Quicktime

Haijo-Noorman schreef op 13.10.2019 om 13:27 uur

Ik ben bezig om wat oudere .mov bestanden in een film te verwerken, maar mijn Magix-versie (aanschaf dit jaar) kan deze niet afspelen. Daarop zag ik dat deze bestanden wel na een download van Quicktime afgespeeld kunnen worden. Er wordt zelfs veelvuldig verwezen naar een site (iets met filehippo) om daar de light versie van Quicktime te downloaden. Nu krijg ik het idee dat bij een download vanaf die site allerlei andere programma's mee liften, die zelfs in de besturing van je computer gaan zitten rommelen. Kan iemand mij ervan overtuigen dan een download van deze site absoluut veilig is ( uiteraard gebruik ik wel een goed anti-virus programma, Bull Guard) of wellicht is er een alternative veiliger site. Het zou op zich trouwens wel aardig zijn als Magix zelf een site had waar deze programma's met een gerust gevoel van gedownload zouden kunnen worden voor de gebruikers van hun software dacht ik zo.

Reacties

Kees-Haremaker schreef op 13.10.2019 om 13:36 uur

Hallo Haijo, kijk eens op deze link: https://support.apple.com/kb/DL837?locale=nl_NL&viewlocale=nl_NL
Hier kan je quicktime gewoon downloaden en installeren.
Mvg Kees