Project in een projet voegen

odivange schreef op 27.10.2012 om 14:42 uur

Hallo, Ik werk met Video deluxe MX Plus Specile Editie die draait op een Windows 7 (64 bits versie).  Binnen een project heb ik een delen van de montage als project opgeslagen (o.a de intro) . Als ik dit projectje wil invoegen in het grote project krijg ik de vraag: bestaand project afsluiten  of project invoegen. Ik kies dan natuurlijk voor invoegen. Maar, klik ik op invoegen, dan overschrijft hij het bestaande grote project. Ik kan dan alleen maar afsluiten zonder op te slaan en dan ben ik weer terug bij af, Sla ik wel op dan is het bestaande grote projet verdwenen. Wat doe ik verkeerd?

Reacties

RiViS schreef op 27.10.2012 om 17:40 uur

Je nieuwe project verschijnt op de tijdlijn en het oude is niet meer zichtbaar, maar het is er nog wel. Het zit zo: Je project bestaat nu uit 2 films, film 1 is het oude project en film 2 is het ingevoegde project wat je op de tijdlijn ziet staan.

Als je wilt schakelen tussen de films, klik dan op het filmblikje links boven de tijdlijn en daar kun je dan de film aanklikken die je op de tijdlijn wilt zien.

Als je ze allebei op één tijdlijn wilt hebben dan selecteer je film 2 (Ctrl A), kopieer hem (Ctrl C), ga naar film 1, zet de afspeelmarker aan het eind en plak film 2 (Ctrl V), daarna kun je film 2 verwijderen via Bestand/ Films beheren.

In VdL 2013 gaat het iets anders: daar verschijnen de films als tabbladen. Klik daar op het gewenste tabblad.

groet,

Rijk

lucky_me schreef op 28.10.2012 om 04:37 uur

Misschien nog een kleine aanvulling op Rijk. Had je deze projectdelen opgeslagen als take, dan had je ze gewoon vanuit de map "takes" naar je nieuwe project kunnen slepen. Een take is ook geen zwaar filmbestand. het is enkel een link naar je originele beeldmateriaal met een begin- en een eindpunt.

mvg

Luc