Slideshow gemixt met mp4 bestanden

knientje2002 schreef op 25.01.2020 om 14:59 uur

Om een quiz te maken voor de bewoners van een verzorgingstehuis ben ik nu bezig met een slideshow te maken, waar ik een ondertitelingsbestand aan toevoeg met een vraag zoals "Snip en ....?" of "Knabbel en ......?" en met een hint zoals "komisch duo" of "tekenfilm/stripfiguur"
Nu wil ik dit echter zo doen dat ik deze quizvragen (het zijn er 20) tot één MP4-bestand te renderen.
De bewoners krijgen drie minuten om te raden (ik weet niet of dat mondeling of schriftelijk zal zijn, maar ik vermoed mondeling)
Echter als het voortijdig wordt geraden wil ik makkelijk naar de volgende foto kunnen gaan met de navigatieknoppen van VLC Media Player (ik ben aan dit programma gebonden, omdat dat op de bedrijfslaptops staat en die zijn zo goed beveiligd dat ik daar niks anders op kan zetten)
Om het een beetje spannend te maken heb ik er een countdown timer aan toegevoegd, dat is dus een MP4-bestand en een secondentikker (MP3)

Ik werk dus met 4 sporen

Spoor 1: De foto's
Spoor 2: De ondertitelingsbestanden
Spoor 3: De countdown timer (mp4)
Spoor 4: De secondentikker (mp3)

Ik weet dat je een DVD-menu kunt maken, maar volgens mij moet je het uitvoerbestand dan ook als DVD-bestand renderen.
Omdat DVD's nogal vlug kapot (kunnen) gaan, werk ik alleen met USB-stick of externe harde schijf.
Dus is het mogelijk om "tracks" toe te voegen zodat VLC Media Player elke foto als een apart bestand kan zien of moet ik ze toch apart renderen?

Windows 10
Video Deluxe 11.0.6.0

Reacties

mi-bo schreef op 25.01.2020 om 15:49 uur

@knientje2002​​​​​​

Beste,

Helaas kan ik U geen goed advies geven.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 28.01.2020 om 11:46 uur

Hallo Knientje,

Misschien is dit voor u de oplossing! Maak van uw al 20 quizvragen één afzonderlijke mp4 bestand met VDL MX, zoals u beschreven hebt. U kunt deze dan afzonderlijk afspelen met VLC Media Player.

U kunt nu via VLC media player uw quizvragen afspelen in de door u gewenste volgorde:

1. start VLC op
  2. klik op het tablad Media en dan Meerdere bestanden openen (sneltoetsen Ctrl+Shift+O)
  3. Klik op +Toevoegen
  4. voeg de gemaakte quiz MP4 filmpje in de gewenste volgorde toe
  5. klik op afspelen
  6. het eerste filmpje wordt gestart
  7. als u op de spatiebalk druk dan wordt er gepauzeerd
  8. met de navigatieknoppen kunt voor- of achteruitspoelen (vorige puzzelvraag of de volgende puzzelvraag)

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

knientje2002 schreef op 28.01.2020 om 12:01 uur

Ware het niet dat dat playlist-gedoe ook niet goed werkt in VLC Media Player. En dat ligt aan VLC Media Player zelf. Ben ervaringsdeskundig...

Bol schreef op 28.01.2020 om 12:19 uur

Hallo Knientje,

Bij mij werkt dit uitstekend. Wat is het versienummer van VLC media player.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

knientje2002 schreef op 28.01.2020 om 12:30 uur

Versienummer weet ik niet (bedrijfslaptop en ik ben nu thuis). Ik zie de updatemelding wel verschijnen, maar ik weet niet eens of dat wel gaat vanwege de beveiligingen die op die laptop zitten (Ik kan in verkenner niet eens zien hoeveel ruimte er nog over is op een USB stick, alles wat onder "systeem" valt is onbereikbaar gemaakt).
Vanwege tijdgebrek draai ik die VLC updates dus niet.
Het probleem is dat de activiteit in twee delen gesplitst wordt. In de pauze laat ik dus zo'n zen-clipje van Soothing Relaxation zien.
VLC voegt echter elk nieuw bestand toe aan de afspeellijst. Als ik dus na de pauze VLC niet eerst afsluit om het tweede deel van de afspeellijst te laten zien, begint hij weer met de eerste.
Maar dat is allemaal zo'n ramp niet als je het weet.
De coördinatrice heeft gezien dat ik overgangen gebruikt heb bij de muziekvideo's (en foto's). Zij wil dat ook in die vragen, dus dat gaat alleen als ik ze tot één MP4 bestand verwerk.

Bol schreef op 28.01.2020 om 13:06 uur

Hallo Knientje,

Er is toch wel iemand binnen uw instelling, die geautoriseerd is om, ondanks alle beveiligen, uw PC up-to-date te houden. Zoals het updaten van programma's en drivers, die nodig zijn om uw laptop goed draaiende te houden.

Het klopt, dat u in VLC een afspeellijst maakt met uw 20 quizfilmpjes. Als u op de spatiebalk drukt, dan stopt de het filmpje waar u naar zit kijken. Wanneer u op de navigatietoets "►" klikt dan springt u naar de volgende Quizvraag en met deze toets "◄" springt u weer terug naar en eerder Quizvraag. Wanneer u op het stopteken "■" klikt dan springt het terug naar het begin.

Helaas zal de coördinatrice de overgangen en de muziekvideo's (foto's) op deze manier van vertonen moeten missen.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.01.2020, 13:17, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 30.01.2020 om 14:02 uur

Hallo Knientje, je kan ook aan het begin van elke foto een hoofdstukmarker zetten en die een specifieke naam geven b.v. zoals de foto/vraag genoemd is en dan een DVD aanmaken en niet branden op een DVD maar opslaan als een .iso bestand en die direct op een stickje.
Dit .iso bestand kan door b.v. een VLC player afgespeeld worden en elk hoofdstukmarker is dan een knop in het menu van de DVD. Maar zorg wel dat de foto met de vraag even lang is als de aftellers in spoor 3 & 4 staan en de teksten in spoor 2 zoals je opgaf
Mvg Kees

knientje2002 schreef op 01.02.2020 om 15:46 uur

Ik ben bang dat het met een iso-bestand ook niet gaat lukken. Een iso is namelijk bootable en dat zal dus wel geblokkeerd worden.
Maar ik wil wel weten hoe ik een hoofdstuk een naam kan geven, want op mijn eigen computer wil ik het wel proberen.