Reacties

RiViS schreef op 04.11.2010 om 22:06 uur

Hallo Lejo,

 

Klik op de foto en zorg ook dat de afspeelmarker op de foto staat, zodat hij zichtbaar is in de preview monitor.

Kies Effecten/Bewegingseffecten/Rotatie&spiegeling. Klik nu op de diverse knoppen en regelaars en zie de effecten op de monitor. De bovenste 3 regel je door met de muis de oranje balletjes te roteren over de zwarte cirkel. Horizontaal balanceren doe je met de schuifregelaar. Onderaan kun je klikken op de 4 knoppen Spiegelen en Roteren.

 

groet,

Rijk

lejo schreef op 04.11.2010 om 22:38 uur


Hallo Lejo,

 

Klik op de foto en zorg ook dat de afspeelmarker op de foto staat, zodat hij zichtbaar is in de preview monitor.

Kies Effecten/Bewegingseffecten/Rotatie&spiegeling. Klik nu op de diverse knoppen en regelaars en zie de effecten op de monitor. De bovenste 3 regel je door met de muis de oranje balletjes te roteren over de zwarte cirkel. Horizontaal balanceren doe je met de schuifregelaar. Onderaan kun je klikken op de 4 knoppen Spiegelen en Roteren.

 

groet,

Rijk

 

 

Bedankt voor de reactie,

 

dat gedeelte is mij duidelijk.

maar dan? als ik met de cursor weer op de tijdlijn modus klik net als bij de titel generator,en ik speel af is er geen effect te zien,of moet je dit apart opslaan?

zou je mij hiermee verder kunnen helpen

RiViS schreef op 05.11.2010 om 12:15 uur

Als je doet wat ik in de eerste regel van mijn eerste antwoord schrijf, dan zit het effect meteen in de foto/filmstuk en hoef je verder niets te doen. Ik ga er van uit dat we het over Vide deLuxe hebben, geef svp even aan welke versie je hebt.

 

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 05.11.2010 om 14:44 uur

Beste,

even een aanvulling, u heeft een foto op de tijdlijn sttan, activeer deze,ga naar effecten, bewegingseffecten,/rotatie-spiegeling, onder horizon balanceren ziet u spiegelen staan. klik de eerste functie aan en de foto staat gespiegeld,

 

 

Leo, na vele vragen heb je nog steeds niet geantwoord op welk programma dat je gebruikt.

in de 16/17 kan je een foto activeren, dan iets in verkenner de lijn naar benedenschuiven gaat er een veenster open met lijn, hier kan je de foto laten roteren, en aangeven, door te markeren, hoe de beelden in elkaar moeten lopen, dit is een stukje improviseren, en uit proberen, en het komt goed,

Ach de antwoorden van Rijk  zijn gecopieerd van mi-bo en dat antwoord is correct.

veel succes met het mooie Magix programma

 succes.

mi-bo

lejo schreef op 05.11.2010 om 14:48 uur

hallo Rijk

 

Ik zet een foto in de tijdlijn, klik er op, de marker staat er op,en zie de foto in de preview.

Daarna klik ik op rotatie en spiegeling,zet de middelste op 360. 0 de foto draait dan ook, er verschijn een kader om de foto. Maar als ik afspeel gebeurt er niets.

Maar ik denk dat ik iets anders bedoel dan jij,ik kan de foto inderdaad zo neer zetten als ik wil.maar dat is staties

ik ging er vanuit dat dit ook dynamies kon. ik wil twee fotos in uitsnede laten draaien met in de zwarte vlakken

draaiende 3D tekst,maar dat is dan niet mogelijk? of op een andere manier?

nogmaals bedankt ,

 

groet Leo

RiViS schreef op 05.11.2010 om 16:47 uur

Hallo Leo,

 

Ja, zo'n draaiende animatie kan. Als je ons nu eerst even vertelt welk programma je precies hebt (ook de versie, bv Plus) dan kunnen we gerichter antwoorden.

 

groet,

Rijk

lejo schreef op 05.11.2010 om 16:54 uur

Hallo Rijk

 

Ik werk met vdl17 premium

 

gr

Leo

RiViS schreef op 05.11.2010 om 17:32 uur

ok Leo,

 

Onder het scherm met de instellingen voor de effecten zie je een grijze lineaal staan met een oranje driehoekje. Als je dat driehoekje met de muis versleept zie je dat je door de scene loopt. Zet dat driehoekje op de plek waar je het effect (rotatie) wilt laten beginnen. Op de regel boven de grijze lineaal zie je links een wit "wybertje". Klik daarop om een keyframe te zetten aan het begin van het effect. Schuif nu de oranje marker naar de plaats waar het effect maximaal moet zijn en plaats daar weer een keyframe (klik op het wybertje). Laat de marker staan en regel het rotatieeffect naar het maximum wat je wilt bereiken, doe dat bv met de oranje knop rechts boven, draai hem over de cirkel.

Als je nu de film laat afspelen zie je de rotatie geleidelijk toenemen. Experimenteer even mjet het een en ander. Lees ook de Helpfunctie in het hoofdstuk Effecten/Effecten animeren.

 

groet,

Rijk

lejo schreef op 05.11.2010 om 18:41 uur

Hoi Rijk

 

 

Bedankt voor de tekst en uitleg,ik ga het morgen uit proberen, laat het je weten als het gelukt is.

Zie je maar dat een forum toch onmisbaar is.

 

groet

Leo

lejo schreef op 06.11.2010 om 17:14 uur

hoi Rijk

 

Het werkt zoals ik wil.nogmaals bedankt.

eigenlijk is het simpel,zo leren we elke keer wat.

 

groet

Leo