RAW bestanden bewerken

magix17 schreef op 01.07.2012 om 23:33 uur

Op een door mij gevolgde foto workshop ( met mijn Canon EOS 550D) hebben ze mij aangeraden foto's in RAW bestand te maken zodat ze later helemaal naar wens bewerkt kunnen worden.

Nu ben ik in het bezit van Magix foto's op cd en dvd 9 deluxe en van Magix photo en graphic designer 7. Is het mogelijk deze RAW bestanden met een van beide programma's te bewerken? Als ik zo'n foto open in 9 de luxe en met het bijgevoegde extreme designer programma wil bewerken lukt dat niet.

Heeft iemand ervaring met het bewerken van RAW bestanden?

Reacties

mi-bo schreef op 02.07.2012 om 12:38 uur

In de MX versie werkt het wel, ik weet niet of het ook in de versie 9 werkt

stuur een mail naar en zij kunnen het u precies uitleggen

succes.

bobbiaan schreef op 03.07.2012 om 16:55 uur

Beste....,

Even een correctie c.q. aanvulling.

Met het programma foto's op CD&/DVD 10 zijn de bestanden in te lezen en in een slideshow te gebruiken.

Bewerken gaat helaas niet want foto en Grafic disigner 7 is bij het programma geleverd en dat herkend de extentie CR2 niet.

Er is toch het programma Digital Photo Professional bij de camera aankoop meegeleverd, daar gaat het bewerken wel mee.

De camera schrijft de RAW bestanden met de extentie CR2 op de kaart.

Bobbiaan

magix17 schreef op 03.07.2012 om 21:31 uur

Bedankt voor jullie reakties, Als ik de vraag aan magix helpline stel duurt het altijd een paar weken voor ik antwoord heb vandaar mijn vraag in het forum.

Ik zal alle 3 cd's die bij de camera horen installeren op de computer en bekijken (dat was er nog niet van gekomen). Bedankt voor de tip, ik was er zelf niet opgekomen.