stilstaand beeld (snapshot)

Liwy schreef op 29.06.2017 om 14:23 uur

Wanneer ik een stilstaande beeld wil maken ga ik als volgt te werk: Bestand / film exporteren / enkel frame. Dan wordt het beeld in een map opgeslagen. Hierbij heb ik toch enkele vragen:

- Is dit de kortste manier voor het bekomen van een stilstaand beeld? Kan je niet met één bewerking dit beeld in de film plaatsen?

- Een volgend beeld moet terug naar een map geplaatst worden, wordt het voorgaand beeld niet gewist als hier niks gewijzigd wordt? Kan het niet automatisch met een volgnummer in dezelfde map komen?

- Als het beeld uit die map gewist is kan men het dan nog terug vinden?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 29.06.2017 om 16:46 uur

Hallo Willy,

Er zijn verschillende manieren om een stilstaand beeld te maken. Ga met de afspeelmarker op het beeld staan waar je een afbeelding wilt maken. Wat je in het previewscherm ziet, daar wordt dan een stilstaand beeld van gemaakt. Ga naar: Bestand / Film Exporteren / enkele frame als jpg of bmp of druk op de snel toetsen Ctrl+Alt+J voor een jpg afbeelding en Ctrl+Alt+B voor een bmp afbeelding.

Om een stilstaand beeld gelijk toe te voegen aan je film, dat doe je zo:

1. zet de afspeelmarker op de plaats van de afbeelding
  2. klik op de rechtermuisknop en kies dan op "Stilstaand beeld op.....".
  3. nu wordt het beeld tussengevoegd op de plaats waar afspeelmarker staat.

Een beeld kan je in een map plaatsten door met de afspeelmarker op de afbeelding te gaan staan en te klikken op de rechtermuis en kies objecten als takes opslaan. Deze worden dan genummerd opgeslagen in de Take map.

Succes,

Rob

Liwy schreef op 30.06.2017 om 18:13 uur

Ik heb uw tips gevolgd en vooral de tweede vind ik praktisch. Bedankt.

Is het normaal dat een beeld dat afspeelt in het monitor venster om te bewerken geen klank geeft, of heb ik iets verkeerd ingesteld?

Voormalige gebruiker schreef op 30.06.2017 om 18:17 uur

Wanneer u een afbeelding maakt, is dit altijd zonder geluid.

Liwy schreef op 30.06.2017 om 21:22 uur

Sorry, ik heb mij verkeerd uitgedrukt, het is geen stilstaand beeld maar een clip die uit de mediapool naar het monitor venster geplaatst wordt om eventueel te verkorten.

Liwy schreef op 30.06.2017 om 21:56 uur

Eigenaardig.....!!!! Wanneer ik een ander pakket van shots in de mediapool inlaad en een shot in het monitorvenster plaats dan heb bij dat shot wel klank. Keer ik terug naar het eerste pakket en ik plaats daaruit een shot in het monitor venster terug geen klank maar het shot van daaruit op de tijdlijn plaatsen geeft wel klank.

Voormalige gebruiker schreef op 01.07.2017 om 11:01 uur

Hallo Willy,

Om eerlijk te zijn begrijp ik niets van uw verhaal. Over welk pakketten (programma's) heb je het?

Het kan zijn dat door het luidsprekertje een schuine streep staat. Klik hier op, zodat deze weg is.

Groet,

Rob

Liwy schreef op 01.07.2017 om 18:26 uur

Sorry Rob voor mijn verwarrende woordkeuze maar ik zal het beter omschrijven.

Ik maak een film over een rondrit. Al de opnamen die ik in een bepaalde stad gedaan heb staan in een map. Wanneer een bepaalde stad afgehandeld is open ik een nieuwe map al die shots in die map noemde ik een pakket. Ken je een beter en juist woord om dit te benamen?

Wat was het probleem:

- Bij het bewerken van een shot viel mij op dat ik geen klank had ( door het luidsprekertje staan geen schuine streep). Wanneer ik een andere map (pakket) opende en daaruit een shot bewerkte in het monitorvenster had ik wel klank. Opnieuw opstarten gaf geen verandering. Ik denk dat het geen al te erg probleem is daar het bewerkte shot eenmaal op de tijdlijn geplaatst ik welk klank had.

Groetjes,

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 02.07.2017 om 11:19 uur

Hallo Willy,

Het woord "Pakket" wordt gebruikt om aan te geven wat voor softwarepakket je op je PC hebt staan. Wanneer je een map heeft aangemaakt bv. "Rondrit Amsterdam", dan spreek je van (project)map "Rondrit Amsterdam".

Ik heb een vraagje, sla je de filmfragmenten, die bij elkaar horen, eerst op in een projectmap en bewerk je deze dan op de tijdlijn van VDL of doe je het net andersom. Eerst de filmfragmenten op de tijdlijn van VDL, dus allemaal uit verschillende mappen en sla / kopieer je de gebruikte filmfragmenten daarna op in een projectmap?

Groet,

Rob

Liwy schreef op 02.07.2017 om 12:29 uur

Dag Rob,

Ik sla al de filmfragmenten eerst in verschillende mappen op, deze breng ik dan naargelang de vordering van de film naar de mediapool.

Voormalige gebruiker schreef op 02.07.2017 om 13:36 uur

Hallo Willy,

Hier is moeilijk een verklaring op te geven. Hiervoor zou ik fysiek achter je PC moeten zitten. Misschien zijn er andere forumleden die hiervoor een verklaring hebben.

Groet,

Rob

Liwy schreef op 03.07.2017 om 10:44 uur

Ik begrijp het Rob, soms zijn de problemen onlogisch, dit kan zijn door een verkeerde handeling van de gebruiker of door een software foutje. Om dan vanop afstand de oplossing te geven is dit soms moeilijk ( ze worden soms niet altijd juist verwoord ...😊). Ik heb bewondering voor de forum helpers die met heel wat tijd en geduld een oplossing trachten te geven. Dit probleem is nu niet zo ernstig daar eenmaal het bewerkte shot in de tijdlijn geplaatst toch de klank aanwezig is en opnamen uit een andere (project)map geen problemen geven.

PS. ik moet soms driemaal een antwoord schrijven vooraleer het op het forum verschijnt. Wat doe ik verkeerd?

- ik log in, klik op "aangemeld blijven" en dan "nieuwe reacties". Na het schrijven klik ik op "reactie geven" en soms is mijn schrijven weg en staat het niet op het forum.

Groetjes,

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 03.07.2017 om 14:24 uur

Hallo Willy,

Zelf klik nooit op "aangemeld blijven".

1. log in met emailadres en wachtwoord
  2. schrijf dan je nieuwe reactie
  3. klik daarna op reactie geven.

Als het goed is wordt je reactie naar de server van Magix gestuurd. Dit kan om wat voor rede dan ook wel met vertraging gebeuren.

Groet,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 03.07.2017 om 17:24 uur

Hallo Willy en Rob, ik heb het volgende in een latere vraag van Willy zo op geschreven

Als je naar bestand en dan in het rolmenu op de één na onderste regel 'instellingen en dan 'programma' kan je voor het project bij het tabblad mappen de map instellen waar je je project wil maken deze map kan je reeds aanmaken met de windowsverkenner voordat je Magix opstart.

Een goede zaak is voor elk project een eigen map aan te maken, daardoor blijven de bestanden die bijelkaar horen ook makkelijker te vinden door het programma en tevens blijft je HDD ook overzichtelijker.

Ik heb een keer een cursusje gegeven aan een filmclub en daar heb ik aan dit veel aandacht gegeven, hier heb ik ook een filmpje over gemaakt

Succes Kees