Sinds deze week heb ik de upgrade naar premium deluxe 2022 doorgevoerd (niet eerder omdat ik nog met een project bezig was). Dit resulteerde eerst in het continu vastlopen van het programma (21.01.116 versie) zodat ik alles verwijderd heb en een geheel nieuwe installatie gedaan heb met een download vanaf mijn Magix-account. Echter, nu kan ik nog steeds niets met 2022 omdat ik nu een foutmelding krijg die ik voorheen niet had bij het exporteren naar mp4:
Er is een fout opgetreden met het exporteren van een externe videocodec. tip: werk de grafische stuurprogramma's van uw intelprocessor bij of schakel hardwarematige encoding uit.
Deze melding heb ik dus NOOIT gehad bij de 2021 versie. En het stuurprogramma is bijgewerkt. Hoe ik hardwarematige encoding uit kan schakelen weet ik niet, maar ik weet ook niet of je daar dan meer kapot mee maakt of juist niet.
Ik werk met windows 10 en stel de update naar windows 11 nog even uit. Verder is mijn pc geheel bijgewerkt en voldoet aan de eisen om het programma te kunnen draaien.
Deze fout treedt op bij de 21.01.85 en ga ik weer upgraden naar de 21.01.116 versie, dan kan ik wel een kort filmpje exporteren, maar alles loopt weer steeds vast. Kortom, ik heb op dit moment dus niets aan mijn betaalde versie van Magix.
Hoe krijg ik mijn programma nu wel weer werkend?