Probleem HDV importeren

Wim-Uithol schreef op 14.12.2018 om 19:50 uur

Ik heb zojuist MAGIX Video deluxe gekocht. Importeren (capture) van mijn Sony HDV camera's lukt niet. In het venster staat wel de juiste camera vermeld, maar er volgt gelijk een blokje met de melding dat er geen verbinding is. Dezelfde verbinding werkt wel met AVS, Corel Video en andere software. Dit terwijl er toch duidelijk staat dat het gemaakt is om dit te moeten kunnen doen.

Reacties

mi-bo schreef op 14.12.2018 om 20:17 uur

@Wim-Uithol

Beste Wim.

Welkom op het MAGIX.INFO Forum.

Heeft U het programma via hulp online actualiseren gedaan.

Daarna vua hulp extra programma installeren.

De verbinding tussen camera en Pc is dit via Usb. Of anders.

Als er op rode knopje onder preview klikt gaat er een scherm open, hier kunt U aangeven met wat voor camera moet worden geimporteerd

Mvg

Michael

Wijziging aan gebracht i.v.m. meer info

Wim-Uithol schreef op 14.12.2018 om 22:29 uur

Dat heb ik allemaal gedaan. En ja, na de rode knop te hebben aangeklikt verschijnt het scherm met het camera keuzemenu. Als ik dan HDV aanklik komen links in het venster de naam en het typt van de camera te staan. Dan geeft hij gelijk een foutmelding dat er geen communicatieverbinding is.Ik heb 2 Sony HD camera's en met beide het zelfde liedje. Andere kabels geprobeerd, maar het blijft hetzelfde verhaal.

Bol schreef op 14.12.2018 om 22:37 uur

Hallo Wim,

Kijk eens bij de setup van uw camera of de aansluiting van USB verbindinginstellingen op "Mass Storage" staat. Probeer het dan nog eens.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.12.2018 om 23:28 uur

@Wim-Uithol

Beste Wim.

Als het goed is kunt U in de camera aangeven dat hij dienst moet doen als externe schijf,vanaf dat moment kunt U wel importeren.

Mvg

Michael

Wim-Uithol schreef op 15.12.2018 om 02:37 uur

Mijn Sony HDV camera's werken met HDV-mini tape, dus dat zal niet lukken.

Bol schreef op 15.12.2018 om 09:03 uur

Hallo Wim,

Wat is exact het merk en type van uw camera?

groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 15.12.2018 om 09:48 uur

@Wim-Uithol

Beste Wim.

Werkt U dan met een I- Link kabel (Fire-wire) deze optie zit ook onder de rode knop (van preview venster )en kan de camera via de Pc worden aangestuurd.

na opstarten via rode knop krijgt U bij aanklikken van HDV camera een optie mpeg2 installeren is dit ook gedaan, daarna werkt het programma pas

Mvg

Michael

wijziging i.v.m. meer info

Wim-Uithol schreef op 15.12.2018 om 14:29 uur

Ik werk met een Sony HVR-Z1U en een Sony HVR-V1E. Wat betreft het eventueel omzetten naar Mass storage, geen idee hoe ik dat moet doen.

Bol schreef op 15.12.2018 om 22:27 uur

Hallo Wim,

Zoals ik nu kan beoordelen is Mass Storage bij u niet van toepassing, omdat u via DV bandjes opneemt. Als u de I-link (FireWire) gebruikt, dan moet er wel een FireWire kaart in uw PC aanwezig zijn.

Voorbeeld komt uit de handleiding van Sony HVR-V1E

Waarom het met VDL 2019 niet lukt, daar kan ik u verder geen antwoord opgeven. Omdat dit een forum is voor en door Magix gebruikers, dat geheel los staat van Magix Support, zou ik adviseren om contact op te nemen met Magix Support: https://support2.magix.com/customer/index.php

Heel veel succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.12.2018, 22:38, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Wim-Uithol schreef op 16.12.2018 om 02:34 uur

Ik weet niet in hoeverre de deelnemers hier verbonden zijn aan Magix, maar ik heb het er helemaal mee gehad. Al jullie tips gevolgd, echter zonder enig resultaat. Dus toen maar een video gaan bewerken in DeLuxe, die ik via een ander softwarepakket had gecaptured. Wat een rampenplan deze software van Magix. Ik wil gebruik maken van mijn recht op restitutie van de 80 euro binnen 30 dagen na aanschaf. Gezien de slechte reviews op internet ziet dat er problematisch uit. Gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering.

Kees-Haremaker schreef op 16.12.2018 om 08:26 uur

Hallo Wim, Het ligt niet aan het programma MAGIX want ik heb ook een Sony camera met mini bandjes en die geeft het goed door.

Maar je hebt idd wel een Ilink kaart in je computer nodig en de camera koppelen met een speciaal Ilink kabeltje

Ik werk er al jaren mee met tevredenheid met MAGIX
Mvg Kees

mi-bo schreef op 16.12.2018 om 09:00 uur

@Wim-Uithol

Beste Wim.

Zoals al is omschreven door Bol zijn wij allemaal freaken die met plezier en tevredenheid met MAGIX (producten)programma's werken.

