schokkerig verloop filbeelden van beeld naar beeld naar beeld in het storyboard

jenrbru schreef op 09.11.2011 om 13:59 uur

Ik heb een film voor bewerking ingeladen in full HD in het storyboard. Ik heb een heel snelle laptop.

afspelen v.e. gemarkeerd beeld (scene)gaat foutloos, maar het doorgaand afspelen in het volgende beeld (scene) geeft haperingen bij de beeldovergang en in het beeldverloop, ook als er een beeldovergang is geplaats.

Wat te doen om beeldhaperingen bij de sceneovergang en afspelen ongemarkeerde scenes uit te schakelen? Zoals het nu gaat is controle van beeldovergangen vrijwel niet mogelijk.

Ik werk met MAGIX Video de Luxe 16 plus en Windows 7

M.vr. gr.

Mabel

 

Reacties

mi-bo schreef op 09.11.2011 om 14:28 uur

Uw verhaal gelezen, U kunt via de Y toets naar audoi/video gaan en dan beeld op half zetten.

maar vergeet niet dat de meeste laptops in Nederland beneden de € 1000,00   5200 toeren schijven hebben en dat is het probleem,

maar het eindresultaat na het branden is wel goed.

succes.

jenrbru schreef op 09.11.2011 om 14:37 uur

Hartelijk bedankt. Ik ga dit gauw uitproberen.

Gr.

Mabel

FransS schreef op 09.11.2011 om 19:11 uur

Ter aanvulling van mi-bo,5200 rpm is nog niet zo'n probleem het heeft meer te maken met de procsor en interngeheugen en erg belangrijk is de VGA kaart die in 'n Laptop zitten .

Nu is per defenitie een Laptop niet echt een montage computer ze zitten er tegen aan maar voor HD is het nog net niet.

Grt. FransS

jenrbru schreef op 09.11.2011 om 22:02 uur

Hallo FrasS,

Naar aanleiding van jouw mening over mijn montageprobleem de volgende gegevens en misschien kun je dan een meer specifieke prognose geven:

processor: Intel i 7 2,0 GHz

Windows 7

NVIDIA GforceGT 540 M CUDA 1 GB

Asus video Magic

werkgeheugen: 6 GB

Graag opnieuw je visie.

Gr. Mabel

 

FransS schreef op 09.11.2011 om 22:34 uur

Hoi Mabel,

Prima info,is eigenlijk niets mis mee,dat de beelde haperen met overgangen komt nu tot zijn recht in eerste instantie dacht ik aan een te langzame computer maar nu moet ik toe geven het kan net liever had ik gezien een 3.0 GHz prossor want dat vraagd het Magix programma bij monteren van Full HD bewerking.

Maar het haperen bij de overgangen zie je niets meer van terug als een DVD hebt gebrand.

Wat je ook kan doen is in je instellingen film/programma instellingen op1/2 resolutie zetten willigt helpt dat.

Suc6 Frans S

lucky_me schreef op 10.11.2011 om 05:12 uur

Hallo

ter aanvulling van FransS en Mibo kan ik nog even meegeven dat er nog wel een paar zaken kunnen gedaan worden om de processor te ontlasten. kijk eens bij programma instellingen en overloop de tapbladen. hier en daar staan keuze instellingen waar bij staat "langzamer". Die zou ik dus zeker niet aanvinken. Die zijn enkel goed voor de super snelle processors. bijvoorbeeld zou ik in de arranger ,wanneer je in de tijdslijn modus werkt, enkel eerste en laatste beeld kiezen. Alle beetjes helpen.

mvg

Luc

jenrbru schreef op 10.11.2011 om 21:50 uur

Tot zover allen bedankt voor de vlotte reacties en de antwoorden.

Op advies van o.a. mi-bo heb ik het beeld op half gezet en dat heeft al een merkbare verbetering gegeven.

Ik ga bekijken of ik ook wat kan verbeteren met het advies van Lucky me. Ik vraag me alleen af Lucky wat dat gaat inhouden: alleen eerst en laatste beeld, want zo goed bekend met Magix ben ik nog niet.

Wordt hiermee bedoeld: eerst en laatste beeld van een scene? Misschien kan Lucky me wat meer info geven.

Gr. Mabel

lucky_me schreef op 11.11.2011 om 06:12 uur

voor nauwkeurig monteren wordt eigenlijk meestal in de tijdlijn modus gewerkt. In deze modus kan je elk beeldje van je film laten voorstellen onderin je programma venster. (de arranger). Dit is wanneer de zoom van de arranger op 1frame staat. On dit geval moet je CPU (d.i. processor) niet alleen je film afspelen in je preview monitor maar ook voortdurend de beeldjes in je arranger vernieuwen. Ik haal hier het slechtste geval aan maar ook bij andere zoom instellingen blijven er veel beeldjes te plaatsen.

wanneer je nu bij programma instellingen/tapblad video,audio een vinkje plaatst naast "eenvoudige weergave video objecten(eerste en laatste beeld)" dan zie je in je arranger enkel aan het begin en op het einde van een scene een beeld. Dit ontlast uiteraard je processor en laat toe hem meer te concentreren op het echte rekenwerk en je voorstelling in het previewvenster.

succes

Luc

jenrbru schreef op 13.11.2011 om 19:19 uur

Beste Lucky,

Alweer bedankt voor je advies, dat ik gauw ga uitproberen.

Gr.

Mabel