Probleem bij inlezen van .mxv file

verhaaf schreef op 30.03.2014 om 10:54 uur

een groot aantal video-bestanden, aangemaakt met Video de Luxe 2008 stonden op een harde schijf welke plotseling niet meer bereikbaar was; omdat dit een redelijk nieuwe schijf was, had ik helaas (nog) géén backup hiervan gemaakt; na veel speurwerk heb ik deze schijf uiteindelijk toch kunnen laten recoveren waarbij het in 1e instantie leek dat de files terguggezet waren op een (nieuwe) schijf. de mij bekende files staan erop met de extensie .mxv.

Als ik nu deze bestanden dmv Video de Luxe 2008 in Windows-7 weer probeer in te lezen dan lukt mij dat helaas niet; de files staan wel in de directory maar zodra ik de bestreffende file sleep naar het bewerkingsgebied dan blijft het daarbij; blijkbaar lukt het transporteren naar het interne gebied niet !

Weet iemand hiervoor een oplossing ??????

Reacties

RiViS schreef op 30.03.2014 om 18:49 uur

Het lijkt er op dat Vdl de files niet herkent, eigenlijk wel vreemd, want .mxv files zijn typische Magix Video files, waarschijnlijk heeft het recovery programma deze ook als zodanig herkend.

Als het gaat om geëxporteerde video files (dus je eindproduct vanuit Vdl2008), dan zou het goed zijn om je te herinneren wat voor soort files dat toen waren, bv .avi of .mpeg. Ik zou dan de  .mxv domweg wijzigen in die extensie en probeer het dan nog eens. Voor basis (input) materiaal, ook wel footage genoemd, geldt eigenlijk het zelfde. 

Projectbestanden zou je de extensie .mvp moeten geven. Als het door elkaar staat, kun je de projectbestanden deels herkennen doordat ze veel kleiner zijn dan de videobestanden zelf. Bovendien kun je die niet afspelen met een videoplayer.

succes,

groet, Rijk

verhaaf schreef op 31.03.2014 om 12:01 uur

ik heb de extensie gewijzigd maar helaas ........ vdl2008 kan de file nog steeds niet inlezen;

het lijkt erop dat VdL de header van de file niet, of niet op de juiste wijze kan inlezen c.q. herkennen;

weet iemand of de data misschien via een omweg is in te lezen ?

bobbiaan schreef op 31.03.2014 om 15:02 uur

Beste Verhaaf en RiVis,

Volgens mij is VdL 2008 niet geschikt voor Windows 7. Dit pakket was al op de markt en daarna kwam Windows 7 uit. Oplossing is denk ik een nieuw programma aanschaffen.

Suc6

Mvg

Bobbiaan

RiViS schreef op 31.03.2014 om 17:32 uur

Volgens mij is VdL 2008 niet geschikt voor Windows 7. 

Bij mij doet-ie 't gewoon onder Windows 7 (heb hem nog steeds staan...)

@ Verhaaf: 1) zou het wat opleveren als je de file in de Windows Verkenner bekijkt via rechtsklik en  Eigenschappen?

2) Hoe reageert een mediaplayer op het bestand?

groet,

Rijk