Reacties

mi-bo schreef op 24.09.2019 om 17:20 uur

@Tim-Calis

beste Tim,

Welkom op MAGIX Multimedia Form.

Waar komen Uw bestanden vandaan,

Volgens Google bronnen zijn dit Pinnacle bestanden.

deze zullen eens geconverteerd moeten worden voordat ze te gebruiken zijn in MAGIX vdl.

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

Tim-Calis schreef op 24.09.2019 om 19:09 uur

Beste Michael,

Bedankt voor de tips, Pinnacle was ik al geweest maar kom er niet verder mee. Ik heb met prism geconverteerd maar dan heb ik nog steeds hetzelfde beeld. De opnamen zijn van een digitale camera, het zijn mp4 bestanden maar op de een of andere manier kloppen de beeldverhoudingen niet. Ik probeer een scene te sturen, misschien kun je er iets mee.

mi-bo schreef op 24.09.2019 om 21:00 uur

@Tim-Calis

Beste Tim,

dank voor Uw feedback,

met welke versie van MAGIX werkt U ( vdl )

waar komt het SDV dan vandaan, als U schrijf dat de beelden opgenomen zijn met een digitale camera, mp4. Toch niet per ongeluk 4: 3 gefilmd i.p.v 16 :9

met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 24.09.2019 om 22:13 uur

Hallo Tim,

Ik heb van uw filmpje een beeldschermopname gemaakt. De beeldkwaliteit is daardoor niet optimaal. Zie mijn PB aan u. Ik zie wel of u er gebruik van wilt maken. Het is aan u, wij kunnen dan de oplossing op dit forum plaatsen

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.09.2019, 22:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Tim-Calis schreef op 24.09.2019 om 22:41 uur

Beste Michael,

Ik denk idd dat ik op 3:4 heb opgenomen, maar dat zou toch ook in Magix kunnen passen? Of zie ik dat verkeerd. Hat was een eenvoudig videocameraatje van Panasonic.

Groet,

Tim

Tim-Calis schreef op 24.09.2019 om 22:42 uur

Dag Rob,

Dit is idd waar ik naar zocht maar begrijp dat je dan aan kwaliteit veel inlevert. Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?

Groet,

Tim

Tim-Calis schreef op 24.09.2019 om 22:43 uur

Nog even een algemene vraag: hoe kan ik een persoonlijk bericht inzien?

Bol schreef op 24.09.2019 om 22:47 uur

Hi Tim,

klik op je afbeelding en daarna op berichten.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.09.2019 om 22:54 uur

Hi Tim, bij de originele opnames, zullen er waarschijnlijk geen kwaliteitsverlies optreden. Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.09.2019 om 11:32 uur

Hallo Tim,

Bedankt voor het vertrouwen en het mailen van het originele bestand. Om te beginnen is het geen SDV bestand maar een MP4 bestand, die u hebt gefilmd op 5:4 i.p.v. 16:9 format.

Hoe op te lossen in VDL

1. start VDL en zet het bestand op de tijdlijn
  2. klik op "niet aanpassen"
  3. activeer het filmfragment
  4. Ga naar: "Effecten - weergave - positie/grootte"
  5. haal het vinkje weg bij: "proporties behouden"
  6. klik daarna op "filmgrootte"
  7. de film wordt nu op 1920 x 1080px (16:9) gezet
  8. zie filmpje

Mochten er nog vragen zijn, laat het ons weten.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.09.2019, 11:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Tim-Calis schreef op 25.09.2019 om 20:40 uur

Dag Rob, ben er mee bezig geweest: GELUKT ik ben blij 😃 Bedankt!

Bol schreef op 25.09.2019 om 21:07 uur

Hallo Tim,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Nogmaals bedankt voor het vetrouwen. Mocht u in de toekomst nog andere vragen hebben, laat het ons weten.

Succes,

Rob

Ps. Zou u mijn antwoord als oplossing willen aanmerken, zodat andere forumleden hier ook wat aan kunnen hebben. Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd door Bol op 25.09.2019, 22:44, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-