service en help van Magix

peters-vdput schreef op 07.05.2014 om 14:09 uur

De service en helpdesk van Magix is van een zeer lage kwaliteit. Dat je 12,99 euro moet betalen voor zegge en schrijven 1 vraag is natuurlijk belachelijk. Ik wil een aantal hoofdstukken uit een project in het menu zetten, dat gaat maar met afspelen loop de film door nadat een hoofdstuk is afgespeeld. Ik wil terug naar het menu. dat is mogelijk met oudere versies van Magix maar niet meer met Video de Luxe 2013. Hoe durf je dit als de Luxe aan te duiden. Ik stap over naar Pinnacle, weet je wel dat is dat programma voor dommen, maar het doet wel datgene wat ik wil. Nee Magix heeft voor mij afgedaan. Niet alleen omdat deze mogelijkheid er niet is maar het blijkt dat met elke nieuwe versie er mogelijkheden verdwijnen. Er worden weliswaar nieuwe mogelijkheden gecreeerd, maar of we daar op zitten te wachten is te betwijfelen. Mochten mensen van Magix dit lezen dan mogen zij gerust contact met me op nemen via sretepbob. De rest van het adres is gmail.com.

Reacties

FransS schreef op 07.05.2014 om 14:19 uur

Ik begrijp dat je,je een beetje gefrustreerd bent maar de mogelijkheid die daar noemt zit wel degelijk in Magix.

Je moet het alleen aangeven in het menu dat je terug wild naar het begin ,het is even zoeken en experimenteren maar het kan wel.

Het is natuurlijk jammer dat je overstapt naar pinnacle maar oké daar kies je dan voor.

Ik wens je daar veel suc6 mee.

Grt Frans S

renepsr schreef op 07.05.2014 om 14:24 uur

Graag wil ik eventueel verwijzen naar mijn antwoord op de vraag 

( http://www.magix.info/nl/reeds-bewerkte-film-splitsen-om-daarna-apart-te-bewerken.knowledge.1088461.html )

RiViS schreef op 07.05.2014 om 14:35 uur

De opdracht: "teruggaan naar  filmmenu / hoofdstukmenu etc" is alleen in te stellen op het niveau Filmmenu en niet op het niveau Hoofdstukmenu. Dat was al zo in de oude versies (ik heb het even gecheckt in VdL2008, ouder heb ik niet meer actief op mijn pc) en dat is nog steeds zo in VdL2014. 

Een advies: Dit soort vragen kun je gratis stellen hier op dit forum magix.info en in de regel krijg je vrij vlot antwoord van één van ons, mede amateurs/ gebruikers.

Als je besluit al vast staat om over te gaan naar Pinnacle Studio, dan wens ik je veel succes. Maar wellicht kom je weer bij Magix terug. Het is toch software met verdraaid veel mogelijkheden voor niet te veel geld. 

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 07.05.2014 om 16:05 uur

Ach wat jammer...een ontevreden gebruiker. Dat kan natuurlijk, maar...er is een verdraaid goed naslagwerk van Magix, waar je "bijna" alles kunt vinden. Ook dit forum probeerd er alles aan te doen om medegebruikers te helpen. Maar de vele vragen zijn veelal terug te voeren naar ondeskundige PC configuratie. Als die niet niet goed is dan is het lastig om problemen op te lossen. Overstappen naar een ander programma zal hopelijk voor u werken al heb ik m,n twijfels. Er bestaan namelijk  geen programma's voor dommen, alleen gebruikers kan je alszodanig kwalificeren! Zoek de juiste forums voor je programma op en schrijf je in.

Suc6 met pinnacle?

Cees

peters-vdput schreef op 07.05.2014 om 17:41 uur

Na een jaar of 12 monteren, vanaf Pinnacle 7, dacht ik dat ik er wat van af wist. Omdat Pinnacle niet lekker liep, weleens een vastloper, wat gebruikelijk was (is?) bij P. stapte ik over naar Magix. Gisteren een demonstratie gezien over het maken van een menu met terugkeer na het afspelen van een hoofdstuk. Deze mogelijkheid, een filmrol linksboven de tijdlijn, is bij mij niet aanwezig en andere mogelijkheden kan ik niet vinden. Om help te begrijpen moet je je eerst inleven in de gedachtenwereld van de maker van de helpfiles. Alleen ik kan deze gedachtenkronkel niet maken. Ook met de antwoorden is het zodanig dat ik er geen barst van begrijp. Het zal wel aan mij liggen. Er wordt geadviseerd om de vraag op een forum te stellen, maar dat doe ik toch al hier en ik heb al eens eerder deze vraag gesteld. Cheeta schrijft zoekt de juiste forums en schrijf je in. M.a.w. dit is het verkeerde forum! Wat krijg je hier als antwoord: Je moet even zoeken en experimenteren. Wat dacht je wat ik al die tijd heb gedaan?

