Scenes vloeiend TOT bewerking daarna schokkerig en zwart beeld en los geluid

hansbraber schreef op 30.12.2011 om 13:04 uur

Ik heb al meerdere malen dit probleem gezien op het forum, maar nog nergens de oplossing.

Ik heb een nieuwe  PC aangeschaft, I7, grafisch tip top in orde en veel meer dan VDL 17 zou wensen erop.

Naast elkaar plakken van scenes, gaat perfect en loopt keurig door in vloeiende beweging.

Bij het KNIPPEN en DELETEN van scenes in een fragement gaat het fout: ineens loopt tekst niet meer synchroon met beeld, en hakkelt beeld aan het einde of krijgt een oud deel van een scene erin. Het geluid loopt dan wel door. Het lijkt erop dat juist na bewerken van een scene dus geluid en beeld NIET meer goed meelopen, terwijl wel het juiste deel uitgeknipt wordt (beeld en geluid spoor). Tevens gaat NA de bewerking het beeld 'hakkelig' worden, waarmee ik bedoel dat scenes die voorheen vloeiend liepen, nu ineens af een toe hakkelig worden.

Dit gaat dus fout na het bewerken van een scene. En ik ga niet een film maken waar EN beeld en geluid niet altijd gelijk lopen, er achter scenes gekke 'flikkerende beelden' of zwarte beelden zitten en waar het beeld ineens niet meer vloeiend loopt.

Ook wanneer ik er een film van exporteer blijft dit hakkelig.

Aan de PC kan 't niet liggen, misschien aan de methode van knippen, maar zwaar irritant is het wel.... en zonde van mijn geld als het programma gewoon niet doet wat het moet doen, namelijk: scene knippen en gewoon aan elkaar plakken zonder problemen. Nu met 40 minuten beeld uren bezig om dit gemonteerd te krijgen zonder die ellende wat nog steeds niet lukt nu.

Ik zie de vraag vaak terugkomen op het forum, maar nergens de oplossing... is die er inmiddels???

GRAAG de oplossing als die er is! (mogelijk gaat het fout bij knippen of "T" (splitsen) en daarna aan elkaar plakken, maar zeker bij dit monteren gaat het fout, wat niet zo zou moeten zijn lijkt me. GRAAG een oplossing!

Reacties

mi-bo schreef op 30.12.2011 om 14:09 uur

vind u het de moeite waard om met ons in contact te komen,

mail naar en u krijg van ons een telefoon nummer( lokaal tarief).

en we kunnen kijken of het wel goed gaat werken.

gr

mi-bo

Cinecor schreef op 30.12.2011 om 16:44 uur

Probeer eens het volgende:

Desbetreffende clip (ook wel ten onrechte scène genoemd) eerst selecteren (vdeo en audio moeten gekoppeld zijn) en dan de afspeelmarker op de plaats zetten waar gesneden moet worden. Hierna met "T" of het kruissymbooltje bij de tools snijden. Het scheermesje heeft wel eens kuren....