Roteren van videofragment wordt niet opgeslagen

PappieX schreef op 13.05.2014 om 14:53 uur

Hallo mede enthousiastelingen!

Ik heb een vraag en kom er niet uit.

Ik gebruik Magix videodeluxe 16Plus downloadversie.

Wanneer ik een videofragment 90 graden kantel (want per abuis gekanteld met de telefoon gefilmd) en ik sla het project op, dan houdt Videodeluxe het gewijzigde object niet vast.

Met andere woorden: als ik het project daarna weer open, dan staat het opject weer (onjuist) gekanteld zoals het stond voordat ik de bewerking uit voerde! Wat doe ik fout? Wie kan mij hierop antwoord geven?

Alvast heel hartelijk dank!

Groeten, PappieX

Reacties

renepsr schreef op 13.05.2014 om 15:49 uur

Misschien ligt hier wel de oplossing van uw probleem

( http://www.magix.info/nl/hoe-kan-ik-een-liggende-video-omzetten-naar-staand.knowledge.1089901.html )

René

PappieX schreef op 13.05.2014 om 20:46 uur

Misschien ligt hier wel de oplossing van uw probleem

( http://www.magix.info/nl/hoe-kan-ik-een-liggende-video-omzetten-naar-staand.knowledge.1089901.html )

René

Dank voor uw bericht René, maar ik ben hier nog niet mee geholpen.

Het roteren lukt namelijk wel, maar het roteren wordt niet opgeslagen, dwz na heropening van het project na wijziging  is de door mij uitgevoerde rotatie weer ongedaan gemaaakt. Hoe nu verder?

Groet, PappieX

renepsr schreef op 13.05.2014 om 21:32 uur

Sorry, bij mij is het resultaat perfect.

Ik gebruik wel VDL 2013 en al mijn instellingen zijn standaard ingesteld.
Over naar een andere helplijn.
René
PS: in de Arranger staat wel de oorspronkelijke opname.

mi-bo schreef op 14.05.2014 om 08:57 uur

PappieX, de antwoorden  van rerepsr zijn juist maar  toch een aanvulling, als U het fragment roteert, en dan het project opslaat "opslaan als "wat is dan het resultaat als U het project met naam weer op de tijdlijn zet
succes mido

renepsr schreef op 14.05.2014 om 11:59 uur

Ter aanvulling van mi-bo. Maak eens een volledig nieuw project met alleen het bewuste videofragment. Hier kan je dan gemakkelijk experimenteren en het resultaat evalueren.
Succes René

PappieX schreef op 14.05.2014 om 14:25 uur

L.S, dank voor uw antwoorden.

Ik heb de bewuste scene's gedraaid en toen het gehele project onder een andere naam opgeslagen met "opslaan als". Toen ik dat nieuwe project opende stonde de betreffende door mij geroteerde bestanden wederom verkeerd!

Daarna heb ik een nieuw project gestart met 1 op zijn kant staand vidofragment. Dit fragment 90 graden gedraaid en het project daarna opgeslagen. Bij het openen van het betreffende project stond het videofragment weer op zijn kant.... Vreemd hoor. Ik kom er tot nu toe niet uit. Nog suggesties van iemand? Ik hou me aanbevolen. Dank alvast!   PappieX. 

renepsr schreef op 14.05.2014 om 20:39 uur

Aangezien mijn vorige reactie ook geen resultaat heeft, ga ik ervan uit dat er een “virus” binnengeslopen is. Geen paniek, het kan opgelost worden.
Voor een oplossing verwijs ik naar mijn reactie op volgende vraag
( http://www.magix.info/nl/filmbewerken.knowledge.1082279.html )
Succes
René

PappieX schreef op 14.05.2014 om 22:01 uur

Beste helpers,

Dank voor al uw suggesties. Het virus verhaal kan best wel eens kloppen, maar vooralsnog vind ik het een te klein probleem om hiervoor het gehele programma te verwijderen en dan opnieuw te installeren. Wanneer ik tegen meerdere problemen op ga lopen zal ik deze stap alsnog nemen. Ik heb zelf de volgende oplossing bedacht: in Windows Movie Maker draai ik de aangewezen bestanden en sla ik ze op de computer op. Daarna voeg ik deze bestanden op hun juiste plaats in mijn lopende project in Magix in. Voila! Nogmaals hartelijk dank voor uw hulp en indien nodig meld ik mij weer. Topic sluiten.

Voormalige gebruiker schreef op 15.05.2014 om 11:50 uur

Beste helpers,

Dank voor al uw suggesties. Het virus verhaal kan best wel eens kloppen, maar vooralsnog vind ik het een te klein probleem om hiervoor het gehele programma te verwijderen en dan opnieuw te installeren. Wanneer ik tegen meerdere problemen op ga lopen zal ik deze stap alsnog nemen. Ik heb zelf de volgende oplossing bedacht: in Windows Movie Maker draai ik de aangewezen bestanden en sla ik ze op de computer op. Daarna voeg ik deze bestanden op hun juiste plaats in mijn lopende project in Magix in. Voila! Nogmaals hartelijk dank voor uw hulp en indien nodig meld ik mij weer. Topic sluiten.

Hallo PappieX,

De topic heeft u gesloten, toch wil ik nog een antwoord geven op uw vraag.

Als u een goede virusscanner geinstalleerd heeft, denk ik niet dat dit uw probleem is.

1. Heeft u het programma al teruggezet naar de standaardwaarde? Ga naar: Bestand / instellingen / programma instellingen terugzetten op standaardwaarde.

2. Heeft u al een herstelprocedure uitgevoerd? Leg de DVD in de lade en kies voor herstel.

succes,

Rob