scene toevoegen in tijdlijn

timjongkees schreef op 14.09.2011 om 12:31 uur

VDL 16 Midden in een project wil ik een scene toevoegen in de tijdlijn. Ik heb het met kopieren en plakken geprobeerd, maar dat lukt niet. Als ik het hele stuk erna met de intelligente modus probeer te verschuiven lukt dat maar gedeeltelijk en krijg ik allerlei onbedoelde overvloeiers. In de lijst met sneltoetsen vind ik het ook niet terug evenmin als in de rest van de gebruiksaanwijzing. Het begrip "insert" vind ik ook nergens terug.

Tim Jongkees

Reacties

RiViS schreef op 14.09.2011 om 13:53 uur

Hallo Tim,

De intelligente muismodus in VdL16 werkt alleen voor aaneengesloten objecten, dat geldt zowel horizontaal als vertikaal.

Ik denk dus dat er bij jou ergens nog wat (kleine) stukjes zonder film tussen zitten, de film(s) er achter blijven dan staan als je de film er vóór naar rechts schuift, dat verklaart ook de ongewenste overvloeiers.

Wat je kunt doen: Zorg dat het hele stuk film, dat na de in te voegen plek komt, zichtbaar is op de tijdlijn. Selecteer dat stuk door er met ingedrukte muisknop overheen te slepen (begin b.v. links onder (niet in een scene!!) en sleep naar rechts boven tot het filmeinde). Dit geselecteerde stuk kun je nu met de muis naar rechts slepen om een opening te maken voor je nieuwe scene. Maak de ruimte wat te groot, anders krijg je hem er niet tussen en gaat hij er onder staan. Later kun je dan op de zelfde manier de rest weer naar links schuiven.

Nog een tip: Je kunt beter zorgen dat er geen loze ruimtes tussen je film zijn, beter is het om daar dan stukjes zwarte film (helderheid=0) te nemen of een stukje op 0 gedraaid geluid. Dan voorkom je dit soort effecten.

Overigens: In VdL17 is een muismodus toegevoegd die werkt voor alle sporen tegelijk, ik veronderstel dat die in de nieuwe VdLMX ook weer zit.

groet,

Rijk

magixagent schreef op 14.09.2011 om 13:56 uur

Uw verhaal gelezen.

U heeft 32 tijd lijnen om iets mee te doen,

het stukje project wat U toe wilt voegen kunt U als het project in de tijdlijn modus staat, gewoon er onder gezet worden.

splits op de plaats waar het stukje project tussen moet komen met de  T toets of scheermesje, verschuif de rest van het project via de intelligente muis naar rechts tot waar het er tussen moet komen, u kunt het er onder laten staan maar daarna ook naar boven schuiven, een beetje experimenteren en het zal lukken,

succes met het mooie magix pakket.

magixagent schreef op 14.09.2011 om 14:00 uur

U krijgt te gelijker tijd twee antwoorden ,

 kijk maar wat de beste is.

gr