Verkeerde PC configuratie zou het kunnen zijn aldus Cheeta. Nee het staat gewoon niet in het programma. Verder schrijft hij dat er geen programmma voor dommen bestaan, alleen gebruikers kan je als zodanig kwalificeren. Nou zou ik er daar 1 van zijn. Bedankt voor de kwalificatie.

RiViS schreef op 07.05.2014 om 20:27 uur

en ik heb al eens eerder deze vraag gesteld. 

Hallo Bob, 

Ik heb je eerdere vraag nog eens opgezocht ( http://www.magix.info/nl/terug-naar-menu.knowledge.1066068.html ) en het lijkt me dat je daar toch een duidelijk antwoord hebt gekregen. Duidelijker kan ik het niet vertellen. Misschien nog maar een keer rustig overlezen, als je dat nog kunt opbrengen....

groet,

Rijk

peters-vdput schreef op 08.05.2014 om 09:56 uur

Hallo RiViS,

Inderdaad heb je al eens gepoogd de zaak uit te leggen. Uit het opnieuw stellen van de vraag kan je opmaken dat ik het niet begrepen heb. Ik denk dat er een enorme verwqrring is tussen "film"en "project". Soms wordt film gebruikt als er een project wordt bedoeld en andersom. Als ik filmbeelden van de camera download in de computer is dat een film. Zet ik dit op de tijdlijn en zelfs als ik daar nog niets aan veranderd heb of toegevoegd heb is het een project als ik het opsla op een harde schijf of sticky. Sla ik het op op een bandje van de camera is het opeens weer een film.

Je schreef quote Je moet dus 7 nieuwe films aanmaken, naast de bestaande, dat kan via het plusje rechts naast de tab met de filmnaam. Je kunt daarna vanuit film 1 elk hoofdstuk met de muis selecteren en met Ctrl C en Ctrl V op de gebruikelijke manier in de 7 nieuwe films plaatsen. Daarna verwijder je de 7 overbodige hoofdstukken bij film 1 (behoud alleen hfdst 1)." unquote.  Als je hier film noemt is dat een filmnaam.avi of projectnaam.mvp? Beide mogelijkheden heb ik geprobeerd met korte stukjes en die achter elkaar geplakt, zowel .mvp als .avi, Geen terugkeer naar menu.

RiViS schreef op 08.05.2014 om 11:07 uur

Nee, je moet de 8 films niet achter elkaar zetten, maar het blijven 8 afzonderlijke films!

Er is nu 1 project, dat bestaat uit 8 films. 

Als je wilt kun je elke film nog onderverdelen in hoofdstukken en die zie je dan in ook in het scherm Branden in het dvd menu terug  als hoofdstukken. Maar, let wel, je kunt bij het afspelen alleen bij de films aangeven dat er terug moet worden gegaan naar ..... (vul in naar keuze). Bij de hoofdstukken kan dat nl niet, daar zit het misverstand.

Nog even de werkwijze: 

Ga naar  het scherm Branden. Klik linksboven op Bewerken. Onder Navigatie verschijnen je 8 films. Klik op Film 1. Dubbelklik nu in het grote venster met de naam van Film 1 er in. Het venster "Eigenschappen van menu-entry" verschijnt. Daarin kun je nu aanklikken wat er moet gebeuren na het afspelen, onder: Actie aan filmeinde.

Mocht het nog niet duidelijk genoeg zijn, dan zal ik nog wat screenshots toevoegen, geef dat dan even aan aub.

groet,

Rijk

peters-vdput schreef op 15.05.2014 om 10:13 uur

Op verzoek van de administrator houd ik dit topic even aan. Tot nu toe te weinig tijd gehad om het probleem op te lossen aan de hand van de gegeven adviezen.