programma geeft foutmelding met niet voldoende geheugen

PAM67 schreef op 17.07.2012 om 23:32 uur

Bij handelingen geeft het programma ineens een foutmelding 'verzoek om geheugentoewijzing mislukt. Misschien is er geen geheugen beschikbaar of is er een interne fout opgetreden'.

Ik heb net (nog geen maand oud) een nieuwe Laptop gekocht met expres een groot intern geheugen en een grote videokaart omdat ik deze melding ook bij mijn oude laptop kreeg. Ik dacht dus dat het aan mijn laptop lag, maar dat blijkt nu niet het geval. Ik verwerk wel een grote hoeveelheid foto's en filmpjes in mijn project, maar als dit steeds problemen blijft geven ga ik toch echt overwegen om een ander programma te kopen. Het haalt echt al mijn plezier van het monteren weg.

Waar ligt dit aan en wat kan ik doen?

Reacties

bobbiaan schreef op 18.07.2012 om 10:09 uur

Ja het kan ook zo zijn dat je het programma niet goed gebruikt door onwetendheid. Er zijn daarom cursussen om dit op te lossen. Het is nu niet mogelijk om een antwoord te geven op je voor gelegde probleem.

Na dat er meer detail informatie is kunnen we je op deze site wel helpen.

Suc6

Bobbiaan

PAM67 schreef op 18.07.2012 om 16:44 uur

Beste Bobbiaan,

Ik werk al jaren met Magix en ik ken het programma ondertussen erg goed, dus daar zal het niet aan liggen. En de handeling die ik doe als ik die melding krijg is bijvoorbeeld het slepen van een foto naar een andere plaats of het teruggaan naar het begin. Dus echt geen ingewikkelde handeling oid.

In mijn project zitten nu ongeveer 430 foto's en filmpjes, zonder overgangen, andere bewerkingen en muziek tot nu toe. Ik heb Magix foto's op CD & DVD 8 de luxe.

Grtjes Petra

bobbiaan schreef op 18.07.2012 om 17:50 uur

Beste Petra,

Een belangrijk gegeven heb je dan altijd over het hoofd gezien en heb je altijd geluk gehad dat je geen problemen had. Het advies is om niet meer als 99 foto's op de tijdlijn te zetten in je project. Open meer dere films in je project om een hele CD of DVD met data te vullen.Het probleem zal zijn dat je teveel fot c.q. film materiaal op de tidlijn hebt staan. Sla de handleiding die in je programma onder HULP te vinden is er op na. De handeling die je doet is simpel maar voor het geheugenwerk voor je PC in het programma net te veel.

Suc6

Mvg

Bobbiaan