Reacties

Bol schreef op 05.01.2019 om 17:19 uur

Hallo Erik,

Het is te veel, om op je vraag een kort antwoord te geven. Mijn advies: Ga naar: Hulp / Handboek (PDF) en druk op Ctrl+F en type de zoekterm "Projectarchief" in. Hier kunt u dan e.a. lezen.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.01.2019, 17:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Eric20 schreef op 05.01.2019 om 18:19 uur

Hallo Rob,

Wederom bedankt voor je inbreng.

Ik kan helaas niets vinden om het projectarchief uit te schakelen. Ik doe er namelijk helemaal niets mee en het zorgt voor grotere projectbestanden en vertragingen bij het laden en opslaan.

gr. Eric

Bol schreef op 06.01.2019 om 12:55 uur

Hallo Eric,

Het Projectarchief is voorzover ik het kan beoordelen niet uit te schakelen, maar wel onzichtbaar te maken. Ga naar: "Venster" en haal het vinkje weg bij "Projectarchief". Met de sneltoetsen Shift+B is het projectarchief scherm in en uit te schakelen.

Wel is het mogelijk om de clips, foto's etc.. waar linksboven geen rood vierkantje staat te verwijderen uit het projectarchief door gebruikt te maken van de sneltoetsen Alt+Shift+X.

Dat bij grote projectbestanden het laden en opslaan vertragingen zouden opleveren, daar is bij mij nog niets van gebleken.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.01.2019, 12:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Eric20 schreef op 06.01.2019 om 19:47 uur

Hallo Rob,

Voorheen had ik projectbestanden van enkele MB's tot zo'n 20MB. Dit voor een uur video in 4K formaat. Nu heb ik bestanden van 125MB voor een uur video in HD formaat (!). Ik heb het even getimed, Het duurt 2:49 min om het project te laden en dan nog eens 1:50 min voor het projectarchief. Totaal 4:39 min. laadtijd.

gr. Eric

Bol schreef op 07.01.2019 om 13:38 uur

Hallo Eric,

Persoonlijk maak ik meestal films van ca. 30 minuten, daarom heb ik een 4K film samengesteld van ca. 1 uur en 30 minuten. Het MVP projectbestand heeft nu bij mij een grote van 2,38MB en de inlaadtijd is, inclusief het laden van het projectarchief, ca. 40 sec. Waarom bij jou de laadtijd ca. 4:39 minuten is, daar heb ik (nog) geen verklaring voor. De snelheid van je PC zal hier een ook een grote rol bij spelen.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.01.2019, 13:50, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-