Storyboard-modus onnodig?

marten-tilstra schreef op 20.12.2016 om 08:34 uur

Heb een .VOB bestand ingelezen en dat bestand kan ik bewerken in de tijdlijn modus. Echter in de Storyboard modus zie ik alleen een frame (blik). Verder kan ik daar helaas niets mee, en dat is jammer omdat de frame's in deze modus groter zijn dan de frames in de tijdlijn modus. Wat moet in doen om de frames uitgepakt te zien in de Storyboard modus

Ik gebruik Video deluxe 16Plus op Windows 7 en 10.

Reacties

mi-bo schreef op 20.12.2016 om 09:55 uur

De Tijdlijn modus is om het project te bewerken, wordt de Storyboard modus gebruikt, is het zelfde eigenlijk mogelijk, ga op het punt staan waar het gesplitst moet worden, met T toets splitsen, dan worden er 2 ( blikjes ) gemaakt, enz, enz ( zo kan in Storyboard modus worden uitgepakt

gr

Michael

RiViS schreef op 20.12.2016 om 10:32 uur

Hallo Martin,

Welkom op het forum.

Even een toevoeging aan het correcte antwoord van Mi-Bo: Blijkbaar vind je het prettiger om naar wat grotere frames te kijken. Weet dan dat je in de tijdlijn modus de grootte van de frames kunt instellen met de plusjes en minnetjes in de uiterste rechter benedenhoek van je scherm. Ik geef dit even als optie omdat je in de tijdlijn modus nou eenmaal veel meer mogelijkheden hebt.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 20.12.2016 om 13:01 uur

Hallo Martin,

Na alle goede antwoorden, heb ik nog een suggestie.

Het voorbeeld dat ik je nu geef, komt uit VDL 2016, omdat ik  VDL 16 niet op mijn PC heb staan. Volgens mij was het in VDL 16 ook al mogelijk om meerdere scenes op het story-board te krijgen. Je kan hiervoor gebruik maken van de scènedetectie. Dit doe je zo:

1. zet een vob-bestand op de tijdlijn

2. activeer deze een klik op de rechtermuisknop en kies voor scènedetectie. snel toetsen Shift+Z

3. maak je keuzes en klik op Start zoeken

4. Na afloop worden deze als takes opgeslagen en op de tijdlijn geplaatst.

5. wanneer je nu overschakelt naar het storyboard dan zie je meerdere afbeeldingen

Mocht er iets niet duidelijk zijn, laat het ons weten.

Succes,

Rob