Reacties

RiViS schreef op 23.03.2010 om 17:40 uur
Hallo Henky,

Ik geloof niet dat dat met één commando kan. Je zult dus met de muis de film steeds naar links moeten trekken tot hij aansluit.
Wel kun je met het commando Bewerken/ Weergave bewegen/ Naar het volgende lege gedeelte (sneltoetscombinatie: Ctrl Alt Shift 5) van het ene naar het andere lege deel springen, zodat je niet hoeft te zoeken.

groet,
Rijk
Voormalige gebruiker schreef op 23.03.2010 om 18:03 uur
 Het programma heeft zoveel mogelijkheden dat zelfs ervaren rotten als Rijk niet alle opties kennen. Als je verschillende ruimten hebt tussen objectdelen, maak je met bijvoorbeeld je cursor bij de eerste ruimte in de tijdlijn een harde las.
Daarna open je met een klik van je rechtermuisknop op het A/B-overgangsikoontje een menuutje en kies je daaruit de optie: op alle objecten in het spoor toepassen.
En voila: alle objectdelen sluiten met een harde las.
RiViS schreef op 23.03.2010 om 21:07 uur
Goed gevonden, Houtkoek, wel een kleine kanttekening: dit werkt alleen goed als je (nog) geen andere overgangen hebt gemaakt.
Eigenlijk was ik er van uit gegaan dat Henky al wat bewerkingen had uitgevoerd, je krijgt toch niet zo maar ruimtes tussen je objecten? Of zie ik nu weer iets over het hoofd....?

groet,
Rijk
Voormalige gebruiker schreef op 23.03.2010 om 22:06 uur
 Nee, Rijk, je hebt gelijk: als je al andere overgangen hebt toegepast worden die allemaal omgezet in harde lassen. Ruimte tussen objecten wil nog wel eens ontstaan als je objecten inkort en niet direct de beelden laat aansluiten.
Verder ook wel als je in de tijdlijn de volgorde van de objecten behoorlijk wijzigt.
Zo heeft ieder zijn eigen werkwijze.
Voormalige gebruiker schreef op 24.03.2010 om 16:02 uur
Allemaal prima oplossingen. Als aanvulling wil ik opmerken dat als je ergens een "gat"heb zitten terwijl je al overal andere overgangen hebt, dan kan je de eerste scene na het gat en de laatste aktiveren en dan op samenvoegen klikken en ziedaar het hele spul kan je aansluiten. Zo kan je alle gaten verwijderen zonder dat de gemaakte overgangen teniet gedaan worden.
RiViS schreef op 24.03.2010 om 19:24 uur
Dank voor je aanvulling, Cheeta, maar eh.. waar vind ik de knop "Samenvoegen"?
MAGIX-Academy schreef op 24.03.2010 om 22:46 uur
Dat samenvoegen die je via de "intelligente muismodes knop"...dacht ik
MAGIX-Academy schreef op 24.03.2010 om 22:50 uur
Deze instructiefilm gaat over het gaten vullen....die zou het duidelijk moeten vertellen...
Voormalige gebruiker schreef op 24.03.2010 om 23:47 uur
Fred van Eck heeft in zijn (nuttige) tutorial de methode geadviseerd die ik eerder geprobeerd heb om aan te bevelen. Het verschil is dat ik het overgangs-ikoontje in de tijdlijn aanklik en hij teruggaat naar de storyboardmodus.
Deze methode heeft het nadeel dat alle overgangen een harde las worden.

Alleen de methode van Cheeta ken ik nog niet en dat lijkt me wel een hele goeie.
Dus ik ben benieuwd.
Voormalige gebruiker schreef op 25.03.2010 om 07:01 uur
Beste mensen, tot m,n schande moet ik bekennen dat ik het ook niet meer kan vinden. Al weet ik wel ik samen met iemand het toen heb gedaan. Zal proberen om dit truukje te achterhalen.
Voormalige gebruiker schreef op 26.03.2010 om 09:50 uur
Intussen contact gehad met die kennis en het gaat als volgt: na het gat eerste scene aanklikken en dan de laatste (linker muisknop ingedrukt houden) dan groeperen en aanschuiven dan weer degroeperen en naar het volgende gat en hetzelfde weer zo doen. Groeperen = Ctr+L  Degroeperen = Ctr+M.
RiViS schreef op 28.03.2010 om 17:14 uur
Dit lijkt me toch een tikkeltje omslachtig, met al dat ge(de)groepeer. In de intelligente muismodus *) schuif je elk aaneengesloten stuk toch zo met de muis naar links en dicht je gat voor gat?
Ondertussen horen we alsmaar niks meer van Henky, hopelijk heeft hij er wat aan gehad....

*) in deze modus neem je alles mee wat aaneengesloten is, zie ook Help

groet,
Rijk
henky schreef op 28.03.2010 om 17:39 uur
Ik heb het  voor mekaar eerste clip naast het gat aan  klikken daarna de laatste clip voor de eerst volgende gat met shift ingedrukt aan klikken en dan het geheel schuiven enz.

henky
RiViS schreef op 28.03.2010 om 21:58 uur
Hallo Henky,
Fijn dat het je gelukt is en bedankt voor de melding.
Toch nog een tip: Als je de Intelligente muismodus gebruikt dan hoef je alleen maar de eerste clip naast het gat aan te schuiven en gaat de rest (tot aan het volgende gat) mee. Muismodus schakelen doe je met de 5e knop van rechts op de balk onder de mediapool.

groet,
Rijk