na de laatste patch van Magix ProX speelt mijn ongerendeerde film stotterend af .Heb veel instellingen geprobeerd maar vind geen oplossing. Wat te doen bvd Golfie
windows 10 pro 64 bit intelcore 2 quad cpu q8300 8,0 GB R7 200 serie
heb ik “vroeger “ wel zo gebruikt maar kans op verschuiven was groot . Maar misschien moet je ze koppel aan op die plek geknipte film Ga ik uit proberen dank
volgens mij is er nog iets aan dehand met dat project venster.
Het is volgens mij onscherp . Mijn bronvenster is scherper dan mijn projectvenster. ik zei toch al in een van de voorgaande mails dat andere videoprogrammas scherpere beelden hebben . Zit ik te monteren moet ik de clip elke keer verscherpen . Heb ik nooit gemoeten . Heel raar. Is dat bij jou ook zo?
Als het bliksemschichtje is geactiveerd en ook resolutie reduceren is aangevinkt, dan zal het beeld onscherp worden. Dit beïnvloed niet de exportkwaliteit, wel op schermresolutie
Als je het scherm op volledig zet (sneltoets Alt+Enter), deactiveer en activeer het bliksemschichtje eens. Je zal dan zien, dat het beeld scherp en onscherp wordt, als de resolutie reduceren aangevinkt is.
Zelf haal ik het vinkje bij resolutie reduceren weg, zo blijft het beeld scherp.
Dat was hem.De scherpte van de monitoren is na reductie uitzetten weer gelijk.Een vraag ,als ik alle vinkjes uitzet maakt het dan nog wat uit of de bliksemschicht blauw is of zwart?
Ik heb bericht gekregen van Magix hoe dit mogelijk op te lossen is. Bij mij werkte het. Ze schreven:
Bij de upgrade/update is een bepaalde instelling gewijzigd die op sommige systemen een negatief effect heeft op de performance. Ga in Video Pro X naar de Programmainstellingen via toets Y of via menu Bestand / Instellingen / Programma...
Tabblad Weergave, en daar linksboven zet u het audiostuurprogramma op Wave in plaats van Directsound.
Nu geen haperingen meer en de opnamen worden tot het einde afgespeeld. OPGELOST.
Ik heb net als jij bij programma-instellingen op het tabblad Weergave / Audioweergave het stuurprogramma op Wave-stuurprogramma gezet. De hapering op het einde in het bronvenster is hiermee, bij mij, ook verholpen.
Bedankt voor terugkoppeling en dat je dit op het forum hebt gezet.
Groet,
Rob
aanvulling 25-09-2018 om 11:30uur
Nu begrijp ik, waarom ik in Video Pro X(9) versie 15.0.5.211 geen hapering heb waargenomen, hier stond mijn audiostuurprogramma reeds ingesteld op het Wave-stuurprogramma.
Het gaat erop lijken dat dit de oplossing is .Bronvenster speelt goed en tot eind af.De hele film lijkt ook beter de tijdlijn af te spelen. Heb nog geen zware film en stills er in, maar het lijkt hoop gevend.Hartelijk dank voor ieders inzet.