Reacties

RiViS schreef op 25.10.2013 om 17:09 uur

Je kunt in een bestaande slideshow geen hoofdstukken maken. Wat je wel kunt doen is: Verdeel je foto's over meerdere slideshows (elke slideshow is dan a.h.w. een hoofdstuk). Dat doe je zo: Zet het aantal foto's voor hoofdstuk 1 op de tijdlijn. Boven de tijdlijn zie je de naam van je slideshow en rechts daarvan staat een + . Klik er op en er komt een nieuwe slideshow, je krigt de vraag te zien of je de assistent wilt gebruiken, maak je keuze. Het programma maakt zelf een nieuwe titel, rechtsklik er op om een andere naam te maken. Vul de nieuwe show met foto's voor hoofdstuk 2 enz enz.

 

Voor de begintitel werk je als volgt: Zorg dat je in de Tijdlinj modus werkt (keuze uiterst links, onder).   Klik boven de tijdlijn op de pijl "verbind objecten op alle sporen" (als je dat niet doet kun je alleen maar één foto tegelijk verschuiven en wij willen nu de hele fim naar rechts schuiven). Klik op de eerste foto in je show en schuif met ingedrukte muisknop de film naar rechts om ruimte te maken voor de titel. Zet de titel uiterst links, onder het lege gedeelte. Pas zo nodig de titellengte en het begin van de film nog aan.

groet,

Rijk

weijers124 schreef op 26.10.2013 om 10:57 uur

Bedankt voor het snelle antwoord, ik ga er mee aan de slag. Mag in de (nabije) toekomst nog eens een vraag stellen? Ik heb nl pas het programma en het is best pittig.

RiViS schreef op 26.10.2013 om 11:37 uur

....Mag in de (nabije) toekomst nog eens een vraag stellen? Ik heb nl pas het programma en het is best pittig.

Natuurlijk mag dat. Maar kijk ook onder Hulp, waar alles per onderwerp gerangschikt is (je kunt er ook zoeken), daar staat ook het meer uitgebreide PDF handboek en er is een inleidende video. Kijk verder op deze site onder de tab Tutorials. Tenslotte is er nog de mogelijkheid om bij Magix een cursus te volgen, maar die is niet gratis....

Succes met je nieuwe programma.

groet,

Rijk

weijers124 schreef op 08.11.2013 om 08:17 uur

Bovenstaande antwoorden zijn gelukt, bedankt nog daarvoor. Alleen zit ik nog met het volgende:

Ik heb 4 slideshows gemaakt en een naam gegeven. Nu wilde ik gaan branden en een dvd menu gaan maken.

De namen die ik heb gegeven neemt de pc niet over. (wel eerdere namen, maar die heb ik hernoemd.)

Het is mij niet duidelijk hoe u verder. Mijn einddoel is een dvd menu met op de hoofdpagina de namen van de

verschillende slideshows, en dat ik dan met de afstandsbediening van de tv kan aan klikken en dat er dan

steeds een aangeklikte slideshow verschijnt.

Ik hoop dat ik duidelijk ben en wie weet antwoord, in de beschrijving kan ik het niet vinden.

Groeten

RiViS schreef op 08.11.2013 om 12:07 uur

Je kunt de namen als volgt veranderen:

We zitten in het scherm Branden. Op de monitor zie je de titel staan die je wilt wijzigen. Dubbelklik er op. Nu verschijnt het scherm "Eigenschappen menu entry". Linksboven kun je nu de nieuwe naam intypen, tevens kun je desgewenst allerlei andere dingen aanpassen, lees het maar door. Van belang is ook het stukje "Actie aan filmeinde" rechts onder. Daar kun je aangeven wat er na het afspelen moet gebeuren, b.v. "spring naar het filmmenu" dan kun je de volgende film kiezen om af te spelen (film = slideshow). Vergeet niet op OK te klikken!

Als je een RW DVD hebt: brand die eerst tot het naar je zin is, dat scheelt een hoop schijfjes... Als alternatief voor RW DVD kun je onder Brander kiezen voor Image Recorder, dan wordt er geen dvd gebrand maar alleen een bestand aangemaakt. Dat kun je bekijken en evt aanpassingen doen.

groet,

Rijk