Programmacrash Pro X + Pro X6 bij gebruik effecten

janheijnis schreef op 31.07.2018 om 11:13 uur

Hallo,

Sinds enige tijd crashen Pro X + Pro X6 bij mij (op laptop, niet op desktop) wanneer ik - enkele - effecten toepas. De effecttabbladen worden geladen, maar laden niet door. In beide programma's krijg ik dan dezelfde foutmelding, zie bijlage of: Fout in module "ucrtbase.dll" (laadadres: 0x00007FFB5CA30000) op adres 0x00007FFB5CA4F760 (Uitzondering 0xc0000005 "ACCESS_VIOLATION")

De meest recente updates voor Pro X hebben geen oplossing geboden of misschien waren deze wel de veroorzaker?

Herkent iemand dit? Zou er een eenvoudige oplossing/reset voor de DLL foutmelding zijn?

Alvast dank voor meedenken/oplossen!

Jan

Reacties

Bol schreef op 31.07.2018 om 11:24 uur

Hallo Jan,

Volgens mij is dit meer een Windows dan een Magix probleem.

Zie: https://www.solvusoft.com/nl/files/ontbreekt-bestand-niet-vinden-fout/dll/windows/microsoft-corporation/windows-10-operating-system/ucrtbase-dll/

zie ook: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-files-winpc/ucrtbasedll-is-causing-my-accounting-program-to/5d667444-9071-4714-a5df-3b926cd2201f

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.07.2018, 11:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 31.07.2018 om 11:44 uur

Dat vermoeden krijg ik - nu - ook Rob. Ik werd 'n beetje op een dwaalspoor gebracht omdat eerdere projecten met al deze effecten in gebruik probleemloos worden ingeladen.

Iig, ik ga me er even mee bezig houden; zodra ik er uit ben laat ik het weten!

Jan

Bol schreef op 31.07.2018 om 11:47 uur

Hallo Jan,

Ik wens je heel veel succes toe, met het zoeken van de juiste oplossing.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 31.07.2018 om 21:20 uur

Hallo Rob,

Ik kan je vertellen dat ik Windows 10 "schoon" geïnstalleerd heb; 20 jaar ervaring in deze heeft mij geleerd dat dit minder tijd in beslag neemt dan wel of (nog) niet zichtbare problemen tav. het Windows register te gaan zitten oplossen. De effecten in Pro X6 laden weer geheel in dus ik verwacht niet anders in Pro X.

Groet,

Jan

Bol schreef op 31.07.2018 om 23:56 uur

Hallo Jan,

Fijn om te lezen, dat jouw probleem, d.m.v. een schone Windows 10 installatie is verholpen.

Het installeren van een schone Windows 10 is tegenwoordig een fluitje van een cent. De meeste tijd gaat zitten in het installeren van de andere programma's.

Ik heb daarom AcronisTrue Image 2018 aangeschaft. Hiermee maak ik twee keer per week een imagefile van mijn gehele opstartschijf. Gaat er iets mis, dan zet ik een goed werkende imagefile terug.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 01.08.2018 om 08:56 uur

@janheijnis

Jan,

Als MAGIX gebruiker een vraag aan U.

De Windows 10 die U gebruikt is dit een Home of Pro versie.

Is dit een update versie van Windows 7 of Windows 8.1.

Of heeft U een originele koop versie van Windows 10.

Gezien U al 20 jaar ervaring heeft met het Windows product.

Nvg

Michael

janheijnis schreef op 01.08.2018 om 09:20 uur

Windows 10 Home 64 bit. En ca 20 jr ervaring in het oa. Windows -en gerelateerde, uiteraard.

mi-bo schreef op 01.08.2018 om 10:31 uur

@janheijnis.

Jan.

Dank voor Uw feedback, dit is mij duidelijk.

Mvg

Michael