problemen met ondertitels

corpse schreef op 31.10.2011 om 17:15 uur

Ik werk met magix 8.1 sinds lange tijd. vroeger had ik een ander programma, maar sinds ik met magix  werk, heb ik veel meer plezier aan filmpjes monteren.

Hoewel echter, mijn laatste dvd is helemaal mislukt door een vreemd probleem, dat ik voordien met magix nog niet ondervonden heb.

In de tijdlijn modus maak ik ondertitels, bij het afspelen van de tijdlijn is er geen probleem.

Het probleem heb ik pas gemerkt nadat ik de dvd gebrand had.

Namelijk : de film speelt goed af totdat er ondertitels verschijnen, dan hapert het beeld helemaal.

En omdat er veel ondertitels onder staan, heb ik veel haperend beeld.

Wat kan ik hieraan doen? Hoe los ik dit op?

Reacties

mi-bo schreef op 01.11.2011 om 14:24 uur

Uw verhaal gelezen,

heeft U versie film op cd/dvd  8 of vdl 2008,

gr

corpse schreef op 02.11.2011 om 05:14 uur

Mijn versie is film op dvd 8. Een redelijk "oude" versie maar heeft altijd goed gewerkt.

Nu krijg ik plots een vibrerend scherm telkens er ondertitels opkomen.

FransS schreef op 02.11.2011 om 11:21 uur

Hoi Corpse,

Dat vibreren onstaat dat als je aan het monteren bent of als de DVD gebrand is.?

Grt. Frans S.

corpse schreef op 02.11.2011 om 14:17 uur

Hoi, Frans,

 

Het probleem is er pas gekomen nadat ik de dvd gebrand had.

Tijdens het monteren was er nog geen probleem zichtbaar. 

Voordat ik brand kijk ik eerst nog eens na op fouten en  laat ik de tijdlijn helemaal afspelen, en toen merkte ik het probleem nog niet op.

Groeten , Gerre

FransS schreef op 02.11.2011 om 16:14 uur

Hoi Corspe,

Ik ken dat probleem niet en vind het raar dat het optreed na dat je het gebrand hebt.

Zijn het teksten die van rechts naar links/beneden naar boven gaan of stil staan ?

Het kan zijn dat ze tekort zijn ik heb dat ook wel eens als ik mijn tekst te kort heb gemaakt,daarom brand ik altijd eerst een DVD+RW deze kijk ik dan na en als alles goed is kopieer het op een DVD+R.

Anders heb ik geen verklaring van het vibreren van je tekst.

Grt. Frans S

corpse schreef op 02.11.2011 om 16:46 uur

Dag Frans,

 

Het is enkel bij ondertiteling, tekst die ik onderaan het scherm plaats, stilstaand, als er gesproken wordt, zoals je in een film ziet.

Het is niet de tekst die dan vibreert, maar het volledige beeld, telkens er tekst verschijnt.

Misschien moet ik in het vervolg ook maar eerst eens branden op dvd+rw eer ik voor goed brand.

Een goeie tip, dank u

 

Groeten, Gerre