probleem met avi export

percensus schreef op 22.11.2012 om 16:49 uur

Hallo,..

Zodra ik een film als .avi wil exporteren, hangt VDL zich op.

.mov, mp4 etc. lukt wel.

Krijg verder ook geen foutmelding of zo.

In het verleden werkte dit prima.

Hetzelfde probleem heb ik overigens ook met MusicMaker.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken (codec probleem??)

MvG

Reacties

RiViS schreef op 22.11.2012 om 18:00 uur

AVI is, anders dan DV-AVI, een verzamelnaam voor nogal wat varianten, elk met eigen codec.

De codec kun je via Geavanceerd kiezen, misschien zit daar je probleem, even wat experimenteren.

Bij mij werkt het, zij het dat de audio het niet goed doet. De codec Intel IYUV stond bij mij ingeschakeld, geen idee wat het precies is, ik werk eigenlijk nooit met AVI, wel (vroeger) met DV-AVI. AVI geeft doorgaans zeer grote bestanden.

Waarom gebruik je eigenlijk niet mpeg2? goeie kwaliteit en relatief kleine bestanden.

groet,

Rijk

Cinecor schreef op 23.11.2012 om 11:17 uur

Bij Bestand>Film exporteren kiezen voor DV-avi en geen avi. Je houdt dan de beste kwaliteit. Als je exporteert naar een ander formaat zoas MPEG-2 zijn de bestanden kleiner, maar verlies je wel kwaliteit. Ook het bewerken van MPEG-2 gaat technisch gezien minder nauwkeurig dan bij avi. Het is allemaal op een TV nauwelijks waar te nemen, maar bij grootprojectie speelt dit zeker een belangrijke rol. Er is vandaag de dag geen enkele reden meer  om de DVavi te comprimeren. De harddisks zijn tegenwoordig van voldoende capaciteit en goed hanteerbaar.

percensus schreef op 23.11.2012 om 20:37 uur

Bedankt voor de tips.

@Rijk,.. ja ik had het eigenlijk ook andersom moeten schrijven. :)
Ik probeerde in eerste instantie nl een videoclip vanuit MusicMaker te exporteren
en daar heb je alleen de optie .avi, .mov, .wmv of magix video. Vandaar mijn keuze voor .avi.
Toen dat niet lukte heb ik het vervolgens in VDl geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

Ik zal zeker eens met mpeg2 en DV-avi gaan experimenteren.

MvG

Laatst gewijzigd door percensus op 23.11.2012, 20:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

VideoDeluxe 2013 12.0.1.4/ MusicMaker 18.0.3.0/ Xara Photo & Grafic Designer 7
Win7 64bit/ Asrock Z77 pro4/ I7 3770/ GTX560TI-OC/ 16gb Ram @ 1600mhz

Aquarius schreef op 20.12.2012 om 18:21 uur

Hallo,

ik heb exact hetzelfde probleem. Het kunnen wegsaven in AVI was trouwens de enige reden waarom ik  de upgrade naar Vide De Luxe 2013 plus heb  aangeschaft, nadat ik mijn versie 2008, die perfect functioneerde, niet meer kon gebruiken met Windows 7. Maar zowel AVI, Dv-AVI als ongecomprimeerde video-export  geeft dezelfde problemen. Ik heb DV-AVI absoluut nodig, omdat ik zweer bij de DV-cassettes om een duurzame backup te maken van mijn met veel zweet en tranen gemonteerde films. Trouwens, indien men de films later nog wil bewerken, is dit de enige mogelijkheid om geen kwaliteitsverlies te incasseren.

Ik had gehoopt om op dit forum een antwoord te krijgen voor mijn probleem, dus ik hoop dat iemand van het softwareteam van Magix mee dit forum volgt zodat deze bug zo snel mogelijk wordt opgelost, anders moet ik op zoek naar een ander programma. 

groetjes,

Willy