samenvoegen van .MVD bestanden tot een film

TBloemen schreef op 24.12.2009 om 21:55 uur
Ik werk met FullHD camera JVC Everio GZ-HD7E; PC = Dell Dimension 9200 met XP;
Bewerking met video deluxe 2008plus: voor een uur film bewerk ik de fragmenten van 15GB in ongeveer 5 stukken tot .MVD bestanden.
Hoe kan ik deze samenvoegen tot een film om deze op een DVD te zetten ? 
Kan men dat  pas doen in het brandprogramma ?

Reacties

RiViS schreef op 26.12.2009 om 16:42 uur
Hallo TB,

Dat kan in de modus Bewerken.
Open de 5 films achtereenvolgens in VdL2008. Als VdL zegt: er is nog een film geopend, kies dan voor: Niet sluiten.
Je kunt schakelen tussen de 5 films via het kleine driehoekje onder de preview monitor.
Schakel naar film 2. Toets Ctrl A (selecteer alles) en daarna Ctrl C (copieer).
Schakel nu naar film 1 en zet de afspeelmarker aan het eind. Als je nu Ctrl V (plakken) toetst, staat film 2 achter film1.
Doe hetzelfde voor de films 3, 4 en 5.

groet,
Rijk
RiViS schreef op 28.12.2009 om 11:32 uur
Er is denk ik een misverstand: Een MVD bestand is een door Magix VdL gegenereerd bestand waarin de projectgegevens staan. Het verwijst naar filmbestanden, geluidsbestanden etc en er staat in hoe die bewerkt moeten worden tot de gewenste film. MVD bestanden zijn relatief klein, zeker geen GB's.
De JVC camera geeft waarschijnlijk bestanden die eerst bewerkt moeten worden tot een door VdL te lezen bestand. Daarvoor moet denk ik het meegeleverde pakket CyberlinkPowerDirector gebruikt worden, die zet de bestanden om naar mpeg. Die mpeg bestanden kunnen daarna zonder meer in VdL worden ingelezen, sleep ze vanuit de mediapool naar de tijdlijn. VdL gaat dan niet renderen, dat gebeurt pas later bij export van de gemonteerde film.
Kijk anders ook even op de site van JVC bij de FAQ's voor uw cameratype http://nl.jvc-service.net/public/document.cfm?prog=FAQ.cfm&Model=GZ-HD7&SGK=49&SGT=0

groet,
Rijk
TBloemen schreef op 28.12.2009 om 14:46 uur
beste Rijk,
Hartelijk dank. Ik beschouwde een MVD-bestand als een verzameling scenes  van een tijdsduur van 5-10 min. en b.v. na bewerking benoemd als vacantie1, 2 , 3 ,etc. welke dan als MVD worden opgeslagen;  deze verzameling  wilde ik dan aan elkaar koppelen tot een film om op DVD te branden. De bestanden die ik via de mediapool inlaadde zijn inderdaad de oorspronkelijke .TOD bestanden van de JVC-camera; VdeL kan deze wel lezen. Het lijkt me inderdaad de oplossing om deze TOD bestanden eerst te converteren naar MPEG-bestanden.
 Ga het  proberen, zal een tijd duren aangezien de hele film opnieuw bewerkt zal moeten worden, denk ik.
Dank,
Tom Bloemen
mi-bo schreef op 06.01.2010 om 17:35 uur
Beste Bloemen, U heeft een full HD camera daar wilt u nemen wij aan avchd \full HD mee gaan bewerken, dit is absoluut niet mogelijk.
toen vdl 2008 op de markt kwam was full HD voor de consument niet te betalen.
De vdl 15=\15 premium. en vdl 16+\premium kunne alleen avchd en Full HD aan. een reactie graag naar en wij proberen u verder te helpen, gr mi-bo Team