rechtsreeks beelden importeren van HD camcorder

PeggyJean schreef op 08.08.2011 om 11:31 uur

Ik heb een Sony hdr cx 36 VE camcorder en ik wil de beelden hiervan rechtstreeks naar VDL 16 premium importeren maar mediapool herkent de camera niet als station.

Wat doe ik verkeerd?

De methode om de bestanden via mijn harde schijf (met bijgeleverde software) te importeren vind ik nl te omslachtig. Is er een snellere manier?

Reacties

Polders schreef op 08.08.2011 om 12:21 uur

Best PeggyJean. het advies is om de met de camera bijgeleverde installatie software te installeren.

Daarna kunt u via die software uw bestanden naar de pc overzetten. Een alternatief is om de bestanden van uw uw SD kaart naar uw pc te kopiëren. Hierbij moet uw pc wel uw type sd kaart kunnen lezen.

Succes

PeggyJean schreef op 08.08.2011 om 12:28 uur

dus een snellere manier, zoals via de mediapool, is er niet?

mi-bo schreef op 08.08.2011 om 12:44 uur

Beste.

Zoals Polders het omschrijft is de beste en snelste manier.

De bestanden zullen eerst geïmporteerd moeten worden  voordat U ze via verkenner naar de tijdlijn kunt slepen,er is wel een snellere manier, maar als u de Pc uitzet en weer opstart zijn de bestanden nergens te vinden want die staan op Uw camera, of te vinden in uit card reader, maar dan moet de sd kaart er wel inzitten,

succes 

aline schreef op 08.08.2011 om 14:06 uur

hoi,

ik importeer altijd mijn bestanden via een cardreader naar mijn harde schijf

dan pas importeer ik de bestanden in magix 16

het is veiliger voor je camera op die manier

groetjes aline

tontonyjong schreef op 15.02.2017 om 11:18 uur

Hoe krijg ik vanaf een camera-dvd de beelden apart in de mediapool?

mi-bo schreef op 15.02.2017 om 11:31 uur

Aansluiten op de Pc, wordt dvd camera gebruikt als harde schijf. en vandaar uit exporteren naar de mediapool

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 15.02.2017 om 11:53 uur

Hallo Ton,

Om te beginnen, zou ik graag van je vernemen wat voor type camera je heeft. Wat Mi-Bo beschrijft geldt niet voor iedere camera.

Ik heb een Sony Camera met een SD kaartje, die moet je dan via de instellingen van de camera op "Mass Storage" zetten en niet op "MTP" of "automatisch" en dan kan je deze via een USB aansluiting aansluiten

Wanneer je nog een Camera met DV bandjes hebt, dan moet je PC over een fire-wire aansluiting beschikken

Groet,

Rob 

PS. Je gebruikt nu een topic, die aangemaakt is in 2011. Het is beter dat je een nieuwe Topic aanmaakt onder je eigen accountnaam.

tontonyjong schreef op 15.02.2017 om 14:19 uur

camera is: Sony DCR-DVD 404

Voormalige gebruiker schreef op 15.02.2017 om 14:49 uur

Hallo Ton,

Lees dit eens door:

Als je de handleiding niet meer heeft, kan je deze hiervan downloaden. https://www.gebruikershandleiding.com/Sony-DCR-DVD404E/preview-handleiding-32025.html?page=0150

Succes,

Rob