Project laat niet meer alle bewerkte takes op tijdsas zien.

ErikdG schreef op 01.01.2012 om 16:46 uur

Magix staat op de C-schijf, op fysiek andere schijf (F) staan alle ingelezen fragmenten, projecten etc. De fysieke schijf waarop C staat heeft 2 partities (C en D). Omdat de vol liep heb ik deze vergroot ten koste van D.

Of het opstarten van Magix videodeLuxe premium v 17 hierdoor niet meer lukte weet ik niet. Heb e.e.a. met cd hersteld. Programma werkt weer, maar onderhanden project is maar rudimentair aanwezig op de tijdsas, terwijl alle import bestanden nog aanwezig zijn (natuurlijk, andere fysieke schijf) en de gebruikte takes nog steeds voorzien zijn van een rood blokje. Is door het herstel alleen het verband tussen die takes met blokjes en het project verloren gegaan en is dat weer te herstellen of is alle arbeid aan het project voor niets geweest?

Ik werk op een desktop onder W7.

Reacties

RiViS schreef op 01.01.2012 om 17:59 uur

Hallo Erik,

Ik begrijp uit je eerste zin dat je importbestanden (door sommigen footage genoemd) niet verplaatst zijn. Mocht dat wel zo zijn dan kan VdL ze niet meer vinden en meldt dat dan bij het inlezen, waarbij je de gelegenheid krijgt aan te geven waar ze wél staan.

Is het niet gewoon zo dat maar een deel van je totale film (tijdlijn) zichtbaar is? Dat kun je wijzigen met de zoomfuncties rechts onderaan.

groet,

Rijk

ErikdG schreef op 01.01.2012 om 21:18 uur

Hallo Rijk,

Helaas, de tijdlijn staat op 100% en als ik dat verander krijg ik niet meer dan hetzelfde overgebleven stuk van het project te zien. De importbestanden staan op F en daar is niets mee gebeurd. Wat ik wel zie is dat onder bestand/instellingen/programmainstellingen alle daar vermelde routes op C:/ zijn geplaatst. Helpt het als ik die via F laat lopen of heeft dat er niets mee te maken? Waar staan normaliter de gegevens die aangeven welke paden door het programma worden bewandeld om te komen tot wat er op de tijdslijn wordt getoond?

Wat ik ook zie is dat als ik bestand/instellingen/film/projectinstellingen/preview volg ik via de 'schuif' wèl het gehele project te zien krijg. (Wel eerst preview beeld uit de film gebruiken aanklikken).

Dank, Erik

RiViS schreef op 01.01.2012 om 21:56 uur

Hoi Erik,

Eerst even de routes: omdat je het progr opnieuw hebt geïnstalleerd, staan die weer allemaal op default en dat is C:.

Dat heeft overigens geen invloed op je  oude project, wel op nieuwe. Om die reden kun je ze beter nu al vast veranderen naar je wensen.

Nu de afwijking op je tijdlijn. Wat me zo even te binnen schiet:

- misschien staat een deel (per ongeluk) op een een (veel) lager spoor. Met de schuif rechts kun je die dan zichtbaar maken.     Geeft dat geen soulaas:

- VdL maakt ook altijd backup bestanden. Kijk via Bestand/ Backup bestand laden, zoek dan naar je projectnaam en de toevoeging _BAK plus een volgnummer. Het hoogste volgnummer is waarschijnlijk de meest recente backup, maar let ook op de datum+tijd die er achter staat. Zoek dan de meest recente backup die nog wel goed is. Het kan zijn dat je ook even met de Windows Verkenner moet zoeken, je hebt immers directories veranderd.

groet,

Rijk

ErikdG schreef op 03.01.2012 om 09:00 uur

Hoi Rijk,

Eureka! Hartelijk dank, scheelt vele uren bewerken van dezelfde beelden. Had natuurlijk zelf op de gedachte van back-ups moeten komen.

Met groet, Erik.