serienummer reeds in gebruik

filmstudiohollywood schreef op 05.01.2012 om 11:59 uur

ik heb magix video deluxe 2008 gekregen van een vriend en heb hem geinstalleerd. Maar toen ik hem moest regristreren kwam er te staan 'serienummer reeds in gebruik'. Toen heb ik dat weggeklikt en ging ik een filmpje importeren van mijn camera. Toen ik hem aanklikte om af te spelen kwam er te staan 'u moet een mpeg-2 activatiecode hebben' ook toen ik die wou activeren kwam er te staan serienummer reeds in gebruik. Wat moet ik nu doen.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 05.01.2012 om 13:32 uur

VDL 2008 staat natuurlijk geregistreerd op naam van die vriend. Naar mijn mening zal je zelf zo,n pakket moeten aanschaffen.

Cees

filmstudiohollywood schreef op 05.01.2012 om 13:57 uur

kan ik dan ook geen nieuw serienummer krijgen

Cinecor schreef op 05.01.2012 om 15:20 uur

Die activatiecode heeft als doel dat een koper de software niet gaat doorgeven aan en ander. Daar is de prijs van de software niet op gebaseerd en de makers/leverancier van de software doen dit om geld te verdienen. Zo beschemren zij zich dus een beetje tegen dit soort diefstal. De software van Magix is voor een zeer schappelijke prijs in de winkel te koop. Ik hoop dat het professoineel aandoende "filmstudiohollywood" een beetje bergijpt waar het om gaat...

Gr Cor

FransS schreef op 05.01.2012 om 15:30 uur

Je moet aan je vriend vragen of hij voor jou die activatie doet op jou computer.

Dan komt alles goed .

En Cinecor,als ik een nieuw programma koop dan geef ik de oude ook altijd door aan een vriend zo blijft het toch in de running en als hij of ik het vervelend vind om steeds iets te vragen dan koop hij een nieuwe versie en krijg ik het weer terug want hij probeerd altijd eerst iets uit voor hij wat aanschaft.

Dat is niet om Magix iets te kort te doen maar meer om promotie van het product te stimuleren.

Grt. Frans S.

Dinan schreef op 06.01.2012 om 04:54 uur

Beste FransS,

Ik durf de stelling aan dat Cinecor (en anderen) jouw motivering begrijpen en kennen. Desalniettemin is en blijft een promotie-activiteit gericht op een product (lees: programma-versie) dat verkrijgbaar is. Is het niet? ;-)

Dat je oude versies doorgeeft aan je vriend kan ik begrijpen. Maar dan wel binnen de marges van het marketingstrategie en -beleid. Als het doorgeven niet meer mogelijk blijkt, houdt het op, toch? Me dunkt dat je een bedrijf niet kunt vragen een oud product (versie 2008) anno 2012 toch weer bedrijfsklaar te laten zijn omdat het terugredenerend promotie van Magix zou kunnen stimuleren ... :-s

Enne ... hoe dan ook ... een voorspoedig 2012 toegwenst!

Groet,

Dinan

Cinecor schreef op 07.01.2012 om 10:09 uur

Je moet aan je vriend vragen of hij voor jou die activatie doet op jou computer.

Dan komt alles goed .

En Cinecor,als ik een nieuw programma koop dan geef ik de oude ook altijd door aan een vriend zo blijft het toch in de running en als hij of ik het vervelend vind om steeds iets te vragen dan koop hij een nieuwe versie en krijg ik het weer terug want hij probeerd altijd eerst iets uit voor hij wat aanschaft.

Dat is niet om Magix iets te kort te doen maar meer om promotie van het product te stimuleren.

Grt. Frans S.

Jouw vriend gaat dan dus met versie 2008 "kennismaken", die hij van jou heeft ontvangen. Stel dat het hem bevalt, dan is hij zo "eerlijk" om het weer aan je terug te geven en zèflsoftware aan te gaan schaffen.  Die versie 2008 is niet meer bij Magix te koop, want daar zijn we nu een versie of vier verder.... Die nieuwste versie ziet er ook nog weer heel anders uit en misschien bevalt dàt dan net weer niet... Alles voor niks geweest...

Geloof je het allemaal zèlf?

NB: Wie kennis wil maken met bepaalde software kan doorgaans van internet een demoversie downloaden (meestal drie maanden te proberen). Veel handiger, want dan kan je vergelijken.

 

filmstudiohollywood schreef op 07.01.2012 om 16:57 uur

Ik heb vandaag op mijn oude computer magix video deluxe geinstalleerd en de code opgegeven en wonderbaarlijkgenoeg kan ik gewoon filmpjes invoegen en kan ik branden. Toen heb ik de software ook maar op mijn andere computer gezet en weer krijg ik die rottige melding. Ik snap er echt niets meer van op de ene pc lukt het wel en op de andere pc niet terwijl ik de zelfde code gebruik.

harmen50 schreef op 21.01.2012 om 12:12 uur

Ik weet niet wat jij schappelijk vindt, Cinecor, maar ik heb tot nu toe MAGIX 2.0, MAGIX 5.0 en MAGIX 16 aan geschaft. Alleen omdat het programma erg gebruikersvriendelijk is. Het importeren van film van bijvoorbeeld een Sony DCR-IP7E PAL is al erg moeilijk. Ik moest daarvoor speciale software aanschaffen bij Sony. Terwijl, mijn Sony DCR TRV 60 zo kon worden geïmporteerd. Een kennis van mij werkt met Pinnacle: die kan alles importeren. Nu heb ik een nieuwe labtop aan geschaft dus Magix 16 installeren, maar nu heb ik weer geen mpeg2 code. Als ik online wil aanschaffen, wordt doodleuk gemeld dat ik al geregistreerd ben, dus ik kom niet verder. Ik heb het helemaal gehad met MAGIX!!!