schokkerig/springerig beeld

Rendr schreef op 12.02.2012 om 16:36 uur

Hoi,

Ben nieuw bezig met video deluxe 18.

Mijn video matriaal komt van een sony DCR-SR55 (geen HD dus). Matriaal heb ik handmatig overgezet (Dus geen import oid).

Wanneer ik beelden afspeel in het preview scherm dan verspringt het beeld, ook blijven sommige video's aan het einde hangen, ook het geluid loopt niet altijd synchroon. Andere video's uit dezelfde opname serie lopen zonder problemen. Wordt de video afsgepeeld in een andere speler dan ziet het er ook allemaal goed uit. 


De beelden schokken ook als ze frame voor frame vooruit of achter worden gespeeld, de schok / onbrekende beelden zitten dan wel op verschillende plekken.


Ik heb naar aanleiding van andere vragen op het forum al wijzigingen gedaan (Y), scherm op half en lagere resolutie. Het lijkt allemaal niets uit te maken.

Iets over mijn syteem:
win 7 64bits
I5 2,8GHz
4 GB mem
NVIDIA GT 240

Iemand enig idee wat er mis gaat of wat ik er aan zou kunnen doen?

Reacties

FransS schreef op 14.02.2012 om 15:04 uur

wat bedoel je met "geen inport OID" en hoe ben je terwerk gegaan met het overzetten of inporteren van je videomateriaal van uit je camera naar VdLux ?

Grt. Frans S

Rendr schreef op 14.02.2012 om 19:13 uur

Met "geen import OID" bedoel ik "geen import of iets dergelijks". Ik heb de files vanaf de HD van de camera gecopieerd naar de HD van de PC om ze vervolgens in video delux die directory op de PC directory te kiezen en de bestanden te laden Video delux.

Rendr schreef op 15.02.2012 om 00:02 uur

FransS ik heb nu een import gedaan via de daarvoor beschikbare Opgave...

Het lijkt erop dat het schokkerige beeld onstaat als ik meerdere filmpjes heb geladen en ik dan naar het 2de of 3de deel filmpje ga en vandaar ga afspelen. Het lijkt er dan op dat er iets mis gaat met de timing, beeld en geluid lopen dan niet meer gelijk. Laad ik het filmpje vanaf het begin door spelen dan gaat het goed.

Verschuif ik het afspeel startpunt dan ontstaat het schokkerige beeld.

 

Spelen vanaf het begin gaat goed.

 

Spelen vanaf een willekeurig punt zorgt voor schokkerigheid/unsync.

 

Iemand enig idee waardoor dit kan komen.

FransS schreef op 20.02.2012 om 20:34 uur

Hoi rendr,

Wat ik begrijp uit je bericht is dat je je bestanden van een SD kaartje  naar je HD  hebt gekopiërd.

En dan zie ik dat het format van je bestanden Mpg is en dat klopt het Wel een beetje dat je beelden hakkelig te zien zijn. Kan het niet zo zijn dat je VGA kaart (512 mb)wat te kort schiet ,want je schrijft dat het geen HD is maar wat is het dan?

Zoals ik kan zien in je daar opvolgend bericht zijn het Mpeg file's en dat zijn toch wel een ander format dan b.v. AVI

Grt. Frans S

Laatst gewijzigd door FransS op 20.02.2012, 21:52, in totaal 2 keer gewijzigd.

Reden: Vvga

NTSC stands for “Never The Same Colour”,
SECAM stands for “Something Else Came Along Momentarily”
PAL stands for “Peace At Last”