Problemen met mts/m2ts videobestanden in Video Deluxe 16 plus

DLoc567 schreef op 26.07.2010 om 23:37 uur
Ik heb Video Deluxe 16 plus en zodra ik een M2TS of MTS aanklik om in het preview scherm af te spelen of in het project sleep hangt het programma.
Als ik in taakbeheer bij prestaties kijk zie ik dat er 25% CPU gebruikt wordt door het programma waardoor mij het gevoel bekruipt dat Video Deluxe niet met een quadcore overweg kan en slechts 1 processor gebruikt. Ik werk met Vista 64bit Ultimate op een quadcore 2,4 Ghz met 4Gb geheugen en heb de laatste update van Video Deluxe 16 (9.0.6.6) geïnstalleerd maar ook dit mocht niet baten. Intussen heb ik een pakket van een concurrent aangeschaft om toch mijn video's van mijn nieuwe HD-camera te kunnen bewerken maar qua mogelijkheden vind ik dit wel een behoorlijke stap terug t.o.v. Video Deluxe. Ik hoop dat er een oplossing komt/is voor dit probleem zodat ik weer video's kan bewerken in mijn vertrouwde programma.
Ik zag wel dat de aanbeloven processor snelheid 2.6 Ghz is maar ik kan mij niet voorstellen dat ik daardoor de video niet eens in het preview scherm kan afspelen. Ter info: VLC Media Player speelt de mts en m2ts bestanden zonder problemen of schokken af.

Mvg,
Dirk

Reacties

Polders schreef op 27.07.2010 om 11:32 uur
Beste Dirk,
op 2806 is er een bericht van Baskaki:
Polders schreef op 28.07.2010 om 10:33 uur
Beste Dirk, de informatie in de toevoeging is 'bij een geopend project kan wel een m2ts bestand worden geladen'.
Suggestie is om eens te controleren bij Bestand -> Instellingen -> Film of daar de gewenste instellingen - naar wens als 'standaardinstelling' - goed zijn geselecteerd.
Succes, met soms maar een beetje moeite is vaak veel te bereiken.
DLoc567 schreef op 29.07.2010 om 23:27 uur
@Polders
Ik heb de standaard instelling aangepast naar 1920x1080i PAL 25 fps maar ook dan is het niet mogelijk een mts/m2ts te importeren. Programma reageert niet en gebruikt 25% cpu.
Wederom getest door eerst een bestaand project te openen en vervolgens een nieuw project te starten. Dan kan ik wel een mts/m2ts bestand importeren echter na het opslaan en opnieuw openen van dit nieuwe project krijg ik wederom de melding dat de mediagegevens inconsistent zijn (Afwijking: 3989 samples). Als ik vervolgens Video deluxe afsluit komt de melding dat het programma niet meer reageert. Het probleem wat ik dus in de aanvulling geschreven heb blijft reproduceerbaar.
Misschien is het probleem Windows Vista 64 bit Ultimate welke niet goed overweg kan met VDL een andere mogelijkheid kan ik zo 1-2-3 eigenlijk niet verzinnen aangezien Pinnacle 14 wel probleemloos de mts/m2ts bestanden kan bewerken.
Blijkbaar ben ik tot nu toe de enige met dit specifieke probleem...
Mvg,
Dirk