De sceneherkenning wil in mijn VDL MX Plus niet werken. Wanneer ik sceneherkenning op een in de tijdbalk gesleept filmpje toepas krijg ik 0 gedetecteerde scenes? Wat doe ik verkeerd?
Ik heb even na gegaan wat voor type camera je hebt. Het zal een camera zijn die op een geheugenkaart de film wegschrijf en ik zie dat het MOD bestanden zijn.Scene detectie is voor opnamen met een bandjes camera zoals Mini DV. Hoe heb je de scenes binnen gehaald? want wat nu op de tijdlijn is gezet is een filmshot.
Scene detectie wordt gebruikt bij films die op band worden vast gelegd. Zo'n film van b.v. één uur op mini DV band wordt ingelezen als één film en dat gebeurt via de z.g. Fire-wire connectie. Dit neemt dan ca. 1,2 Gb aan ruimte in beslag. Zet dit op de tijdlijn en laat hier scene detectie op los. Het programma ziet aan de hand van gegevens die op de band zijn geschreven wanneer de camera werd gestart en weer gestopt. Opslag op kaarten en HD schijven daar werkt het anders. Deze lees je ook anders in op de PC. Dat komt n.l. als zelfstandige bestanden binnen. die zijn gebaseerd op ook de start en stop van de opname.
Suc6,
Bobbiaan
Voormalige gebruiker
schreef op 10.09.2013 om 23:52 uur
Beste,
Waarom sceneherkenning toepassen?
Uw SD-kaart bevat al alle scenes die u heeft gefilmd / opgenomen.
Plaats u SD-kaart in een Cardreader, ga naar de map waar de scenes in staan en kopieer de scenes naar map op u PC.
Start VDL op en nu kunt in de mediapool naar de map gaan waar u de scenes heeft opgslagen.
Nu kunt u scene na scene slepen naar de tijdlijn en bewerken.