Samson USB-microfoon C03U /externe fout melding bij opname Windows 10

jenp.goddijn schreef op 17.09.2018 om 15:27 uur

Ik werk met Magix Video de Luxe 2016 op een computer met de volledig bijgewerkte Windows 10 versie.

Voor het opnemen van de voice-over in mijn videofilms gebruik ik de Samson USB-microfoon C03U al enkele jaren en ik was erg tevreden over deze microfoon.

Nu kan ik echter ineens geen voice-over meer opnemen. Geluidsmanager en Magix-bewerkingsprogramma herkennen de microfoon gewoon. En Windows tabblad voor geluid > Opnemen zegt dat de microfoon correct werkt. De microfoon is aan de achterkant aangesloten met de originele kabel, zoals altijd.

Als ik probeer op te nemen, 'zegt'  Magix echter, dat deze microfoon niet kan worden geopend voor opname en dat het een 'externe fout' is.

Ik heb een andere Magix-versie op een andere computer geïnstalleerd. Die computer herkende de microfoon ook gewoon. Ik heb ook een andere film gebruikt maar ik krijg dezelfde 'externe fout' melding. Ook daar lukt het niet.

Een andere, iets eenvoudigere Samson microfoon geleend. Ook deze doet het niet.

De enige echte verandering aan de computer is de nieuwste grote update van Windows 10 1803 voor x64.

Samson heeft geen drivers voor de microfoon. Windows zou deze gewoon moeten installeren en herkennen.

Wie herkent dit probleem en heeft eventueel oplossing?

Reacties

Bol schreef op 17.09.2018 om 16:43 uur

@jenp.goddijn,

In Windows 10 versie 1803 wordt tegenwoordig de microfoon op Nee gezet. Ga naar: instellingen / Privacy / Microfoon en zet deze aan bij "Aps toegang verlenen tot uw microfoon", en probeer het nog eens.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 17.09.2018 om 16:54 uur

Hallo JenP, wellicht kan je kijken bij de instellingen van Windows in het instellingen gebied.
zie plaatje

:

Mvg Kees

jenp.goddijn schreef op 17.09.2018 om 17:22 uur

Hij doet het weer! Geweldig fijn. Hartelijk bedankt voor de snelle reactie!

Bol schreef op 18.09.2018 om 11:00 uur

Hallo @jenp.goddijn,

Het doet mij deugd om te lezen, dat je probleem is opgelost.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-