Project kwijt, hoe krijg ik het weer terug?

Superdave schreef op 27.10.2011 om 11:11 uur

Hallo, ik zit met een groot probleem.

Toen ik klaar was met mijn film project (genaamd DVD3), wilde ik een extra film erbij aanmaken. Ik klikte op 'nieuwe film' en daar verscheen een nieuwe schone tijdlijn. De nieuwe film kreeg de naam 'DVD3 BAK_9

Bij de vraag of ik de huidige film wilde sluiten, heb ik dat na het opslaan gedaan. Toen ik vervolgens weer terug naar mijn DVD3 film wilde gaan, kreeg ik een leeg project te zien. Nu krijg ik dus met geen mogelijkheid mijn goede project DVD3 terug en lijkt het erop dat ik mijn film kwijt ben. Ik heb NIETS verwijderd!

Wie kan me helpen?  

Reacties

RiViS schreef op 27.10.2011 om 11:49 uur

Hallo Dave,

De toevoeging BAK_(volgnummer) slaat op een backup van je project, ik weet nu even niet waarom die suggestie gedaan werd. In het vervolg moet je voor een nieuw project een andere naam kiezen dan het bestaande, dus in dit geval niet DVD3 (maar bv DVD4 of iets anders), want dan wordt DVD3 overschreven door het nieuwe (lege) project.

Maar geen nood: BAK-9 suggereert dat er al 9 backups gemaakt zijn, er zal dus ook een BAK_8 zijn en ik denk dat door je project nog wel in staat.

Klik op Bestand en dan op: Backup project laden en zoek in de lijst.

groet,

Rijk

Superdave schreef op 27.10.2011 om 13:35 uur

Hartelijk dank Rijk! Ik kan weer lachen!

Ik dacht dat ie normaal gesproken, nadat ik op 'nieuwe film' had geklikt, ook zo komen met de vraag hoe de nieuwe film moet heten, maar er kwam geen vraag of iets. VDL had meteen een nieuwe film geopend en de geopende verwijderd.

Ik weet even niet meer hoe het moet,.. naast de film (50 minuten) die al klaar is (DVD3), wil ik in dat zelfde project een film met foto collages maken, zodat de gebrande dvd goed vol komt. Hoe voeg ik dat toe?

 

Mvg,

Dave

Laatst gewijzigd door Superdave op 27.10.2011, 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Video DeLuxe 16 Premium

AMD Phenom II X4 945

NVIDIA GeForce 8800 GT

GEIL Black Dragon 8Gb

Windows7 64bit

HD's 1Tb + 500Gb + 200Gb + 160Gb

RiViS schreef op 27.10.2011 om 14:12 uur

Open het project. Klik op het filmblik (onder de monitor) en dan op: Nieuwe film. VdL waarschuwt dat er al een film geopend is, kies: niet sluiten. Je hebt nu 2 films in je project.

Via Bestand/ Films beheren kun je de film o.a. een andere naam geven (herbenoemen).

Succes met je project.

groet,

Rijk

Polders schreef op 27.10.2011 om 18:49 uur

Hallo Superdave, er zijn inmiddels al heel wat berichten over kwijtgeraakte bestanden/projecten. Omdat Magix tijdens bewerken een back-up maakt, met de naam BAK in de bestandsnaam, is veel werk ook weer terug te. vinden.

Check of uw programma instellingen inderdaad 'het automatisch aanmaken van een een back-up aangeeft', om veel teleurstelling te voorkomen.

Succes