schokvrij importeren

WimGo schreef op 24.10.2013 om 14:56 uur

Ik heb een computer met een dualcore processor. Als ik HD beelden wil importeren geeft het programma Videodeluxe MX aan dat de beelden niet schokvrij weergegeven kunnen worden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik kan de beelden via het programma converteren maar dan maakt hij er een MPG bestand van. Weet iemand of het programma bij het renderen de originele bestanden gebruikt of het MPG bestand? Als dat niet zo is ben ik bang dat ik de HD kwaliteit kwijt ben.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 24.10.2013 om 15:39 uur

Beste Wim,

Zelf heb ik met VDL MX gewerk en nog nooit deze melding gezien. Het kan zijn dat u filmscenes niet met 25 frames/per sec zijn op genomen maar met een andere frame-rates.  

Daarom heb Ik twee vragen:

1. Wat is u camera merk en typenummer.

2. Hoe kopieer u ze naar de computer.

Ik verneem wel van u,

Rob 

WimGo schreef op 24.10.2013 om 16:49 uur

Beste Rob,

Dank voor je reactie.

Ik heb een Panasonic HDC-SD900 camera. Deze kan zowel in 50p als 25p opnemen maar dat maak bij het importeren geen verschil. Het programma geeft dezelfde melding.

De bestanden kopieer via mijn camera naar mijn harde schijf en importeer ze dan in mijn film, maar dan geeft hij de melding.

Ik hoor graag van je.

Wim

RiViS schreef op 24.10.2013 om 18:03 uur

Je kunt gerust naar mpeg converteren, als je maar zorgt dat het wel HD blijft. Zelf converteerde ik de filmpjes (ik heb de zelfde camera als jij) naar mpeg2 HDarchief 1920x1080i PAL. Dat kan via Batchconversie, kies dan onder Formaatinstelling voor mpeg2, klik vervolgens op Geavanceerde Instellingen, kies daarna onder Prestes (bovenaan) voor de instelling die ik hierboven noem. Om kwaliteitsverschil met je originele bestanden te kunnen zien zul je van goeden huize moeten komen!

De bestanden worden wel groter, maar je kunt ze, als je film klaar is, gerust weer weggooien, zo lang je de originele bestanden maar bewaart!

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 25.10.2013 om 10:55 uur

Beste Wim,

Ik heb een artikel gevonden op het internet. http://www.dvscene.nl/specials/alles-over-50p-video/all-pages.html

Met mijn Sony HDR CX730 kan ik ook filmen op 50p en 25p. Dat heb ik in het verleden een keer gedaan. Maar bij het branden met MAGIX VDL naar een Bluray format, kon ik deze niet afspelen op mijn Bluray speler. De bluray speler ondersteunde deze niet. Wat Rijk nu doet is een film die op 1920x1080 50p of 25p terug waarderen 1920x1080 50i of 25i . Zelf film ik op 1920x1080 50i met goed resultaat. de framerate is dan 25 frames per sec. 

Ik hoop dat u er wat aan heeft.

Succes,

Rob