Schokkerig beeld in preview monitor

voetje schreef op 14.10.2018 om 10:12 uur

Beste videofanaten.

Ik heb sinds kort magix deluxe premium 2019. Ik heb hier al verschillende fimls bewerkt en dit ging prima. Ik nam mijn films altijd op in 50i fps. Nu heb ik films opgenomen in 50p fps. Het beeld in de monitor is nu echter heel erg schokkerig. Ik kan hier nauwelijks mee werken. Moet ik ergens iets veranderen in de instellingen.?

Ik heb een intel i7-8750H 22-ghz met 16 gh werkgeheugen met een grafische kaart geforce gtx 1060. Ik heb windows 10 als besturingssysteem.

Dat zou toch genoeg moeten zijn om films goed weer te geven in preview monitor??

Jullie hulp is gewenst!!

Reacties

mi-bo schreef op 14.10.2018 om 10:29 uur

@voetje

Beste Voetje,

als U bewegende beelden maakt nooit op P ( progressief ) zetten dit veroorzaakt namelijk vlokkerige vervorming.

Mvg

Michael

Bol schreef op 14.10.2018 om 14:39 uur

Hallo Voetje,

Zelf film ik al jaren op 1920x1080 50P. Ik heb zelf nog nooit, zoiets als, een "vlokkerige vervorming" waargenomen of wat het ook mogen zijn.

Het kan voorkomen, dat tijdens het monteren en het afspelen in previewvenster e.a. schokkerig afspeelt. Een verklaring hiervoor zou kunnen zijn, dat je PC is vervuild. Je zou dit eerst kunnen lezen: https://support2.magix.com/customer/nl/faq/waarom-verloopt-het-afspelen-de-tijdlijn-schokkerig .

Als het bovenstaande niet het gewenste resultaat oplevert, probeer dan dit:

Klik op het bliksemschichtje (Blauw) en zet een vinkje bij "Framerate reduceren". Dit heeft geen invloed op het eind resultaat. Als dit nog niet het gewenste resultaat geeft, zou je ook nog een vinkje kunnen zetten bij "Resolutie reduceren" .

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

voetje schreef op 14.10.2018 om 15:18 uur

BEdankt....

Computer kan niet vervuild zijn want het is een splinternieuwe laptop...

Maar als ik de resolutie reduceer met het pijltje zoals jij ze dan is het probleem opgelost....Dank je wel!!

Bol schreef op 14.10.2018 om 16:19 uur

Hallo Voetje,

Het doet mij deugd om te lezen, dat door het reduceren van de frames jouw probleem is opgelost. Ik heb de beide mogelijkheden gegeven, omdat ik uit ervaring weet, dat dit de mogelijkheden zouden kunnen zijn. Ik had het ook al gezien, dat Intel i7-8750H-2,2GHz op 2 april 2018 is uitgebracht. Dus vrij nieuw. Natuurlijk kan ook nieuwe laptop of PC vervuild raken, dit naar gelang van het intensive gebruik.

Heel veel plezier met het samenstellen van je projecten.

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-