Previewbeelden zijn sckokkerig, hoe kan ik previewrendering instellen

Kakert schreef op 11.10.2012 om 16:23 uur

De instelling van previewrendering volgens het handboek (pag 112) is niet mogelijk:knop ontbreekt in versie 16 Premium op de balk.

Het schokkerige beeld is zeer storend bij het monteren.

Gebruik PC met Windows XP Sp3 en Magix video de Luxe 16 Premium.

Reacties

lucky_me schreef op 11.10.2012 om 19:44 uur

Ik meen me te herinneren dat de preview rendering nog niet bestond in de versie 16. Dat handboek waar je in kijkt, is dat van de versie 16?

mvg

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 11.10.2012 om 21:55 uur

Beste,

Previewrendering is pas vanaf de versie Magix VDL MX premium mogelijk.

groet,  

Kakert schreef op 12.10.2012 om 09:58 uur

Het handboek waar ik gebruik van maak is voor alle versies:Classic Plus en Premium.

"Het officiële cursusboekvan de Magix Academy "

HERMAN schreef op 12.10.2012 om 10:47 uur

Hallo,

Klopt in versie 16 was dat nog niet mogelijk maar je zou dit eens kunnen proberen; het gedeelte dat je bewerkt hebt markeren, boven de tijdslijn vind je 2 "aanhalingstekens" als je daar op klikt zou dit blauw moeten worden, door de tekens te verschijven duid je dus het gedeelte aan dat je bv. bewerkt hebt. Ga naar bestand, kies exporteren, kies dan bv "Magix video export" en duid "alleen het gemarkeerde gedeelte exporteren" aan. Na export kan je dit "afgewerkt" gedeelte monteren in de tijdslijn, mss zijn er wel andere oplossingen maar zo deed ik het vroeger. Het grote voordeel met previeuw rendering is dat magix zelf op zoek gaat naar gedeeltes die gerenderd moeten worden, maar is je machine niet snel genoeg dan zal het afspelen ook niet vloeiend verlopen.

Met vriendelijk groet,

Herman

Voormalige gebruiker schreef op 12.10.2012 om 11:50 uur

Beste,

Je kan e.a instellen bij programma-instellingen, om een snellere preview te krijgen. Alleen dit gaat ten koste van beeldkwaliteit. Bij het branden of exporteren heb je film wel de kwaliteit die je hebt aangegeven.

Succes,

Rob