spook audio

kees-1947 schreef op 22.10.2024 om 20:43 uur

Mogelijk is dit probleem aan de nieuwe VDL 2025 te wijten , ik had vandaag de volgende ervaring.

Tijdens het monteren hoorde ik plotseling in de voiceover van een fragment op de achtergrond de voiceover uit een ander deel van mijn film zonder dat dit zichtbaar was op een van de sporen.

Vervolgens heb ik alle zichtbare materiaal uit dit deel van film verwijderd , dus alle sporen leeg en een lege ruimte midden in mijn flm. Tot mijn verbazing bleef ik de onbedoelde voiceover van een ander fragment horen

Na enige testen met de Mute funktie ben ik er achter gekomen dat het probleem in spoor 2 zit zonder dat dit zichtbaar was.

Er was geen mogelijkheid dit op te lossen uiteindelijk een nieuw project gestart en de goede delen hiernaar overgebracht.

Conclusie:

Het lijkt er op dat onzichtbare informatie op een de sporen wordt geplaatst in mijn geval midden in de film.( spookaudio)

Hardware

Intel(R) Core(TM) i7-4720HQ CPU @ 2.60GHz 2.59 GHz Intel HD graphic 4600

NVIDIA Geforce GTX 950M

Windows 10

Reacties

Bol schreef op 22.10.2024 om 22:45 uur

@kees-1947

Hallo Kees,

Waarschijnlijk hebt u last van spookgeluiden! Dit kan ontstaan, als er iets mis is gegaan met het opslaan van een MVP project. Dit probleem kan in alle Magix Pro X of Magix Video Deluxe voordoen. Een MVP project bestand bestaat alleen maar uit verwijzingen, geen fysieke bestanden.

Wat u zou kunnen proberen is het volgende:

• start het project op met het spookgeluid
  • ga naar de plek (clip) waar het spookgeluid zich voordoet
  • schrijf de naam van de clip op, die het geluidsprobleem veroorzaakt
  • schrijf ook de namen van de clip ervoor en erna op. (dus drie clipnamen)
  • sluit nu uw project af
  • ga naar map waar de drie clips in staan opgeslagen
  • maak een tijdelijk map aan en verplaats de opgeschreven clips daar naar toe
  • start nu u project weer op
  • bij de vraag "Bestand niet gevonden"; klik dan op "alles overslaan"
  • nu ontstaan er lege plekken
  • sla u project nu op onder een andere naam en sluit het project af
  • verplaats nu de verwijderde clips uit de tijdelijk map weer in de originele map
  • start nu het project met de ander naam weer op
  • zet nu de drie clips weer terug op de ontstane lege plek
  • als het nu goed is, zou volgens mij het spookgeluid verdwenen moeten zijn.

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 22.10.2024, 22:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

kees-1947 schreef op 23.10.2024 om 15:14 uur

Rob

Bedankt voor dit uitstekende stappenplan.

Mijn actuele project had ik al opgelosten door de goede delen over te zetten naar een nieuw project.

Bedankt

Kees

Bol schreef op 23.10.2024 om 18:32 uur

@kees-1947

Hallo Kees,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u een manier hebt gevonden om uw spookgeluid probleem op te lossen. Bedankt👍 voor uw terug koppeling

Nu weet u en andere forumleden, dat het geen BUG is in Video Deluxe 2025. U kunt ook een soortgelijk probleem krijgen met spookbeelden.

In 2017 had ik al eens een Spookprobleem opgelost voor een forumlid. Ik was toen nog geen moderator maar een gedreven forumlid en was toen onder de accountnaam Robvroe1 actief. Zie maar eens deze link: Foto die ergens in de achtergrond opduikt.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-