Als ik in VDL MX Premium een VOB bestand van 2 uur importeer, klinkt het geluid nogal haperend. Dit zelfde bestand wordt in VDL 17 Premium op dezelfde PC WEL goed afgespeeld.
Tijdens het laden zie ik wel verschil, nl.: in 17 wordt niet eerst een Frametable aangemaakt en in MX wel. Bij de instelling in MX staat de functie "Frametable bij import automatisch aanmaken" uit en als ik deze aanzet, merk ik geen verschil.
Ik denk dus dat het probleem in het aanmaken van de frametable zit, maar weet dat niet zeker.
Als ik uit het 2 uur durende fragment een stuk van 5 minuten knip, blijft het geluid in MX nog steeds niet goed. In 17 blijft het geluid wel goed.
Als ik de slecht klinkende 5 minuten in MX exporteer naar een nieuw bestand, blijft het slecht. In 17 blijft het wel goed. Met een omweg kan ik het bestand dus eerst in 17 bewerken, exporteren naar een mp4 en verder bewerken in MX, maar dat is natuurlijk niet DE methode.
Iemand enig idee of dit een bug is of een instelling die ik moet veranderen?
Ik werk op een PC met Windows 7 (32 bit), voorzien van Intel i7 processor en 4 GB intern geheugen, waarvan dan 3 GB wordt benut. Op een oude PC met Windows XP en dual core processor werkt het met 17 ook prima.