Dan vind ik het jammer dat U niet op mijn antwoord van 15-12-2018 om 09.48 uur heeft gereageerd.

Ik ben het helemaal eens met het antwoord van Kees gezien MAGIX vdl 2019 Prem perfect met camera's werkt die aangestuurd worden met een I-link(fire-wire )kabel.

Met een beetje geduld en lezen wat Freaken U adviseren en gebruik maken van de omschreven I-Link kabel heeft U een mooi product gekocht met zeer veel mogelijkheden om met plezier met Uw hobby de donkere dagen door te komen.

P.S. nadat U op de rodeknop onder preview scherm heeft gedrukt en optie van Uw camera heeft aangeklikt was het mogeluk om optie mpeg2 te activeren, graag wil ik dat van U vernemen.

Mvg

Michael

Bol schreef op 16.12.2018 om 11:09 uur

Hallo Wim,

Ik begrijp uw frustratie, maar u heeft nog geen goede omschrijving gegeven hoe u de Sony camera aansluit aan de PC. Als u de Sony camera aansluit via de USB poort, dan kunt u alleen de stilstaande beelden, die zijn opgeslagen op Memory Stick Duo op de tijdlijn zetten. Als u bewegende beelden wilt overzetten naar uw PC, dan kunt u gebruik maken van de i-link, maar dan moet er een FireWire kaart in de PC aanwezig zijn of u kunt gebruik maken van de A/V connecting cable, maar dan moet u, volgens mij, een USB omzetter aanschaffen. In de tijd dat ik nog met Mini DV tapes gebruikte, heb ik altijd gewerkt met i-Link, omdat dit het beste resultaat gaf.

Groet,

Rob

Aanvulling 16-12-2018 om 13:20uur

Dit staat geschreven in de handleiding van Magix.

Laatst gewijzigd door Bol op 16.12.2018, 13:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Wim-Uithol schreef op 16.12.2018 om 14:47 uur

Deze verbinding heb ik.

Bol schreef op 16.12.2018 om 15:27 uur

Hallo Wim,

Bedankt voor deze informatie. Dit zou inderdaad de juiste verbinding moeten zijn. Misschien een opendeur, maar sluit u de camcorder op de juist manier aan, zoals in de handleiding van Sony staat beschreven?

Ik heb ook nog een vraag over de andere software AVS en Corel Video, is dit 32bit of 64bits

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 16.12.2018 om 16:01 uur

@Wim-Uithol

Beste Wim.

Dit is de correcte aansluiting die U aangeeft tussen camera & Pc.

Maar helaas nog steeds geen antwoord op de vraag heeft U na aangeven van gebruik HDV camera de optie mpeg2 kunnen installeren.

Mvg

Michael

Wim-Uithol schreef op 16.12.2018 om 22:48 uur

Een keuzeoptie hiervoor wordt nergens gegeven. De verbinding knalt er gelijk uit terwijl de camera met typecode wel wordt herkend.

mi-bo schreef op 17.12.2018 om 13:12 uur

@Wim-Uithol

Beste Wim,

een reactie van MAGIX support tot mogelijke oplossing van Uw probleem i.v.m verbinding Sony camera naar Pc via I-Link.

1. Zorg ervoor dat de camera op HDV staat en niet op DV modus.
2. Zorg ervoor dat de i-Link conversie niet op HDV to DV staat!

Bij een Sony camera gaat dit als volgt:

a. Klik "P-Menu"
b. Klik "Menu"
c. Scroll naar "Standard set"
d. Scroll naar "i.LINK CONV"
e. Zorg ervoor dat dit op OFF staat

Mvg

Michael

Kees-Haremaker schreef op 18.12.2018 om 14:15 uur

Hallo bij mijn camera SONY DCR-VX2100 moet je wel de uitgang in het menu op uitgang zetten dus dat audio en video vanuit de camera gaat, anders werkt het niet
Instellen bij VCR SET en dan A/V --> DV OUT zie foto die ik maakte van het instellingen scherm van mijn camera

P.S. Let wel camera in de weergave stand
Mvg Kees

Bol schreef op 18.12.2018 om 14:46 uur

Hallo Wim,

Als je de handleiding voor de Sony HVR-V1E niet meer hebt kan je deze downloaden vanaf: https://pro.sony/s3/cms-static-content/operation-manual/2887521171.pdf

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Wim-Uithol schreef op 18.12.2018 om 17:20 uur

Ik dank u allen voor de geboden adviezen, maar ik stop met Magix. Zoveel niet plug&play gedoe. Ik ga het houden bij Corel video want daar gaat alles, in verhouding tot Magix, vanzelf goed.

Bol schreef op 18.12.2018 om 23:07 uur

Hallo Wim,

Als forumlid, begrijp ik uw beslissing om terug te keren naar uw vertrouwde Corel video programma. Wel vind ik het jammer, dat wij als forumleden nooit te weten zullen komen of het nog gelukt zou zijn om de i-link op de juiste wijze aan te sluiten met behulp van de antwoorden van forumleden en Magix Support.

Ik wens u heel veel plezier met het monteren van uw projecten.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.12.2018, 23:13, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-