Red Uw Video's vraag

N1ck schreef op 06.09.2010 om 18:30 uur

Hallo,

 

Ik heb, inmiddels al weer een paar jaar geleden, Red Uw Video's gekocht. Ik heb het programma geinstalleerd op Windows 7, alsmede de usb adapter.

 

Nu heb ik de volgende 2 situaties:

 

Situatie 1

Oude videospeler met een aansluiting voor een gele en een witte tulpstekker aan de achterkant. Als ik dan het programma Film op DVD 7 opstart, klik ik op het icoon Opname. Vervolgens doe ik de videoband in de speler, druk op play, zet in het programma de ingang op Comp en ik krijg beeld en (zij het in mono) geluid. Probleem van deze videospeler is dat de kwaliteit van het beeld erg slecht is.

 

Situatie 2

Nieuwere videorecorder met 2 scart aansluitingen op de achterkant, en een rode en witte tulpstekker aansluiting (AUDIO OUT). Weer start ik het programma op, klik op het icoon opname. Vervolgens doe ik de uiteindes van de 3 tulpstekkers die aan de usb-adapter verbonden zijn in een converter waardoor het geheel dus wordt omgezet in een SCART aansluiting. Die doe ik in de videorecorder, maar wat ik ook instel, ik krijg geen geluid. Doe ik de rode en de witte direct in de videorecorder krijg ik wel geluid, maar geen beeld (want het gele stekkertje zit nog in de converter, die kan niet direct in de videorecorder).

 

Ligt dit aan de scart converter of is het gewoon in zn geheel niet mogelijk video's op deze manier over te zetten naar de pc... zou ik wel erg jammer vinden namelijk.

 

Alvast bedankt

Reacties

mi-bo schreef op 06.09.2010 om 21:09 uur

Beste, het is een vervelend antwoord,

maar U gaat met de tijd mee, maar Magix ook.

nadat u RUV een heeft gekocht dat perfect werkte onder Windows XP. heeft Magix in tussen 2 keer een nieuw programma uitgebracht werkend onder Vista en Win 7, en gezien upload niet mogelijk is en download wel, kunt u met Uw versie met film op dvd 7( RUV 1) niet onder Win7 werken.

p

op de Magix site staat momenteel een aanbieding speciaal voor Magix gebruikers, en hiermee kunt U wel onder Win7 werken,

succes.

N1ck schreef op 07.09.2010 om 11:31 uur

Bedankt voor je antwoord mi-bo!

Maar het programma werkt dus wel onder windows 7. Alleen als ik de tulpstekkertjes in de scart converter doe, en de SCART in de nieuwe videorecorder doe, krijg ik geen beeld/geluid, en wel geluid als ik ze direct in de videorecorder doe. De oude videorecorder werkt wel met directe aansluiting van de gele en witte tulpstekkertjes, maar het jammere is dus dat er op de nieuwere videorecorder geen aansluiting zit voor een geel tulpstekkertje, alleen een SCART.

 

Zou het dan met een nieuwe versie van het programma wel werken??

Ik ga het ook nog wel even op een windows xp computer proberen, die staat hier ook nog.

Bedankt!

bobbiaan schreef op 07.09.2010 om 17:05 uur

Beste Nick,

 

Begrijp ik goed dat je een scart adapter gebruikt om de USB grabber op aan te sluiten? Let dan wel dat er adapters zijn die als uitgang dienst doen, maar er zijn er ook die dienst doen als ingang. Er zijn er ook die in/uit doen en dan is er een schakelaartje waarmee je dit regelt.

 

Mvg

Bobbiaan

josstraten schreef op 07.09.2010 om 19:26 uur

dat is erg jammer wat kan ik nu doen

josstraten schreef op 07.09.2010 om 19:29 uur


wie kan mijn nu helpen het staat al hee mooi en scher op mijn harde schijf maar nu nog op dvd

N1ck schreef op 07.09.2010 om 20:02 uur

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Ik heb een SCART-adapter die normaliter in de tv gaat, dan stuurt het apparaat dus een signaal door de adapter naar de tv. Ik heb dus een adapter nodig die precies het omgekeerde doet? Dus een SCART-adapter die in het apparaat kan en daar een signaal uit stuurt, in plaats van erin? Dan moet ik dus gewoon even op zoek naar zo'n adapter met een schakelaar en dan hoop ik dat het probleem is opgelost.

P.S.

Deze zou dus voldoen?

http://cgi.ebay.nl/SCART-plug-naar-3-RCA-sockets-audio-video-S-VHS-/150478185460?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item230932e3f4

 

bedankt!

Beste Nick,

 

Begrijp ik goed dat je een scart adapter gebruikt om de USB grabber op aan te sluiten? Let dan wel dat er adapters zijn die als uitgang dienst doen, maar er zijn er ook die dienst doen als ingang. Er zijn er ook die in/uit doen en dan is er een schakelaartje waarmee je dit regelt.

 

Mvg

Bobbiaan

bobbiaan schreef op 08.09.2010 om 00:13 uur

Inderdaad.

N1ck schreef op 08.09.2010 om 09:02 uur

Oke bedankt, dan ga ik die bestellen en dan laat ik nog wel even weten of het werkt!

N1ck schreef op 09.09.2010 om 14:00 uur

Ik heb de SCART-adapter net binnengekregen, en het werkt perfect! Superrrr bedankt!!