schokkende beelden

Tomarja schreef op 13.11.2011 om 23:13 uur

Ik werk met HD beelden; monteer met Magix MX Premium. Zodra ik een effect toepas op een beeld dan gaat de beweging schokken. Bijv. heb ik een beweging gemaakt van boven naar beneden. Dan corrigeer ik het beeld met een beetje rechtzetten (spiegeling -1) dan gaat de beweging schokkerig. Als test heb ik een stukje gebrand en op TV bekeken dan is de beweging vloeiend. Dit werkt niet lekker.

Reacties

Cinecor schreef op 14.11.2011 om 10:45 uur

Het schokken gebeurt dus eigenlijk alleen bij het afspelen van de preview in de monitor. Dat betekent dat de pc (of laptop) feitelijk "te licht"is voor videobewerking van HD materiaal. Je kan het wellicht verbeteren door de resolutie van het afspelen op de preview lager in te stellen. Dat vind je hier:

Bestand>instellingen>programma>tab "video/audio": bij filmweergave voor de halve resolutie kiezen.

naar "instellingen" kan je ook met het symbool tandwieltjes en "programma" kan je direct bereiken met de toets Y.

Succes!

insco schreef op 14.11.2011 om 11:27 uur

Het geheugen van de grafische kaart icm de processor van je pc/laptop is bepalend voor de prestaties.

Maar je mag ervan uitgaan dat het origineel er goed uit komt te zien.

Wat Cinecor zegt, resolutie verlagen in je instellingen is een optie.

RiViS schreef op 15.11.2011 om 14:43 uur

In het forum is deze kwestie ook  behandeld en daar heeft VanderKaart een aantal mogelijkheden tot verbetering genoemd die zeker ook de moeite van het proberen waard zijn:

http://www.magix.info/nl/haperingen-met-magix-pro.forum.533217.html

Het gaat daar weliswaar over het programma Magix video Pro X, maar is volgens mij ook goed toepasbaar bij VdL.

Bij mij heeft indertijd, naast het halveren van de resolutie, ook het actualiseren van het stuurprogramma van de grafische kaart verbetering gegeven.

groet,

Rijk

 

geaaart schreef op 11.02.2012 om 13:13 uur

Hallo Insco en Rijk,

Ik lees hier de door jullie beschreven oorzaken van het haperen van de film tijdens monteren en plaatsen van (HD) effecten.

Ik kan het hier niet geheel mee eens zijn want Magix valt mij tegen als ik de configuratie van mijn net nieuw aangeschafte PC in ogenschouw neem.

Ik heb hier al eerder gereageerd en mijn probleem leek in ene wel verbeterd, maar helaas begon het haperen afgelopen dagen alweer na het toevoegen van AVCHD materiaal aan mijn in bewerking zijnde film.

Ik vind het ronduit slecht gesteld met deze haperingen in Magix. Het is gewoon geen werken zo. Ook het niet op de achtergrond kunnen renderen (wat mijn systeem met gemak aan moet kunnen) kan met mijn Magix videodeluxe MX V18 helaas niet. Ik moet steeds tussendoor stukken renderen middels de knop en dan kan ik weer een poosje niets doen. Hoop dat Magix zeer snel een patch uit gaat geven hiervoor want dit werkt niet zo.

Erg jammer, de software is verder keurig afgewerkt en compleet, maar dit haperen is niet mee te werken.

Heb alle tips die jullie aangereikt hebben uitgevoerd, maar helaas.

Hoop dat er snel een afdoende oplossing komt .

gr. Aart

Configuratie:

Asus P8P67 LE B3,s1155
Intel CPU i7-2600 3,4 Ghz 8mb cache
Corsair Vengeance mem 8GB 1600 mhz
SSD OCZ Agility3 120GB
Samsung 2x 1TB Spinpoint F3 - 1TB
GeForce GTX550 Ti DC,1GB