storing bij importeren VHS banden met RUV versie 7

knockaert.dany schreef op 15.10.2015 om 15:46 uur

Onlang kocht ik Magix Red uw video's versie 7, samen met de magix video grabber. Mijn pc werkt onder Windows 8.1.
Wanneer ik een VHS cassette afspeel op mijn videorecorder en importeer, vertoont het beeld bovenaan enorm veel storing: het beeld vertoont bovenaan schuine strepen en 'wipt' als het ware weg naar links. Ook onderaan is een lichte storing te merken, maar minder. Ik neem op in de hoogste kwaliteit.

Ik dacht eerst dat het probleem bij de videokoppen van mijn VHS-toestel zat, maar wanneer ik de videorecorder aansluit op de tv verschijnt deze storing niet. Wanneer ik de videoband opneem op de harde schijf van een dvd-recorder heb ik ook geen storing.

Waar ligt het probleem? Ik voel mij wat bedrogen want ik heb dit programma en de grabber aangekocht om gemakkelijk de geïmporteerde video's te kunnen bewerken (knippen, plakken, ...)

Dany Knockaert

Reacties

mi-bo schreef op 15.10.2015 om 17:02 uur

Dany,

 het is een vervelend bericht, maar Win 8 heeft veel problemen met RUV 7.0 onder Win 10 werkt het perfect ik werk er zelf ook mee

gr

Michael

knockaert.dany schreef op 15.10.2015 om 17:20 uur

Michael

Bedankt voor je antwoord. Op de doos die ik gekocht heb, staat: voor Windows XP / Vista / 7 / 8 (32- en 64-bit systemen).  Windows 10 staat hier niet eens vermeld. Ik werk met Windows 8.1 (64-bit versie).
Het is, vind ik, aan Magix om deze duidelijke tekortkoming in hun software te verhelpen zodat het product perfect werkt onder de besturingssystemen die op de doos vermeld staan. Zoals gezegd, voel ik mij dus wat bekocht.

Mvg
Dany

mi-bo schreef op 15.10.2015 om 17:27 uur

Ik kan je standpunt goed begrijpen,dit probleem is ook bij MAGIX bekend dat het niet onder Win8 werkt  maar je heb ook mijn anwoord en binnen 30 dagen niet goed geld terug, maar Win 10 is gratis zonder probleem te installeren

gr

Michael

knockaert.dany schreef op 20.10.2015 om 17:46 uur

Beste Michael

Jammer genoeg heb ik dit product al langer dan 30 dagen geleden gekocht. RUV 7 is voor mij bedoeld als hobby gebruik. Wegens andere activiteiten had ik dus in het begin niet echt tijd om het product in de eerste weken uit te testen.  Bij het vaststellen van de storing dacht ik bovendien aanvankelijk dat het probleem bij mijn VCR lag of bij de oude videobanden en liet ik dus de koppen van het toestel reinigen. Toen ik daarna echter merkte dat mijn VCR perfect zonder storing de banden afspeelde op tv en ik die zonder storing kon opnemen op de hard disk van een dvd-recorder besefte ik dat het probleem bij het RUV 7 zelf zat of bij de usb-converter.

Mijn bedenkingenin verband met jouw antwoord:

Windows 10 is nog maar pas gelanceerd. Windows 8(.1) is een besturingssysteem waar momenteel nog honderdduizenden pc's op draaien.  RUV 7 werd bovendien uitgebracht toen er nog geen sprake was van Windows 10 en iedereen onder Windows 8 of eventueel oudere versies werkte. Als Magix op de hoogte is van de moeilijkheden onder Windows 8 en zij er niet in slagen om geregistreerde gebruikers via een update of een gratis upgrade uit de problemen te helpen, dan is dit echt triestige software!
Voor mij is dit programma compleet waardeloos want het doet niet waarvoor ik het gekocht heb en waarvoor op de promotiemails en -filmpjes zo mooi reclame gemaakt werd, nl. probleemloos mijn videobanden correct digitaliseren!

