Om een quiz te maken voor de bewoners van een verzorgingstehuis ben ik nu bezig met een slideshow te maken, waar ik een ondertitelingsbestand aan toevoeg met een vraag zoals "Snip en ....?" of "Knabbel en ......?" en met een hint zoals "komisch duo" of "tekenfilm/stripfiguur"
Nu wil ik dit echter zo doen dat ik deze quizvragen (het zijn er 20) tot één MP4-bestand te renderen.
De bewoners krijgen drie minuten om te raden (ik weet niet of dat mondeling of schriftelijk zal zijn, maar ik vermoed mondeling)
Echter als het voortijdig wordt geraden wil ik makkelijk naar de volgende foto kunnen gaan met de navigatieknoppen van VLC Media Player (ik ben aan dit programma gebonden, omdat dat op de bedrijfslaptops staat en die zijn zo goed beveiligd dat ik daar niks anders op kan zetten)
Om het een beetje spannend te maken heb ik er een countdown timer aan toegevoegd, dat is dus een MP4-bestand en een secondentikker (MP3)
Ik werk dus met 4 sporen
Spoor 1: De foto's
Spoor 2: De ondertitelingsbestanden
Spoor 3: De countdown timer (mp4)
Spoor 4: De secondentikker (mp3)
Ik weet dat je een DVD-menu kunt maken, maar volgens mij moet je het uitvoerbestand dan ook als DVD-bestand renderen.
Omdat DVD's nogal vlug kapot (kunnen) gaan, werk ik alleen met USB-stick of externe harde schijf.
Dus is het mogelijk om "tracks" toe te voegen zodat VLC Media Player elke foto als een apart bestand kan zien of moet ik ze toch apart renderen?
Windows 10
Video Deluxe 11.0.6.0