Schokkerig beeld

jos-wjos schreef op 15.08.2017 om 16:45 uur

Ik werk met Video de Luxe en Windows 10 64 bits. Mijn films die ik maak met mijn digitale camera hebben een formaat van 1920x1080 en een beeld van 50fps. Bij instellingen van video-als ik een nieuw project start- heb ik daar ook hetzelfde staan. Toch blijf ik een schokkerig beeld houden van mijn ingevoerde video's. Hoe kan ik dat oplossen?

Reacties

RiViS schreef op 15.08.2017 om 18:37 uur

Hallo Jos,

Welkom op het forum.

Het schokkerig afspelen van beeld kan diverse oorzaken hebben, een belangrijk gegeven is b.v.: de snelheid van je PC (welke processor).

Over dit onderwerp is op het forum al veel geschreven. Mijn advies is daarom: geef "schokkerig beeld" in als zoekterm (rechts bovenaan, in het vakje "Vinden...". Je krijgt dan een heleboel informatie.

Kom je er dan nog niet uit, meld het dan hier, maar geef dan wel wat meer informatie over je PC.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 15.08.2017 om 21:55 uur

Hallo Jos,

Ik ben het eens met wat in het bovenstaande beschreven staat.

Omdat u een nieuw forumlid bent, zal ik u toch een tip willen geven. klik op het bliksemschicht en reduceer de resolutie en de framerate. Dit heeft geen invloed op het eindresultaat.

Succes,

Rob

jos-wjos schreef op 15.08.2017 om 22:00 uur

Beste RiViS. Ik heb daar al gekeken en enkele punten geprobeerd. Zonder succes. Ik heb een Lenovo G70 met een Intel Core I3-4005u cpv processor. 1,7 GHZ Ram geheugen 4 gb en 3,89 gb beschikbaar. Overigens, oude fimpjes, gemaakt met mijn Panasonic video apparaat, worden wel zonder schokkerig beeld weergegeven.

jos-wjos schreef op 15.08.2017 om 22:03 uur

Beste Rob. Jouw advies heb ik al eens geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

Voormalige gebruiker schreef op 15.08.2017 om 22:16 uur

Hallo Jos,

Als ik zo naar de configuratie kijkt, is deze niet echt geschikt. Er wordt een processor van 2,4 GHz aanbevolen. Dit zijn de minimum eisen. Die van jou is 1,7 GHZ.

Mijn advies zou nu zijn, maak eens een stukje film in 1920x1080 25fps en kijk eens wat dan het resultaat is.

Succes,

Rob

jos-wjos schreef op 16.08.2017 om 08:12 uur

Dag Robvroe. Ik heb de camera op AVCHD -1920X1080 en 25fps- gezet en ook de instelling in Magix aangepast en het schokkerige beeld in inderdaad weg. Maar helaas, als ik 'n overgang tussen twee filmpjes invoer schokt het beeld daar weer even. Dit ook als ik een titel invoer. Is daar ook nog een oplossing voor?

Voormalige gebruiker schreef op 16.08.2017 om 10:47 uur

Hallo Jos,

Fijn om te lezen, dat de beelden op 25fps nu wel schokvrij afpelen.

Zoals ik reeds opmerkte, is je laptop eigenlijk niet zo geschikt voor deze VDL versie.

Het voorbeeld dat ik je nu geeft is uit Video Deluxe Premium - versie 16.0.4.119

Je zou eens kunnen proberen om Preview-rendering toepassen.

Groet,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 16.08.2017 om 23:38 uur

Hallo Jos, Waar schokken de beelden is dat in het previewvenster of is dat bij het bekijken van het gexporteerde product want dat maakt ook verschil als je PC niet zo sterk is dan zou het kunnen zijn dat de export wel beter is maar wel langer duurt door de langzamere processor.
Ik geef maar een opmerking maar wellicht helpt het je

Mvg Kees