Serienummer invoeren

DBoydNL schreef op 08.07.2015 om 11:44 uur

Sinds vandaag krijg ik meteen na het opstarten van Video Deluxe 17 Plus een scherm te zien met: "Serienummer invoeren". Het serie nummer is op dat scherm al ingevuld en er staat een groen vinkje achter. Ik heb jaren geleden dit product geïnstalleerd en geregistreerd, niet opnieuw geïnstalleerd en vorige week nog gebruikt. Mijn e-mail adres is ook al juist ingevuld (groen vinkje er achter). Als ik kies voor Direct Online registreren, krijg ik de melding dat dit product al geregistreerd is (duh, dat weet ik). Wanneer ik op de knop druk, wordt het programma afgesloten. Als ik kies voor Starten!, wordt het programma afgesloten. Als ik kies voor "Ik ben al bij MAGIX geregistreerd, wordt het programma afgesloten. Als ik kies voor "Waarom registeren" wordt er een webpagina geopend waarin dat wordt uitgelegd, maar verandert er niks aan het scherm in het programma. Ik kan het scherm niet afluiten of weg krijgen, zonder dat het programma wordt afgesloten.

Kortom: ik kan het programma niet gebruiken omdat er ergens een instelling verminkt is geraakt. Hoe los ik dit op?

David

Reacties

magixagent schreef op 08.07.2015 om 22:33 uur

David, met welk OS besturing werk je nu

gr

MAGIXagent

DBoydNL schreef op 09.07.2015 om 08:45 uur

Windows 8.1

David

magixagent schreef op 09.07.2015 om 10:16 uur

Waren deze problemen 06-07-2015 onder Windows 8 niet

Gr

MAGIXagent

DBoydNL schreef op 09.07.2015 om 11:10 uur

Dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik denk dat ik voor het laatst in de laatste week van juni (eerste dagen van juli) 2015 met het programma gewerkt hebt.

Bij de eigenschappen van VideoDeluxe.exe staat dat hij op vrijdag ‎18 ‎oktober ‎2013, ‏‎17:11:25 voor het laatst geopend is. Dat is vanzelfsprekend lariekoek en aan die informatie heeft de gebruiker dus totaal niks. Bedankt Magix of MS voor het verstrekken van nutteloze informatie.

Het is HEEL lang geleden dat ik voor het laatst Win8 had. Binnen een maand na aanschaf van de computer (met Win8) heb ik de upgrade naar Win8.1 gedaan... inmiddels toch wel 2 jaar geleden. Ik werk zeker maandelijks en soms wekelijks met het programma.

David

magixagent schreef op 09.07.2015 om 13:16 uur

David,
ik heb op 2 computers vdl  geinstalleerd, onder Windows 7 daar werkt ( vdl 17 Plus)  perfect op behalve reisroute animatie dit wordt niet meet onder steunt wel in de vdl MX.
Onder WIndows 8 is het niet op te starten,, kijk anders even bij
http://www.magix.info/nl/is-mijn-magix-programma-compatibel-met-windows-8.online-training.1125691.html.
en hier wordt omschreven welke MAGIX producten goed onder Windows 8.1 werken

MAGIXagent.

DBoydNL schreef op 09.07.2015 om 15:26 uur

Dit is werkelijk onbegrijpelijk.

Ik schrijf en geef regelmatig hulp op fora, maar ik stel hier een vraag en krijg:
Een onbegrijpelijke en verder niet toegelichte (of op gereageerd) antwoord over of dit probleem zich voor 06-07-2015 voor deed. Althans, dat is wat ik uit je nogal onbegrijpelijke vraag haal: "Waren deze problemen 06-07-2015 onder Windows 8 niet" Deze datum lijkt uit de lucht gegrepen, aangezien mijn post een datum van 08-07-2015 heeft.
Je schijnt niet door te hebben, dat ik al zo'n 2 jaar werk met VDL17 Plus onder Win8.1.
Je schrijft "naar waarheid" dat het programma onder Win8.1 niet opstart. Eh, I beg to differ."
Je verwijst naar een website. Wanneer ik dat elders op fora doe, geef ik altijd de URL of zelfs een link door voor de vraagsteller. Dit was zondermeer van belang, aangezien:
Wanneer ik naar magix.com ga zie ik "onderin" nergens staan welke Magix programma's met welke Windows versie werken. Het was dus beter geweest om me te verwijzen naar de pagina, die jij in gedachten had.

Ik heb hier zo duidelijk mogelijk een vraag gesteld. Ik krijg zonder enige uitleg rare vragen en een inadequaat antwoord eveneens zonder rekening te houden met wat ik schrijf en dus geen uitleg wat die vraag betekende. Het is echter wel "naar waarheid". Sorry hoor, maar dit slaat echt nergens op. Hoe moet ik weten of dit antwoord klopt? Je noemt jezelf "magixagent" maar geeft geen blijk van deskundigheid. Ik had gehoopt hier iemand te kunnen vinden met ervaring met dit bizarre probleem, die me kon vertellen welke instelling or registerwaarde debet is aan mijn software probleem. Ik snap natuurlijk dat ik altijd VDL17 Plus kan verwijderen en opnieuw kan installeren. Nu met de naar waarheid zekerheid dat dit niet gaat werken, ondanks het feit dat het al twee jaar werkt.