Blijkbaar ligt het probleem toch niet alleen bij Windows 8. Ik heb ook nog een oude pc staan die draait onder XP. Op de doos die ik gekocht heb, staat XP als mogelijks besturingssysteem vermeld. Bij wijze van test heb ik RUV 7 op deze pc geïnstalleerd. Resultaat: net hetzelfde probleem!  Ernstige storing bovenaan het beeld waarbij het beeld het grootste deel van de tijd schuin naar links wegwipt.  En zeg nu niet dat Magix ook weet dat er problemen waren onder XP, want dan bleef ten tijde van het lanceren van deze software alleen nog Windows Vista en 7 over.

Voor mij tot op heden dus nog altijd € 60 weggegooid geld en is mijn vertrouwen in Magix programma's helemaal weg. En neen, ik ben niet van plan om nu over te schakelen naar Windows 10.

Michael, ik vermoed dat jij aan Magix verbonden bent aangezien ik tot op heden van niemand anders een antwoord gekregen heb op mijn problee. Mijn vraag is dus: is Magix van plan hieraan iets te doen en wat?

gr
Dany

mi-bo schreef op 21.10.2015 om 12:06 uur

Beste Dany.
Ik kan ver met uw verhaal mee gaan, maar op enkele punten niet.
Het programma  MAGIX RUV 7.0 werkt perfect onder Win 7 en Win 10.
Met medewerking van Tech support van MAGIX hebben we geprobeerd uit te zoeken waar het probleem is, vermoedelijk omdat Win 8. ( 1) een Touchscreen programma is en Win 7 en Win 10 niet .
Is er nog een andere videoberwerking programma van MAGIX in Uw bezit,
Ik zit momenteel in Spanje en heb alleen maar een Win 10 laptop bij me, thuis nog een Win 8 en Win 7 machine, einde van de week ga ik weer terug naar Nederland en ga kijken wat voor oplossing er mogelijk is.
Ik heb geen verbintenissen met MAGIX maar ben wel een freak die al bijna 10 jaar met MAGIX producten werkt, wil u naar mi-bo@magix.info een mail sturen zodat ik Nederland iets sneller contact met u op kan nemen.
Gr Michael

mi-bo schreef op 26.10.2015 om 20:56 uur

Beste Dany,
zoals ik heb belooft een bericht vanuit Nederland,
ik heb RUV 7.0 op een laptop staan met Win 8.0 .
Na 6 weken heb ik Windows 8 opgestart en er was een update van 285 MB dit geinstalleerd, daarna voor alle zekerheid de RUV 7.0 installatie dvd in de driver gedaan, het programma op de C schijf geinstalleerd en automatisch heeft hij de 32 bits versie van de usb driver geinstalleerd ( gezien het geen 64 bits machine is) de laptop op nieuw opgestart en alles werkt perfect, de laatste update van Win 8 heeft er voor gezorgd dat het MAGIX programma goed werkt.

gr

Michael

knockaert.dany schreef op 06.11.2015 om 09:50 uur

Mijn VCR heeft automatische tracking (kan  ook manueel bijgeregeld worden).  Daar kan dus het probleem niet liggen.
Zoals gezegd kan ik perfect een oude videoband opnemen op de HDD van mijn dvd-recorder zonder dat het beeld bovenaan wegfloept terwijl dat dus met dezelfde band niet lukt wanneer ik de VCR aansluit op mijn laptop en opneem met RUV.

Ik heb nu volgend experiment geprobeerd.  Ik heb mijn laptop aangesloten op de scart-uitgang van de dvd-recorder en met RUV een opname gemaakt van de videoband die ik eerst op de HDD van de dvd-recorder had opgenomen.  Dit is perfect gelukt, zonder storing.
Tweede experiment (met een andere videoband): het signaal van de VCR via de AV3-ingang naar de dvd-recorder laten gaan en de scart-uitgang van de dvd-recorder verbinden met de laptop en opnemen met RUV.  Lukte perfect, zonder extra storing!

Ik begrijp niet waarom het via deze omweg wel lukt, maar feit is dat het lukt en dat is momenteel het bijzonderste. Het is wel een nogal omslachtige opstelling. Op die manier kan ik nu toch onrechtstreeks oude video-opnames digitaliseren, bewerken en op dvd branden.