Sjabloon invoegen bestaand project

jolandahaak schreef op 06.05.2015 om 19:06 uur

Ik werk met Magix Video de luxe Premium 2015 en wil in een bestaand project een sjabloon invoegen, echter als ik dit selecteer gaat hij een nieuw project aanmaken en voegt het niet toe. Ik wil ook niet alle "delen"van het sjabloon gebruiken maar kan deze ook niet verwijderen.

In Magix video de luxe premium 18 kon ik dit omzeilen door:

- een project aanmaken

- een sjabloon te inporteren in de film

- alle delen van het sjabloon apart opslaan als "take"  

- Een nieuw project aanmaken, je film en foto's toevoegen en de "take's "die je wilt gebruiken.

In deze versie kan ik de delen van de sjabloon niet als een take opslaan, wat is hiervoor de oplossing want ik heb juist voor de velen mooie sjablonen deze versie aangeschaft.

Met vriendelijke groet,

Jolanda Haak

Reacties

RiViS schreef op 06.05.2015 om 20:46 uur

Hallo Jolanda,

Je schrijft helaas niet welke sjablonen je precies bedoelt, ik neem even aan dat het een sjabloon is uit de Effecten, zoals bv een intro of outro. De delen hiervan kun je splitsen met de knop Degroeperen (of sneltoets  Shift + G), daarna kun je elk stuk als take opslaan.

Als dit niet is wat je bedoelt, geef dan even precies aan welke sjabloon je bedoelt en waar we die precies kunnen vinden (dan hoeven we niet zo te zoeken)

groet,

Rijk

jolandahaak schreef op 08.05.2015 om 10:07 uur

Goedemorgen Rijk,

Sorry dat ik niet duidelijk genoeg geweest ben. Ik bedoel onder het kopje "IMPORT" mijn computer,Mijn Media, Magix gereedschap en daaronder staat  sjablonen zoals "Hogh Tech Matrix" die ook te zien is in de promotiefilm 2015 op de website van Magix, maar nog vele andere zoals:

Actie, avontuur, trhiller, sportnews, icycubs, blockbuster, boulevard de jungle enz enz. (is dus iets anders als into's en outro's die onder het kopje "EFFECTEN" staan.

Als je dus zo'n sjabloon toevoegd, verdwijnt ook je tijdlijn en als je kiest voor bewerken bovenin dan zijn er totaal geen opties neer zoals o.a. degroeperen (zijn gewoon weg!) 

Hoop dat ik het beter uitgelegd heb nu.

Wacht vol verwachting op je antwoord ben n.l. met een promotiefilm voor een bedrijf bezig.

Met vriendelijke groet,

Jolanda

RiViS schreef op 08.05.2015 om 12:37 uur

Hallo Jolanda,

Ah, dat maakt het duidelijker, dank voor je aanvulling. Die filmsjablonen zijn (denk ik) bedoeld om met zo weinig mogelijk inspanning een leuke film te maken, waar je dan je eigen scenes/titels aan kunt toevoegen. Kijk even onder Hulp/ Assistenten en speciale functies/ Filmsjablonene maken/ ...  voor een beschrijving. Je ziet dan dat er al vrij veel vast ligt, zoals bv de lengtes van de diverse delen. 

Als je de sjabloon laadt, wordt automatisch een nieuwe film gestart (de andere in je project zijn niet weg, maar staan onder een andere tab, kijk boven het sjabloon). Hoewel de kruisjes in de diverse delen suggereren dat je ze kunt deleten, is me dat toch niet gelukt, er is blijkbaar weinig mogelijk.

Wat je kunt doen: exporteer het (al dan niet ingevulde) sjabloon, bijvoorbeeld als .mpeg4 film, naar je harde schijf. Importeer die weer in een film en deel hem op via scenedetectie (rechtsklik op het fragment). Nu kun je stukken deleten en andere evt bewerken en desgewenst als takes opslaan. Misschien moet je hier en daar wat kleine stukjes (met lichtflitsen of andere effecten) wegknippen alvorens ze op te slaan. Je zult er dus wat tijd in moeten steken, maar dat moet voor een hobby toch geen probleem zijn, denk ik zo...

groet,

Rijk

jolandahaak schreef op 08.05.2015 om 15:42 uur

Hallo Rijk,

Bedankt voor je duidelijke antwoord, ik ga het op deze manier proberen daar kom ik denk ik wel uit. Jammer dat ze in deze Magix daar voor gekozen hebben. In mijn vorige versie Magix Video de luxe premium 18 kon je inderdaad alles gelijk als een take opslaan en later in een andere film per fragment invoegen.

Dank je voor je hulp!!

Groetjes Jolanda