Uitermate vreemd.

David

lucky_me schreef op 09.07.2015 om 21:48 uur

ik hoop ook geen preek te krijgen indien mijn antwoord niet is wat je er van verwachtte maar dacht je reeds aan een systeemherstel in windows. indien het programma vroeger werkte kan je teruggaan naar configuraties van toen het nog werkte.

mvg

Luc

DBoydNL schreef op 10.07.2015 om 08:18 uur

Magixagent,

Handig om je post aan te passen, zodat mijn kritiek deels niet meer klopt. Jammer dat de link die je gaf leidt naar een post die weer verwijst naar eem oude PDF, die verwijst naar een niet bestaande webpagina die zou hebben gegeven welke programma's Win8 compatible zijn. Intussen staat in de PDF wel: "deze programma’s hoeven enkel online geactualiseerd te worden om met Windows 8 compatibel te zijn. Het menupunt 'Online actualiseren' bevindt zich zoals gewoonlijk in het hulpmenu (zie afbeelding)." Hier blijkt uit dat je herhaalde opmerking dat VDL Plust 17 niet start onder Win 8.1 niet alleen niet strookt met mijn ervaring, maar ook niet klopt. Al met al ben je niet erg behulpzaam.

Luc,

Ik overwoog meteen een systeemherstel, maar ik heb sinds mijn laatste gebruik van VDL Plus 17 een programma geïnstalleerd (PDF Viewer) en daar nogal wat instellingen in aangepast voor een presentatie eind volgende week en ik wil dat eigenlijk niet allemaal opnieuw vinden en instellen na het komen te vervallen van dat programma door een systeemherstel. Vandaar.

David

magixagent schreef op 10.07.2015 om 16:33 uur

David,
ik wil toch een aanvulling geven op het  goede antwoord van Luc.
Ik ben niet een man van veel woorden, maar toch nog een reactie voor het sluiten van deze  topic
Sinds 2005 ben ik MAGIXagent,
de MAGIX.info site is sinds aug. 2008 in werking en zijn veel vragen die door MAGIX gebruikers zijn gesteld o.a. door mij beantwoord.
Vandaag nog een keer vdl 17 Plus op mijn notebook geinstalleerd, en via hulp online activeren een grote download update geinstalleerd ( 156070 bits)
Op mijn Notebook staan alleen MAGIX en Windows programma’s.
Gezien er eerder door u vragen op het Forum zijn gesteld met het MAGIX US product mijn vraag is vdl 17Plus ook geen US product, zo ja is het beter Uw verhaal op de US site te zetten, i.v.m. geen goed antwoord op deze site Forum
Conclusie, op een usb stick werkt het programma onder Windows 8 niet alleen geluid, op een dvd is het alleen mogelijk door er eerst via bestand exporteren er een mixdown van te maken.
Onder Windows 8.1 kon ik het bestand niet afspelen, voor € 10,00 een codex gekocht ( speciaal om U een goed antwoord te geven) om het resultaat te zien en de dvd was afspeelbaar.
Reisroute animatie werkt helaas niet meer geen ondersteuning vanuit MAGIX.
Mijn conclusie, net zoals Luc al heeft omschreven, zet al de bestanden  veilig in MAGIX, via dvd herintalleren, en daarna via hulp online activeren de download installeren.
En het programma zal weer naar behoren werken, mits er illegale programma’s op de pc staan die het MAGIX product hinderen om een goede montage uit te voeren
Gr
MAGIXagent

PS als u zich registreer via magix.com aan de rechter zijde op man/vrouw icoon klikken, registeren, en dan bij programma’s kunt u zien welke programma’s onder Windows 8. Aangegeven door MAGIX goed werken
Gr
MAGIXagent

DBoydNL schreef op 10.07.2015 om 17:24 uur

Ik sta versteld. Je wilt "een aanvulling geven op het  goede antwoord van Luc." Je aanvulling heeft NIETS te maken met het antwoord van Luc. Huh?

In plaats daarvan een heel verhaal over installeren en gebruiken van 17 Plus op jouw notebook. Raakt kant noch wal, want ik heb duidelijk aangegeven dat het een werkende verise van het programma betrof, die spontaan om het serie nummer vraagt en daarbij zichzelf afsluit. Renderen naar DVD, waarom heb je het daar over? Nogmaals: ik kan het programma niet eens opstarten!

Nee, geen US product. Dat had ik intussen wel vermeld.

