem bron materiaal niet volledig afspelen is opgelost.

Dank voor het op het Forum te plaatsen, met Uw uitleg kunnen MAGIX lezers met het zelfde probleem, snel verder met hun hobby .

@golfie hopend dat ( Ploon ) hier ook iets aan heeft.

Mvg

Michael

golfie schreef op 25.09.2018 om 18:44 uur

beste allemaal

Het gaat erop lijken dat dit de oplossing is .Bronvenster speelt goed en tot eind af.De hele film lijkt ook beter de tijdlijn af te spelen. Heb nog geen zware film en stills er in, maar het lijkt hoop gevend.Hartelijk dank voor ieders inzet.

vr gr Ploon

mi-bo schreef op 26.09.2018 om 09:02 uur

@Ted-vanHoof

@golfie

Ted & Ploon.

Na het lezen dat de problemen van U samen zijn opgelost,na gegeven advies van MAGIX.Support, kan de Topic gesloten worden.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Mvg

Michael