Reacties

Videoot schreef op 28.09.2011 om 21:15 uur

Ja, dat riep ik in de zaal.

E.e.a. is afhankelijk van de aanwezige geluidkaart (on board of extra kaart of via USB) Ik geef een mogelijkheid, maar je komt er op verschillende manieren:

Configuratiescherm

Spraak, geluid en geluidsapparaten

Links:

 onder het scherm: Zie ook

Geavanceerde volumeregeling

De windows audio mixer opent (met die schuifregelaars)

Ga naar Opties

Kies eigenschappen

Volume aanpassen voor

Afspelen/ opnemen

kies opnemen

nu komen er (bij mij)

3 hokjes:

1. Wat men hoort
2. Microfoon
3. Lijn ingang

Kies dus: Wat men hoort, Succes!

 

coryfee schreef op 29.09.2011 om 14:55 uur

bedankt voor de snelle reactie.

Op mijn laptop zit een Microsoft HD audio apparaat.

Bij Configuratie - Geluid - Systeemgeluiden wijzigen kom ik in de map "Geluiden".

Selecteer ik het tabblad "Opnemen" , dan is alleen Microfoon het opname-apparaat waarvan de instellingen kunnen worden aangepast.

Wellicht moet ik aan een andere geluidskaart.

Nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg.

vr groet

 

 

 

 

 

RiViS schreef op 29.09.2011 om 15:22 uur

Volgens mij moet je niet kijken bij Systeemgeluiden.

Staat er bij Configuratie - Geluid niet ook: Audioapparaten beheren (windows 7)? Klik daar op en dan op tabblad Opnemen. Waarschijnlijk staat daar ook bij:  Stereomix. Als bij Stereomix staat: Gereed, dan moet je die selecteren in het opnamevenster voor Beeldschermopname in VdL.

groet,

Rijk

coryfee schreef op 29.09.2011 om 18:24 uur

Hallo Rijk,

Bij Audio-apparaten beheren kom ik in hetzelfde menu  "Geluid - Opnemen" met daarin alleen de mogelijkheid voor aanpassingen van de Microfoon.

 

Groet, Kees

RiViS schreef op 29.09.2011 om 19:43 uur

Hallo Kees,

Nou begin ik te geloven dat het inderdaad aan de beperking van de geluidskaart op je laptop ligt, bij die van mijn vrouw gaat het precies zoals jij beschrijft.

Voordat je een andere geluidskaart koopt, informeer even goed of dat op je laptop wel kan.

groet,

Rijk

bobbiaan schreef op 30.09.2011 om 20:43 uur

Beste ......,

Dit is vrijwel zeker het probleem van de geluidskaart in de laptop. Vaak is er weinig meer aan te passen met laptops. Maar er is een oplossing om dit te kort op te heffen.

Ga als volgt te werk.

Koop een twee weg splitter (één mannetje naar twee vrouwtjes) die je in de koptelefoon uitgang doet. Sluit in één van de twee je koptelefoon aan zodat je daarmee kan luisteren en sluit de tweede uitgang van de splitter aan op de microfoon ingang met een kabeltje ( aan beide kanten een mannetje) van de laptop. Ik hoop dat dit duidelijk geformuleerd is. Zo niet mail een vast telefoonnummer naar mij en ik bel je op.

 

Mvg

Bobbiaan

 

 

 

coryfee schreef op 03.10.2011 om 15:15 uur

hallo Bobbiaan,

Doorlussen zou dan een ook optie zijn? Als ik dat doe staat te geluid te hoog en is niet te verlagen.

Bij opname krijg ik dan een krakend geluid.

Gaarne ga ik in op je aanbieding om mij telefonisch te helpen. Mijn e-mailadres is:

c.orij@hccnet.nl

vr groet, Kees