Die zouden er toch wel moeten zijn (bij mij zie ik ze gewoon).
Ik zou zo ook niet weten hoe je dat (al dan niet per ongeluk) kunt uitschakelen, bij Progr.instellingen heb ik niets van die aard gevonden.
Je zou eens kunnen proberen de standaard instellingen terug te zetten via Bestand/ Instellingen/ Progr.instellingen terug naar standaard waarden.
groet,
Rijk
Voormalige gebruiker
schreef op 27.09.2013 om 18:13 uur
Beste,
Bedoel je deze? zie foto
Wanneer een filmscene of foto naar de tijdlijn is gesleept dan wordt er in de linker bovenhoek een rood vierkantje geplaatst zodat je kan zien dat de filmscene of foto al op de tijdlijn staat.
Wanneer een filmscene of foto naar de tijdlijn is gesleept dan wordt er in de linker bovenhoek een rood vierkantje geplaatst zodat je kan zien dat de filmscene of foto al op de tijdlijn staat.
Succes met het veelzijdige VDL programma
Rob
Hallo Rob,
Bedankt voor je reactie.
Die bedoel ik, maar op geen enkele wijze krijg ik ze te zien.
Nou moet ik zeggen dat ik bij de programmainstellingen op het tabblad Map andere mappen heb benoemd dan de standaardmappen. Wellicht is dat de oorzaak. Alleen weet ik niet (meer) de originele instellingen, dus ik kan dat niet terugwijzigen om te proberen of dat een oplossing is.
Ik zie geen "terug naar standaardwaarden". Bij mij staat wel reset VST-plugin-gegevens.
misschien is het zo duidelijker.
groet,
Rijk
PS: ik zie na plaatsing dat de screenshot wat aan de klein kant blijft bij aanklikken. Er staat: 1: Bestand, 2: Instellingen, 3: Programma instellingen terugzetten naar standaardwaarden.
...Maar dit geeft voor het huidige projekt geen oplossing.....
....Waar moet ik de bestanden zetten die ik van het geheugenkaartje van mijn camera haal? In My Record of in Opnamen, of .....
Jammer dat het niet helpt.
Of het bij een nieuw project wel lukt is snel gezien: start even een nieuw project en sleep iets naar de tijdlijn. Sla bij afsluiten het project niet op, dan krijg je geen vervuiling in je projecten overzicht.
Misschien werkt dit paardenmiddel: het programma de-installeren en daarna opnieuw installeren. Geen idee of het helpt en het is wel wat werk....
Waar je je bestanden zet maakt niets uit. Als ze zichtbaar zijn in de mediapool is is het goed. Zelf zet ik ze op een aparte harde schijf, die ik alleen voor video gebruik.
groet,
Rijk
Voormalige gebruiker
schreef op 27.09.2013 om 23:13 uur
Beste Toshis,
Het is jammer dat het nog niet is gelukt.
Een aanvulling op Rijk.
Heb je al online geactualiceerd? Zo niet gaat dan naar Hulp / online actualiseren.
Voordat je VDL verwijderd en opnieuw gaat installeren, kan je ook eerst een herstelprocedure uitvoeren. Wanneer je de VDL DVD opstart krijg je de keuze uit:
Ik las ergens dat de bestanden in een bepaalde map moeten staan, omdat anders vdl ze niet goed kan "zien" en daardoor de rode markeringen wellicht niet kan plaatsen. De thumbnails zie je dan wel in de mediapool, maar de markeringen komen niet. Vandaar de vraag in welke map de bestanden vanaf mijn geheugenkaartje geplaatst moeten worden.
Het lopende projekt geeft geen rode markeringen, maar als ik een nieuw projekt start en iets naar de tijdlijn sleep verschijnen de rode markeringen wel.
Blijft alleen nog het punt in welke map de bestanden vanaf het kaartje het best geplaatst kunnen worden. Maar dat is van mindere zorg. Als iemand daar een antwoord op weet verneem ik dat graag nog.
Voormalige gebruiker
schreef op 28.09.2013 om 14:23 uur
Probleem is opgelost!
Allemaal bedankt voor de antwoorden.
Ik heb de originele mapinstellingen hersteld.
Het lopende projekt geeft geen rode markeringen, maar als ik een nieuw projekt start en iets naar de tijdlijn sleep verschijnen de rode markeringen wel.
Blijft alleen nog het punt in welke map de bestanden vanaf het kaartje het best geplaatst kunnen worden. Maar dat is van mindere zorg. Als iemand daar een antwoord op weet verneem ik dat graag nog.
Hallo,
Dit was geen MAGIX maar een Windows probleem. Mooi dat het nu is opgelost.
!!! Nu het punt in welke mappen !!!
Maak een willekeurige map aan op de harde schijf en kopieer de bestanden van je geheugkaartje daar naar toe. Start VDL op en klik in de mediapool links op "Computer" en navigeer, net als in de windowsverkenner, naar de map waar de bestanden staan van de geheugenkaart. Nu zal in de mediapool alle bestanden te zien zijn die in deze map aanwezig zijn. Sleep er een bestand naar de tijdlijn en je zal zien dat het rode vierkantje linksboven verschijnt in de mediapool.