Reacties

bobbiaan schreef op 10.09.2013 om 12:54 uur

Beste....,

Graag informatie hoe de opnamen is gemaakt dus met wat voor camera etc.

Mvg

Bobbiaan

bobbiaan schreef op 10.09.2013 om 16:21 uur

Beste .....,

Ik heb even na gegaan wat voor type camera je hebt. Het zal een camera zijn die op een geheugenkaart de film wegschrijf en ik zie dat het MOD bestanden zijn.Scene detectie is voor opnamen met een bandjes camera zoals Mini DV. Hoe heb je de scenes binnen gehaald? want wat nu op de tijdlijn is gezet is een filmshot.

Mvg

Bobbiaan

emilelucienne schreef op 10.09.2013 om 18:14 uur

Scenedetectie is mogelijk voor elk opslagmedium, bandjes geheugenkaarten noem maar op.

Ik weet niet wat je vergeet maar scenedtectie gaat als volgt te werk :

-zet uw film op de tijdlijn

-klik hem aan met de rechter muis (wordt geel)

-er opent zich een tabblad en ga naar scenedetectie en klik "start zoeken" aan

- wanneer de detectie gedaan is ,og eens klikken op OK

bobbiaan schreef op 10.09.2013 om 19:53 uur

Beste mensen,

Scene detectie wordt gebruikt bij films die op band worden vast gelegd. Zo'n film van b.v. één uur op mini DV band wordt ingelezen als één film en dat gebeurt via de z.g. Fire-wire connectie. Dit neemt dan ca. 1,2 Gb aan ruimte in beslag. Zet dit op de tijdlijn en laat hier scene detectie op los. Het programma ziet aan de hand van gegevens die op de band zijn geschreven wanneer de camera werd gestart en weer gestopt. Opslag op kaarten en HD schijven daar werkt het anders. Deze lees je ook anders in op de PC. Dat komt n.l. als zelfstandige bestanden binnen. die zijn gebaseerd op ook de start en stop van de opname.

Suc6,

Bobbiaan

Voormalige gebruiker schreef op 10.09.2013 om 23:52 uur

Beste,

Waarom sceneherkenning toepassen?

Uw SD-kaart bevat al alle scenes die u heeft gefilmd / opgenomen.

Plaats u SD-kaart in een Cardreader, ga naar de map waar de scenes in staan en kopieer de scenes naar map op u PC.

Start VDL op en nu kunt in de mediapool naar de map gaan waar u de scenes heeft opgslagen.

Nu kunt u scene na scene slepen naar de tijdlijn en bewerken.

succes,

Rob