Je conclusie is wartaal: "Conclusie, op een usb stick werkt het programma onder Windows 8 niet alleen geluid, enz." Alleen geluid? Mixdown maken, niet of wel afspelen, codex kopen (speciaal om mij een goed antwoord te geven) en de DVD was goed af te spelen. En nogmaals: reisroute werkt niet. Wat heeft dit allemaal te maken met mijn probleem? Helemaal NIETS. Mijn probleem is: ik kan het programma niet opstarten omdat hij telkens vraagt om het serie nummer en vervolgens afsluit. Dit heb ik vanaf het begin duidelijk doorgegeven en regelmatig aangekaart.

Tegen het einde ga je - volgens jou - herhalen wat Luc heeft omschreven. Je moet echt wat Luc heeft geschreven (Systeem herstel) eens naast jouw samenvatting/herhaling leggen. Het komt op geen enkele manier met elkaar overeen.

Ten slotte, mijn diverse Magix progrmma's zijn allemaal geregistreerd en ik log natuurlijk in om hier te kunnen posten. Jij bent degene die geen URL's doorgeeft en niet werkende URL's doorgeeft. Je probeert me meerdere te wijzen op een site waar staat dat dit programma niet werkt onder Win8.1, maar leest intussen niet dat het bij mij WEL jarenlang werkte en dat het programma volgens Magix werkt als je de compatibiliteits stappen uitvoert. Je wil alsmaar bewijzen dat het niet werkt onder Win8.1 in plaats van gewoon te lezen wat er staat.

Mijn advies is: Lees beter wat de vraagsteller op dit forum vertelt. Dat heeft vrijwel de hele tijd dat we dit nutteloze gesprek voeren de problemen opgeleverd. Je doet enorm je best om vragen te beantwoorden die niet gesteld worden. Je geeft informatie die niet klopt, niet begrijpelijk is of nergens wat mee te maken heeft en kunt dat blijkbaar niet erkennen.

David

magixagent schreef op 10.07.2015 om 18:06 uur

Als MAGIX agent,  wens ik u heel veel succes. En sluit deze Topic

DBoydNL schreef op 10.07.2015 om 20:19 uur

Is dit het niveau van hulpverlening dat van een MAGIX Agent verwacht kan worden op dit forum?

David

Voormalige gebruiker schreef op 10.07.2015 om 23:47 uur

Hallo David,

Het kan zijn dat het bestand "Videodeluxe.ini" beschadigd is, zeker weten doe ik het niet, maar het is het proberen waard.

1. maak de verborgen mappen zichtbaar. Zo doe ik het in Windows 7.

2. Ga naar: C:\ Gebruikers \ naam gebruiker \ AppData \ Roaming \ Magix \ Video deluxe 17.....\ Videodeluxe.ini.

3. Verwijderd of verplaats Videodeluxe.ini.

4. Start VDL 17 op. Het ini-bestand wordt dan automatisch aangemaakt.

Succes,

Rob

DBoydNL schreef op 11.07.2015 om 09:11 uur

Hoopvol geprobeerd. Van het INI de extensie veranderd in BAK. Jammer! Exact hetzelfde resultaat. Programma start op en vraagt voordat hij helemaal "geladen" is om Serie Nummer invoeren. Staat al ingevuld evenals mijn e-mail adres. Product registreren (o.i.d.) resulteert in "Product is al geregistreerd." Op OK klikken en dan op Starten! --> programma sluit af. Geen enkele optie waarmee het programma doorstart. Zucht.

David

Voormalige gebruiker schreef op 11.07.2015 om 10:31 uur

Hallo David,

Ik ga er vanuit dat je de DVD versie heeft van VDL 17. Leg de de DVD in DVD-lade en start de DVD op.

Kies dan "Herstellen" uitvoeren (zie afbeelding, deze is van VDL 2015 omdat ik VDL 17 niet meer heb)

Succes,

Rob

DBoydNL schreef op 11.07.2015 om 11:31 uur

Rob,

Bedankt! Dit heeft uiteindelijkj gewerkt. Ik denk dat het ontbrekende INI bestand hem eventjes in de weg zat, maar na een eerste crash, start hij nu zonder de vraag over een serie nummer gewoon op. Ik heb het setup programma nog nooit gedraaid, tenzij voor een schone installatie (eerste keer installeren), dus was helemaal vergeten dat er misschien een herstel functie zou zijn. Nogmaals bedankt voor het verlossende woord.

Vreemd genoeg werkt VDL 17 Plus inderdaad (nog altijd) prima onder Win8.1 :-)

David

Voormalige gebruiker schreef op 11.07.2015 om 12:58 uur

Rob,

Bedankt! Dit heeft uiteindelijkj gewerkt. Ik denk dat het ontbrekende INI bestand hem eventjes in de weg zat, maar na een eerste crash, start hij nu zonder de vraag over een serie nummer gewoon op. Ik heb het setup programma nog nooit gedraaid, tenzij voor een schone installatie (eerste keer installeren), dus was helemaal vergeten dat er misschien een herstel functie zou zijn. Nogmaals bedankt voor het verlossende woord.

Vreemd genoeg werkt VDL 17 Plus inderdaad (nog altijd) prima onder Win8.1 :-)

David

Veel plezier met het samenstellen van uw projecten....Rob