problemen met audio

Jo-Tummers schreef op 17.12.2018 om 22:12 uur

Ik heb nog steeds problemen met Video Deluxe bij het importeren van .ts bestanden. Beeld is prima, maar geen geluid. Het inladen van een klein bestand en exporteren als MPEG heb ik geprobeerd maar helpt niet. De software is "vers" geïnstalleerd op een nieuwe computer met nVidia GeForce kaart. Windows 10, quad core i5 processor, 8 GB RAM. .MP4 importeren gaat wel goed. Enig idee wat ik nog kan doen?

Reacties

mi-bo schreef op 17.12.2018 om 22:31 uur

@Jo-Tummers

Bester Jo.

Welkom op het MAGIX.INFO. Forum.

Een vervelend verhaal,maar over welk MAGIX vdl pakket schrijft U.

Mvg

Michael

Bol schreef op 17.12.2018 om 22:39 uur

Hallo Jo,

Waar komen jouw .ts bestanden vandaan? Ik kan mijn .ts bestanden, die zijn opgenomen met mijn Humax 5200C in alle versie vanaf VDL 2013 tot heden op de tijdlijn van plaatsen met geluid.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.12.2018, 22:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jo-Tummers schreef op 18.12.2018 om 00:18 uur

Hallo Rob, Michael,

De bestanden komen van een AverMedia apparaat. Het zijn bestanden die eindigen op .ts. Ik gebruik Video Deluxe Premium 18. Toen die Windows 10 update kwam is het gedonder begonnen. Een .MP4 bestand kan ik probleemloos importeren maar .ts blijft ellende geven. Vóór die update had ik geen enkel probleem. Ik heb talloze gelijkaardige bestanden ingelezen. Als ik ze afspeel in de Windows Mediaplayer klinkt het als een klok. Maar ik moet ze editen met VDL, vandaar.

mi-bo schreef op 18.12.2018 om 06:09 uur

@Jo-Tummers

Beste Jo.

Ik weet niet of U met de allernieuwste update versie van MAGIX vdl werkt.

18.0.2.225

Heeft U al gekeken of er via hulp online actualiseren er nog een nieuwe download update is.

Mvg

Michael.

Wijziging aangebracht i.v.m.meer info

mi-bo schreef op 18.12.2018 om 08:51 uur

@Jo-Tummers

Beste Jo,

nog een aanvulling

Windows wil de laatste tijd het audio van MAGIX in de war sturen

Kijk eens of U na de Y toets te hebben in getoetst of dit bij U het zelfde staat.

Mvg

Michael

Bol schreef op 18.12.2018 om 09:45 uur

Hallo Jo,

Je schrijft, dat je geluidsproblemen zijn begonnen, nadat je de PC geüpdatet hebt naar Windows 10 versie 1803 of 1809. Zoals ik het nu kan beoordelen, gebruik je Video Deluxe Premium 18 premium MX uit 2012. Microsoft hebt helaas in Windows 10 vanaf de versie 1803 iets verandert aan de codec. Wat je zou kunnen proberen is het volgende: https://support2.magix.com/customer/nl/faq/geen-audio-bij-import-van-bepaalde-video-bestanden-sinds-laatste-windows-10-update-naar-versie

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.12.2018, 09:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jo-Tummers schreef op 18.12.2018 om 10:19 uur

Beste Rob, ik heb de versie uit 2018. Ik heb steeds geüpdated. Toch heel erg bedankt voor de tips, dat geldt ook voor Michael. Ik ga het straks allemaal uitproberen.

Bol schreef op 18.12.2018 om 11:41 uur

Hallo Jo,

Het is mij nu duidelijk welke VDL versie je gebruikt. Ik kan alleen niet zien welk type AverMedia capture apparaat je gebruikt. Misschien is dit een van de oplossingen. Standaard zet Windows 10 de microfoon uit.

Ga naar: Alle instellingen / Privacy / Microfoon en kijk of deze op "Aan" staat.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

Jo-Tummers schreef op 18.12.2018 om 11:53 uur

Hoi Rob,

De microfoon gebruik ik niet. Het gaat om de C875.

Vriendelijke groet,

Jo

Bol schreef op 18.12.2018 om 12:56 uur

Hallo Jo,

Klopt, maar de App zou hiervan gebruikt kunnen maken. Heb je voor de Avermedia C875 al de laatste drivers geïnstalleerd? https://www.avermedia.com/nl/gaming/download/live_gamer_portable#ans_part

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Jo-Tummers schreef op 18.12.2018 om 13:03 uur

Dag Rob,

Ja, de laatste software staat erop. Maar ik gebruik de computer er niet voor. Dit apparaatje heeft ook een button waarmee het kunt activeren. De data worden dan op een SD-kaartje weggeschreven, in .ts formaat.

Jo-Tummers schreef op 18.12.2018 om 22:13 uur

Michael, de instellingen staan bij mij inderdaad zoals op jou screenshot te zien is.

Bol schreef op 18.12.2018 om 22:32 uur

Hallo Jo,

Bedankt voor het toe mailen van een .ts bestand. Ik heb goed nieuws. Bij mij speelt het .ts bestand zowel beeld als audio af. Ik had het kunnen weten. Jouw probleem had ik al eens eerder meegemaakt.

Nu de oplossing:

1. ga naar Hulp / Extra inhoud installeren en installeer het MPEG-4 Codex (MainConcept) als dit nog niet is gebeurd.
  2. druk op "Y" en ga naar het tabblad Import /export en zet de favoriete codec voor import en export van Mpeg-4 op Mainconcept
  3. start VDL opnieuw op en sleep een .ts bestand naar de tijdlijn
  4. als het goed is zou bij het beeld het audio weer hoorbaar zijn

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.12.2018, 22:53, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Jo-Tummers schreef op 18.12.2018 om 23:14 uur

Hartelijk dank voor de tip, het geluid is nu prima!!

Bol schreef op 19.12.2018 om 09:51 uur

Hallo Jo,

Het doet mij deugt om te lezen, dat jouw probleem hiermee is verholpen. Let er wel op, dat wanneer je Video deluxe terugzet op zijn standaardwaarden of her-installeer het Mainconcept weer opnieuw moet installeren en activeren.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.12.2018, 09:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Jo-Tummers schreef op 19.12.2018 om 19:53 uur

Ik zal eraan denken. Fijne feestdagen!